بهترین اسامی خاص برای برند

یکی از ابزارهای کاربردی و مورد علاقه من نیز Shonify است که از همه این ابزارها می‌توانید کمک بگیرید تا نام تجاری مناسب خود را انتخاب کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا ضمن بررسی همزمان در دسترس بودن دامنه، به ایده مورد نظر خود نیز برسید. برای ثبت شرکت در تهران باید به عناصری توجه نمود که موجب ایجاد برند در کمترین زمان ممکن در ذهن مخاطب برندتان شود.

شاید معروف‌ترین از این دسته برند خودروسازی معتبر ایتالیایی فیات است. لکسوس برند برتر کمپانی تویوتا نیز با ایجاد تغییرات در کلمه لاکچری، نام برندی قدرتمند برای خود ساخته است. اما نام دیگری که به شما معرفی می‌نماییم، نام برند آی‌کشت است. این اسم سازمانی است که چندی پیش برای تغییر اسم برند قدیمی‌ خودش به ما یعنی مجموعه هزار مدیر مراجعه نمود. شارژمان نام یک اپلیکیشن بسیار معروف در ایران که مدیریت شارژ ساختمان را بر عهده دارد. هاکوپیان برند درجه یک کت و شلوار و لباس مردانه نیز از فامیلی خود بهره برده است.

انتخاب اسم برند

یعنی اگر شخصی با سوء استفاده از نام یک شرکت تجاری مثلاً با تولید محصول مشابه و وارد آوردن خسارت به شهرت و اعتبار شرکت اصلی، مجبور به پرداخت خسارت مادی و ضرر معنوی به شرکت ثبت شده است. همچنین شخص مجرم به پرداخت جریمه از ده میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم می­شود. امکان حبس تعزیری از یک روز تا شش ماه نیز وجود دارد همچنین ممکن است هر دوی این­ها برای شخص حقیقی اعمال شود. مهلت اعتبار نام­های تشکیل شده نا محود است بغیر­از اینکه از زمان ثبت نام شرکت هیچ اقدامی برای ثبت شرکت انجام نشده باشد در اینصورت نام شرکت تنها 3 ماه معتبر خواهد بود.

برای انتخاب نام برند از سایر زبان ها استفاده کنید

نام برند نباید از اسامی شناخته شده و مشهور باشد چرا که طبق قوانین موجود ، اسامی معروف قابلیت ثبت نخواهند داشت . این الزامات در عین حال شما را از مزیت های متعددی بهره مند می سازد و سبب می شود تا برند بیشتر در ذهن مشتریان محصول یا خدمت تغییرات شرکت شما قرار بگیرد . ابتدا با مشاوران ما صحبت کنید تا بهترین پیشنهاد به شما داده شود، پس از گرفتن مشاوره رایگان می بایست برای تکمیل مدارک خود اقدام کنید. پس از تکمیل مدارک ادامه کار را به ما بسپارید و منتظر آماده شدن برند خود باشید.

شما هیچ وقت نمی‌توانید اسمی که قبلا انتخاب شده و به ثبت رسیده است را انتخاب کنید. این کار قانونی نیست و حتی از نظر گرفتن دامنه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی هم به مشکل برمی‌خورید. پس در حین انتخاب نام تجاری و مشورت با اعضای تیمتان، اسامی انتخابی را در گوگل و اینستاگرام جستجو کنید ثبت برند تجاری و ببینید که قبلا توسط فرد یا شرکتی انتخاب نشده باشد. استفانی جوآن انجلینا جرمنوتا نام هنری “لیدی گاگا” را برای فعالیت حرفه‌ای خودش انتخاب کرد. اون این اسم را از روی آهنگ Radio Ga Ga از گروه راک فردی مرکوری انتخاب کرد. چون برخی به او می‌گفتند که شبیه به فردی مرکوری می‌خواند.

به عنوان مثال پسوند استاندارد و رایج در بین مردم “.com” می باشد. حال اگر نام دامنه ی انتخابی شما در پسوند .com وجود نداشت بجای تغییر پسوند به “.net”, ”.info” , “.shop” نام جدیدی انتخاب کنید. البته می‌توانید در سوشیال‌های خود نیز یک مسابقه ترتیب دهید و جایزه‌ای را برای بهترین اسم پیشنهادی مشخص کنید. از مخاطبان‌تان بخواهید تا دوستان‌شان را نیز به این مسابقه دعوت کنند.

انتخاب نام برند کوتاه به عنوان یک میان بر

انتخاب نام مهم است اما نگذارید شما را گیج کند و همه زندگی خود را صرف پیدا کردن نام کنید. داشتن نام‌ها و گروه‌های متفاوت در هر سیستم عامل مشتریان شما را گیج خواهد کرد. همچنین تلاش‌های شما برای آگاهی از برند را پیچیده‌تر خواهد کرد. شما باید در تمام رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و غیره جستجو کنید تا نام تجاری شبیه به نام تجای شما یا خود آن وجود نداشته باشد. تمام تلاش خود را انجام دهید تا از نام‌های معمولی دور بمانید. در غیر این صورت اگر بخواهید در نیمه راه نام تجاری خود را تغییر دهید با چالش‌‌هایی روبرو خواهید شد و مطمئنا شما نمی‌خواهید دچار دردسر شوید.

  • اسم شرکت مستلزم اطلاعات زیاد درباره آن و دقت و زمان لازم می باشد باید در اسم شرکت بسیار دقت کنید تا بعد از ثبت شرکت مجبور به تغییر اسم شرکت نشوید.
  • یا بالعکس از نام برندتان برای انتخاب لوگو و شعار، الگو و ایده بگیرید.
  • مریم رئوف، مجموعه معروف آرایشگاهی بانوان است که از اسم و فامیل شخصی خودش برای این برند استفاده می‌نماید.

و از آنجایی که این اسم ساخته خود شماست به احتمال زیاد می توانید در اینستاگرام نیز به راحتی بگیرید. خدمات را به درستی و به موقع ارائه بدهید و اعتماد سازی را در اولویت قرار دهید. NameMesh ابزار قدرتمندی که به شما در انتخاب یک نام تجاری کمک می­کند. هنگام انتخاب نام شرکت دقت کنید نام­هایی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارند قابل قبول نیستند. ماشین های آهو بیابان و سیمرغ که در ایران تولید می شدند که تولید شرکت پارس خودرو بودند.

ذهن آگاهی Mindfulness چیست؟ و آموزش تمرینات ذهن آگاهی

۱۱- نام شخصی مثلا نام خودتان را روی کسب و کارتان نگذارید تا اگر روزی خواستید شرکت خود را به فروش برسانید نام برندتان برای خریدار غیر جذاب نباشد. خصوصا سعی نکنید با تغییرات جزئی روی اسامی برند‌های معروف به ایده برای اسم شرکت خود برسید. حال هر یک از الگوهای مختلف برای نامگذاری را نوشته و برای هر کدام حداقل ده ایده برای اسم شرکت خود بدهید.

نامی که تا سال‌ها بعد از انتخاب آن راضی باشید و حاضر باشید بابت تبلیغات و برندسازی دیجیتال آن هزینه‌های زیادی بدهید. اگر بتوانید پاسخ درستی برای این سه مورد داشته باشید، می‌توانید اهداف و هویت برندتان را به خوبی تعریف کنید. فراموش نکنید که اهداف و شعار برندتان را در نظر بگیرید و نام برندتان را با توجه به اهداف سازمان انتخاب کنید. یا بالعکس از نام برندتان برای انتخاب لوگو و شعار، الگو و ایده بگیرید. اگر به این مورد توجه نکنید، ممکن است به وضعیتی که در مورد لیدی گاگا گفتیم دچار شوید. فراتر از مرزهای ملی فکر کنید؛ چون احتمالا روزی خواهد رسید که محصولاتتان را به کشورهای خارجی صادر می‌کنید و اگر اسم اشتباهی انتخاب کرده باشید، هیچ راهی برای اصلاح آن ندارید.

اما گاهی شاید به دلیل شلوغی طبقه کسب‌وکاری یا گسترده در نظر گرفتن آینده کسب وکارمان به نامی خنثی تن در بدهیم. برای مثال برند لوازم‌خانگی کنوود اصلا هیچ کارخانه‌ تولید لوازم خانگی بزرگی در دنیا ندارند. سال‌های سال است که برند کنوود که میراث آقای کنث وود انگلیسی بوده یکی از زیر مجموعه‌های برند ایتالیایی دلونگی شده است.