ایران و طالبان؛ ازسرگیری صادرات نفتی و مقررات جدید ویزا

او حتی از ضرورت «بستن چاههای نفت» سخن گفته است، از جمله در آغاز سال ۱۳۹۲: «من هفده هیجده سال پیش به دولتی که در آن زمان سر کار بود و به مسئولان گفتم کاری کنید که ما هر وقت اراده کردیم بتوانیم در چاههای نفت را ببندیم. طی حدود نیمی از این دوران، ایران اغلب با تولید روزانهای کم و بیش معادل یکسوم عربستان سعودی، همچنان دومین قدرت «اوپک» بود، ولی بعدها، به دلیل تحریمهای اقتصادی پیش و بعد از «برجام»، حتی همین جایگاه را به عراق و سپس به دو تولیدکننده دیگر عضو «اوپک» (کویت و امارات) باخت، و در حال حاضر از لحاظ تولید در رده پنجم کشورهای عضو این سازمان قرار گرفته است. اگر بخواهیم با استناد بیشتری در اینباره سخن بگوییم، باید اذعان کنیم که بر طبق آمار ارائه شده از طرف گمرک در سال 1398، در طیّ تنها 9 ماه ابتدایی سال 71.9 درصد وارداتمان از کشورهای عضو مجمع اوراسیا متعلّق به کشور روسیه است. صادرات روسیه به ایران، با توجّه به روابط قدیمی میان دو کشور و قرابت بیشتری که از زمان عضویت ایران در مجمع اوراسیا ایجاد شده است، میتواند به خوبی افزایش یابد؛ زیرا حذف و تخفیف بعضی از تعرفههای گمرکی سبب باز شدن بیشتر دربهای بازار بر روی بازرگانان هر دو کشور شده است. This data was done by GSA Content Generator DEMO.

  • ارائه دو قطعه عکس شش در چهار
  • پلی استایرن
  • شرکت بازرگانی صادرات
  • ارتقا و بهتر شدن کیفیت کار کارکنان
  • ارائه اصل کارت بازرگانی -اصل و کپی اساسنامه شرکت
  • هنگ کنگ (2.2٪)
  • تنظیم وکالت نامه و دادن آن به وکیل خود
  • یکی از اعضا اتاق بازرگانی به حساب می آید

از آنجایی که داشتن کارت بازرگانی برای انجام فعالیتهای وارداتی و صادراتی، چه برای شخص حقیقی و چه برای شخص حقوقی، الزامی است، در ادامه به شرایط اخذ کارت و مدارک مورد نیاز آن اشاره میکنیم. از آنجا که یک کارت بانکی قابلیت دارد تا به حسابهای مختلف درون بانکی متصل شود و بهطور معمول یک کارت، مختص یک حساب نیست سامانههای پردازشگر بانکها قابلیت نوشتن برنامهای برای محاسبه شماره شبا بر اساس شماره کارت را پیدا نخواهند کرد. در سال 1384 خروج پیکان از سبد تولید محصولات شرکت ایرانخودرو به عنوان گامی در جهت ارتقای سطح تکنولوژی در داخل سازمان و حرکتی بسوی ارتقای رضایت مشتریان انجام شد و محصولات 206 صندوقدار، روا با موتور بهینه OHVو سمند سریر تولید گردید. اگر قصد خرید خودرو از شرکت ایران خودرو را دارید باید وارد سایت ایران خودرو و سامانه ثبت نام ایران خودرو شوید و به صورت اینترنتی خرید خودرو از ایران خودر را انجام دهید. از دو دهه پایانی قرن گذشته میلادی تا به امروز، شماری از کشورهای در حال توسعه، از کره جنوبی گرفته تا چین و ترکیه و برزیل، به تدریج از جمع «دوزخیان زمین» بیرون آمدند و با مجموعه متنوعی از فرآوردهها و خدمات از جمله کالاهای صنعتی پیشرفته به چابکسواران بازرگانی بینالمللی بدل شدند. This article has been written by GSA Content Generator Demoversion.

واردات و صادرات

با وقوع انقلاب اسلامی به موجب بند الف قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران مصوب 16-4-1358 شورای انقلاب اسلامی، شرکت ایران ناسیونال به اعتبار نوع صنعت، زیر مجموعه سازمان صنایع ملی با مدیریت وزارت صنایع قرار گرفت و ملی اعلام گردید. در سال 1381 با تدوین برنامه 10 ساله، برنامه شرکت بر دستیابی به جایگاه یک شرکت تراز جهانی و حرکت به سوی جهانی شدن قرار گرفت و در این راستا از جمله اهداف استراتژیک در برنامه 10 ساله، افزایش کیفیت، تنوع محصولات بویژه سمند، جمع آوری پیکان، حفظ قیمت، رقابت پذیری و دریافت تکنولوژی نوین از خودرو سازان جهان اعلام گردید. آنچه گفته شد بدان معناست که صنعت نفت ایران به عنوان قلب تپنده اقتصاد کشور عملاً زمینگیر شده و با توجه به محروم ماندن از سرمایهگذاری و تکنولوژی پیشرفته، پویا ساختن دوباره آن در راستای باز پس گرفتن بازارهای از دست رفته به زمانی کم و بیش طولانی نیاز دارد. اولین تحول تبدیل سالن پژو به سالن اتوبوس بود که این سالن در دو شیفت، سالانه 6000 دستگاه اتوبوس تولید می کرد. سال 1364 با کاهش درآمدهای ارزی نشانه های بحران صنعتی، اقتصادی و تولیدی آغاز گردید تا آنجا که در سال 1365 کارخانه در آستانه تعطیلی قرار گرفت.

کسب و کار

همچنین موفق به دریافت تندیس بلورین واحد برتر تحقیق و توسعه کشور گردید. پیش از این تاجران نفتی ایران بنا بر ملاحظات امنیتی صادرات خود به این کشور را متوقف کرده بودند، اما از چند روز گذشته این صادرات بار دیگر از سر گرفته شدهاند. گفته میشود پایانه مرزی میلک در این منطقه بسته شده و بخشی از پناهجویان افغان بازگردانده شدهاند. در این جا، به منظور جلوگیری از پیچیده شدن مطلب، آمار رسمی گمرک را آنگونه که هست نقل میکنیم، ولی در ادامه مقاله خواهیم دید که صادرات واقعاً غیرنفتی ایران بسیار کمتر از چیزی است که در آمار رسمی بازرگانی خارجی جمهوری اسلامی منعکس شده است. به گفته خطیبزاده تهران با گروههای مختلف در افغانستان در ارتباط است. سفیر سابق ایران در افغانستان معتقد است با ادامه پیشروی طالبان صادرات انرژی به افغانستان در کوتاه مدت دچار اختلال میشود. طالبان به ایران اطلاع دادهاند که صدور محصولات نفتی به افغانستان میتواند ازسرگرفته شود. در نخستین دهههای بعد از جنگ جهانی دوم، بخش بسیار بزرگی از کشورها به ویژه در سه قاره آسیا و آفریقا و آمریکای لاتین به مجموعهای تعلق داشتند که در ادبیات اقتصادی و سیاسی آن زمان «جهان سوم» نامیده میشد. بعد 020 را داریم که شناسه اختصاصی بانک صادرات است.

دیدگاهتان را بنویسید