راهنمای کامل انتخاب اسم برند نام تجاری و انتخاب اسم شرکت

بهتر است در ابتدای کار بدانیم که آیا نام برند و نام تجاری که برای شرکت و محصولات انتخاب می‌کنیم یکی هستند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوئیم که این دو کاملا دو مفهوم متفاوت و جدا از هم هستند. نام تجاری، نام شرکت، نام بازرگانی و غیره است که باید به ثبت رسیده و در فعالیت‌های حقوقی و قانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالی که نام برند نیازی به ثبت قانونی نداشته و چیزی است که به بازار و مخاطبان معرفی می‌شود. در واقع نام برند بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و ترکیبی از ویژگی‌های مشهود و یا غیر مشهود محصول و یا خدمات است. نام‌ها می‌توانند احساس خوب یا بدی را به مردم القا کنند. نام‌ها حتی می‌توانند برند شما را حرفه‌ای یا غیرحرفه‌ای بازتاب دهند.

جلسات طوفان فکری خارجی ترتیب دهید تا نظرات افراد بیرون از شرکت را نیز جویا شوید. همچنین به گزینه های بیشتری برای انتخاب نام تجاری دست یابید. این دقیقا همان کاری است که شرکت ماشین الکتریکی تسلا انجام داد.

مثلا برای مغازه آرایشگاه می ‌توانید از اسم اصغر دست قیچی که الگو گرفته از شخصیت فیلم ادوارد دست قیچی است، استفاده کنید. یا مثلا ساندویچ اژدر زاپاتا از یک شخصیت معروف مکزیکی به اسم زاپاتا برداشته شده است. مثلا اگر اسم برند شما آراد است و دامنه arad.com خالی باشد و بتوانید از آن برای سایت ویترینی‌تان استفاده کنید، بهتر است.

راهنمای انتخاب اسم برند

این اسم انرژی را در فرد بیدار میکند، درست همان کاری که یک فنجان قهوه اول صبح میکند. خیلی افراد ممکن است آن را با دیکته اشتباه اشتباه گرفته باشند و شرکت تعداد قابل توجهی از مشتریان احتمالی خود را بخاطر همین مشکل از دست داده باشد. بنابراین اگر میخواهید که مطمئن شوید که مردم میتوانند برند شما را به خوبی به خاطر بسپارند، یادتان باشد که سادگی بهترین راهکار است. نام های ریتمیک بسیار جذاب بوده و گزینه ای مناسب برای اسم برند می باشند.

شروط انتخاب اسم برای برند

اسامی مختلف را به کمک فیلترهای مثل مشتریان بتا، مدیران بازاریابی و اجرایی سایر شرکت ها و همچنین نخبگان دانشگاهی تست نمایید. لیستی بلند از گزینه های اسم برند که در هر یک از رویکردهای گوناگون بالا یا سایر رویکردها قرار دارند، تهیه کنید. یک استعاره یا تشبیه خوب، اگر با دید استراتژیک به عنوان نام برند انتخاب شود، می تواند حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. در اینجای کار می‌خواهیم بدانیم که نام‌های برند در چند دسته قرار گرفته و چه انواعی دارند.

نباید از اسامی کشورها و شهرها برا برند خود استفاده کنید. یکسان را طراحی می‌کنید و در هر صفحه تنها نام برند را تغییر می‌دهید. با این حال، هر موردی می تواند در جایگاه ویژه خود منحصر به فرد باشد. © کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت تجارت الکترونیک ستاره است. ۱۷- در نهایت اینکه نامی انتخاب کنید که دوستش داشته باشید و از شنیدن آن هیجان زده شوید. مثلا “پفک نمکی” به خوبی یک “خوراکی پف کرده کوچک نمکی” را توصیف می‌کند.

اما نام دیگری که به شما معرفی می‌نماییم، نام برند آی‌کشت است. این اسم سازمانی است که چندی پیش برای تغییر اسم برند قدیمی‌ خودش به ما یعنی مجموعه هزار مدیر مراجعه نمود. اکساب، برند خاص و متفاوت آب آشامیدنی که نامش را از ترکیب اکسیژن و آب به دست آورده است. این برند در محصولات خودش اکسیژنی تا 20 برابر میزان استاندارد دارد که کیفیت زندگی صرف‌کننده را بالاتر می‌برد. هاکوپیان برند درجه یک کت و شلوار و لباس مردانه نیز از فامیلی خود بهره برده است.

آن‌ها می‌توانند به طور بالقوه در این تحقیق به شما کمک کنند. نام‌گذاری برای شرکت تازه تاسیس شما ممکن است کاری جزئی به نظر برسد اما درواقع یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین جنبه‌های کسب‌وکار شما است. این نام در سال‌های آینده تصویر برند شما را می‌سازد و باید آن را در ابتدا درست انتخاب کنید. بسیار عالی واقعا مقاله رو به موقع مطالعه کردم مدتی درگیر انتخاب اسم برای کسب و کار جدیدم هستم، مرسی تیم نوین که همیشه کامل مقاله را ارائه میدین. فقط اگر قصد ثبت برند به صورت رسمی دارید به قوانین نام‌های لاتین توجه کنید.

رکسنا، و apple نمونه های خوب نام های ساختگی هستند که موفق به ایجاد ارزش برند خوب در مدت شده است . نام های به یادماندنی به کمک پیشنهاد و، تجربه یا جایگاه یک برند را در ذهن تداعی می کنند. این اسامی منحصر به فرد و خلاق ثبت شرکت در تهران بوده وقابل تمایز قدرتمندی محسوب می شود. از آنجا که اسامی به یادماندنی معمولا غیر خطی و چند بعد را در بر میگیرد . اجتناب از استفاده از نام کالاهایی که در خود شرکت تولید میشوند زیرا برند را به مخاطره می آمیزند.

دسته اول این نام‌ها، اسامی‌ای هستند که صرفاً سرواژه بوده و هیچ ارتباط صدایی و معنای با یکدیگر ندارند. اما می‌رسیم به اسنپ، اپلیکیشن بسیار معروف تاکسی و البته فعلاً ده‌ها کار دیگر. یعنی یک عدد بسیار بسیار بزرگ که البته نام اصلی این عدد گوگول بود و آن‌ها با کمی تغییرات شرکت تغییرات آن را ثبت کردند. این دسته از نام‌ها نیز که نمونه‌هایی را در ادامه برای شما خواهیم آورد امروزه بسیار فراگیر شده‌اند. این نام نه‌چندان بلند، خوش آوا و بسیار موفق و ماندگار است. هم در ایران و هم در خارج از ایران، این روشی بسیار کارآمد و حرفه‌‌ای است.

  • در این زمینه باید دقت بالایی را به کار گرفت زیرا انتخاب یک اسم درصورتی که بعدها از انتخاب آن پشیمان شوید دردسرهایی را ایجاد می کند.
  • استفاده کردن از چنین نام هایی در بسته های کالایی مصرف کنندگان که امروزه در حال رونق گرفتن هستند نیز به وفور قابل مشاهده است.
  • در این مقاله شما با مراحل نام گذاری برند آشنا خواهید شد تا نامی خلاقانه و منحصر به فرد برای برند خود انتخاب کنید.
  • اکثر برندها از موضوعات فعالیت یک محصول نشات گرفته اند و با ارائه محصول و خدماتی با کیفیت در طی سال ها فعالیت خود ، توانسته اند بین مشتریان خود در تمام نقاط دنیا مطرح شوند .

فقط به خاطر داشته باشید که نام­ های توصیفی که از نام مناطق جغرافیایی استفاده می کنند قابلیت تجاری سازی چندانی نخواهند داشت، مگر آنکه مشتریان به شکل منحصر به فردی آن نام را با محصول و خدمات شما مرتبط سازند. “رستوران لوکس تهران” یا “تلکابین رامسر” از جمله این اسامی توصیفی هستند. از دیگر ویژگی‌های نام یک برند منحصر به فرد بودن آن است. شاید شما بخواهید نامی مشابه با یک برند معروف و شناخته شده برای محصول و خدمات خود انتخاب کنید و با خودتان فکر کنید که با این کار تاثیر مثبتی روی مخاطبانتان می‌گذارید!

۱۶ نکته مهم که در هنگام انتخاب اسم برند باید به آن توجه کرد

مثلا استفاده از نامی مانند “لوازم آشپزخانه مروارید” شما را به لوازم آشپزخانه محدود خواهد کرد. ۵- مشورت کنید و از خانواده یا دوستانتان بخواهید تا به شما برای اسم شرکت ایده بدهند، اما آن را به یک کارگروهی تبدیل نکنید چرا که انتخاب گروهی اسم نهایتا شما را به سمت ساده‌تر و معمولی شدن ایده‌هایتان می‌کشاند. از طرف دیگر ممکن است نهایتا کسی در این میان رنجیده خاطر شود.

آیا نام شرکت و نام تجاری یکی هستند؟

با توجه به منطقه ای که قرار است شما کسب و کارتان را انتخاب کنید استفاده از نام مناطق شهری، يا نام شهرها ویا دیگر لیست ها به شما پیشنهاد میشود. برای انتخاب اسم مزون لباس و آرایشگاه زنانه و بوتیک زنانه استفاده از نام های فانتزی مانند اسامی دختران اسامی گلها یا حتی مناطق شهری که به شما در بالا پیشنهاد دادیم بسیار مناسب است. در ادامه برای چند کسب و کار پر طرفدار اسامی مناسبی را پیشنهاد میدهیم که بتوانید به راحتی از این مرحله آسان عبور نمایید و استارت کسب وکار خودتان را بزنید. چرا که بعضی ثبت برند تجاری ازآنها واقعا بکر و عالی و پتانسیل بالایی برای برند کردن دارن؛ امیدوارم که بتوانیم کمکی در این راه به شما کرده باشیم و در کمک برای انتخاب اسم مغازه به شما خوش قول باشم.. در ذهن بماند و با یک بار شنیدن توسط یک نفر در ذهنش ثبت شود و اگر روزی خواست از خدمات و محصولات شما استفاده کند به دنبال اسم برند شما نگردد. برای ثبت برند چرم هم باید اطلاعاتی در رابطه با هزینه این کار در اختیار داشت، در غیر این صورت در ادامه با کمبود بودجه رو به رو خواهید شد و این موضوع به هیچ عنوان خوشایند نیست.