ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

ت) حداقلتعدادسهامداران درشرکت سهامیخاص 3 نفر و حداقل سرمایه در زمان تاسیس …سهامدرشرکت های سهامیبرای تصویب اساسنامه و تعیین مدیران وبازرسان”مجمع عمومی… نام سهامداران حاضر در مجمع و تعداد سهام آنها در یک لیست نوشته و به امضاء آنها برسد و هیات رئیسه مجمع صحت آن را تایید و به همراه صورتجلسه به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری ارسال گردد. در این مرحله از آموزش تصویری ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت متن صورت‌جلسه تایپ شده در سامانه باید با متن صورت‌جلسه ای که به اداره ثبت شرکت‌ها تسلیم می‌شود، منطبق باشد. برای صرفه جویی در وقت می‌توان از متنهای پیش فرض که در سامانه قرارداده شده استفاده کرد. این متون بر اساس آنچه در تصمیمات انتخاب شده است تغییر می‌کند. برای این کار روی کلید دریافت متن پیشنهادی رایانه کلیک نمایم.

مطابق ماده ۴۰ لایحه اصلاحی قانون تجارت، نقل و انتقال سهام بانام، باید در دفتر سهام شرکت به ثبت برسد و انتقال دهنده یا وکیل یا نماینده قانونی او باید انتقال را در دفتر انتقال سهام امضاء کند. طبق ماده ۳۹ لایحه اصلاحی قانون تجارت، سهام بی نام سهمی است که به صورت سند در وجه حامل تنظیم می شود و هر شخصی که آن را در اختیار داشته باشد، مالک این نوع سهم شناخته می شود، مگر آنکه خلاف آن ثابت شود. اگر مدیران شرکت تا شش ماه از تاریخ تشکیل شرکت سهامی خاص آن را به ثبت نرسانند، شرکت را باید منحل شده تلقی کرد و سهامداران محق خواهند ثبت شرکت بود مطابق مقررات ماده ۱۹ لایحه قانونی ۱۳۴۷ وجوه پرداختی خودشان را دریافت کنند. ۵- برای تشکیل و ثبت شرکت سهامی خاص نیاز به حضور حداقل ۲ نفر بازرس (یک نفر بازرس اصلی و نفر دیگر بازرس علی البدل) وجود دارد. در مجمع عمومی عادی تصمیمات همواره به اکثریت نصف به علاوه یک آراء حاضر در جلسه رسمی معتبر خواهد بود مگر در مورد‌ انتخاب مدیران و بازرسان که اکثریت نسبی کافی خواهد بود. در مورد انتخاب مدیران تعداد آراء هر رأی دهنده در عدد مدیرانی که باید انتخاب شوند ضرب می‌شود و حق رأی هر رأی دهنده برابر با حاصل ضرب‌ مذکور خواهد بود.

می باشد و حق الزحمه بازرسین نیز توسط مجمع انتخاب کننده تایین و مشخص می شود. مدت تصدی آنها به میزانی است که در اساسنامه معین شده و حداکثر دو سال است و انتخاب مجدد آنان بلامانع است. مسئولیت هرکدام از سهام داران بستگی به میزان سهمی که دارند دارد. اسامی نشان دهنده ی شرکت شما است ولی نباید براساس موضوع فعالیت شما اسم انتخاب شود. زیرا انتخاب نام معرف شما در کارتان خواهد بود لازم است بدانید اسم شما است که نشان دهنده ی ویژگی کاریتان است و نمایان گر تمامی جزئیات شرکت شما است. براساس قوانین تجارت، شرکت های تجاری در ۷ گروه تقسیم بندی می شوند.

اعضای تشکیل دهنده شرکت سهامی خاص

بلی مجاز می باشید که ترکیبی از طرح نام, رنگ, شکل و مطرح گردد. هرساله افراد فراوانی ایجاد کند و سبب افزایش درآمد شرکت شود و تا به حال اغما رفت. بعد از اینکه شرکت به ثبت رسید و هزینه روزنامه محلی پرداخت شد باید به تادیه هزینه روزنامه رسمی مبادرت نمود. اگر خود شما بخواهید اقدام به ثبت شرکت با مسئولیت محدود کنید ممکن است به دلیل پیچیدگی و سختی ثبت برند تجاری کار و البته کم تجربه بودن مدت زیادی یعنی یکماه این پروسه به طول انجامد. اما اگر روند انجام کار ها را به گروه تخصصی ثبت شرکت ماهان بسپارید مطمئن باشید در کوتاه ترین زمان ممکن شرکت شما را ثبت میکنند و این پروسه حداکثر 4روز کاری طول میکشد. سوالی که ممکن است پیش آید که آیا برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیاز به مدرک تحصیلی نیست؟ پاسخ منفی است.

از جدیدترین اخبار و قوانین ثبتی باخبر شوید

16ـ تنظیم صورت دارایی و دیون شرکت پس از انقضای سال مالی و همچنین ترازنامه و حساب عملکرد و حساب سود و زیان شرکت طبق ماده 232 لایحه قانونی اصلاح قسمتی ازقانون تجارت. هیأت مدیره در مواقعی که خود به طور هفتگی یا ماهیانه معین می کند و یا به دعوت کتبی رئیس و یا نایب رئیس و یا دیگر اعضاء هیأت مدیره و یا به دعوت مدیرعامل درهر موقع که ضرورت ایجاب کند تشکیل جلسه خواهد داد. دعوت صاحبان سهام برای تشکیل مجامع عمومی از طریق نشر آگهی در روزنامه کثیرالانتشار که آگهی های مربوط به شرکت در آن نشر می گردد به عمل خواهد آمد و دستور جلسه و تاریخ و محل تشکیل مجمع با قید ساعت و نشانی کامل در آگهی ذکر خواهد شد. توصیه می نمایند در چنین مواقعی و به منظور جلوگیری از بروز مشکلات حقوقی احتمالی، این موضوع را با تشکیل مجمع عمومی فوق العاده و تصویب این مجمع و با اصلاح اساسنامه به اطلاع مرجع ثبتی برسانید. در نام شرکت سهامی خاص، باید توجه داشت که از نام و نام خانوادگی و همچنین اسامی خاص استفاده نشود.

  • شرکت های سهامی خاص یا به عبارتی joint stock یکی از انواع شرکت های تجاری می باشند .
  • سرمایه شرکت، قبل از هر چیز، یک مفهوم حسابداری محسوب می شود و عبارت است از مبلغی که شرکا توافق می کنند به شرکت انتقال دهند.
  • درنتیجه تعداد مدیران همان ۳ نفر است که بسته به سهم شان در شرکت مسئولیت آنها تغییر می کند.
  • خیلی از مسائل وجود داره که در ارزشمند بودن یا نبودن سهام یک شرکت تاثیر زیادی داره.
  • نام‌گذاری شرکت مقررات روشنی دارد که مهم‌ترین آنها فارسی بودن واژه انتخابی و تکراری نبودن آن است.

کارشناسان این اداره تمام مدارک ارسالی را با دقت بررسی می‌نمایند و تمام اظهارنامه‌ها و ضمائم را مطالعه می‌کنند. پس از تطبیق دادن آنها با قوانین و در صورت نبود کاستی اجازه انتشار آگهی ثبت شرکت صادر می‌شود. طبق تعریف قانون تجارت ایران، تغییرات شرکت شرکت سهامی خاص شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده است و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنها خواهد بود. این شرکت‌ها از دید قانون بازرگانی محسوب می‌شوند، حتی اگر مستقیماً در چنین فعالیت‌هایی حضور نداشته باشند.

مزایای شرکت سهامی خاص

به این معنی که افراد قادر به تاسیس شرکت تعاونی می باشند و اعضاء جدیدی نیز در ان به عضویت درآیند. اصل گواهي عدم سوءپيشينه جهت اعضاء هیأت مديره، مديرعامل و بازرسان ارائه گردد. رونوشت برابر با اصل مدارک احراز هويت سهامداران، مديران و بازرسان ارائه گردد. هیات مدیره از میان سهامداران گزینش شده اند و میتوان تمامی آنها یا بعضی از آنها را برکنار کرد. این اساسنامه در sixty four ماده و 11 تبصره در جلسه مورخ ………………………………… به تصویب مجمع عمومی مؤسس رسید و ذیل تمام صفحات آن امضاء شد. بازرس اصلی یا برحسب مورد بازرس علی البدل می تواند درهر موقع هر گونه رسیدگی و بازرسی لازم را انجام داده و اسناد و مدارک و اطلاعات مربوط به شرکت را مطالبه کرده و مورد رسیدگی قرار دهد.

فاصله بین نشر دعوتنامه مجمع عمومی وتاریخ تشکیل آن حداقل 10 روز و حداکثر forty روز خواهد بود. صاحبان سهام یا نمایندگان آنان قطع نظر از عده سهام خود می توانند در مجامع عمومی حضور به هم رسانند و برای هریک سهم یک رأی خواهند داشت مشروط بر این که بهای مطالبه شده سهام خود را کاملاً پرداخت نموده باشند. تبصره ـ هیأت مدیره می تواند مرکز قانونی شرکت را به هر کجا که صلاح و مصلحت بداند منتقل و یا شعبه هایی را تأسیس نماید.

ثبت شرکتها و موسسه های غیرتجاری

به موجب تبصره ماده 4 لایحه، در شرکت های سهامی خاص عبارت ” شرکت سهامی خاص ” باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله بانام شرکت در کلیه اوراق و اطلاعیه ها و آگهی های شرکت به طور روشن و خوانا قید شود. 2- میزان حق رای در مجامع شرکت سهامی خاص به تعداد سهام هر یک از سهامداران در شرکت و همچنین در شرکت با مسئولیت محدود نیز به میزان سرمایه سهم الشرکه هر یک از شرکا خواهد بود . اگر تا به حال به اسم شرکت‌‌های بزرگ دقت کرده باشید، نام شرکت سهامی عام و شرکت سهامی خاص بیش از سایر شرکت‌‌ها به گوش شما خورده است.

هریک از شرکا در سود و زیان شرکت با توجه به میزان سهامشان شریک هستند. به این نکته توجه شود که بازرسانی را که انتخاب می شوند نباید از بین اعضای خانواده باشند و فامیلی یکسان نداشته باشند. و یکی از اعضا را به عنوان سهامدار انتخاب نمایند و همچنین ۲ نفر بازرس تعیین شود.

شرکت سهامی خاص، حداقل از ۳ نفر سهامدار و دو نفر بازرس تشکیل می گردد. پس بهتر است این کار را به افراد متخصص و حقوقدانان وارد به قوانین واگذار کنید تا در کمترین زمان ممکن و با رعایت جزئیاتی قوانین شرکت سهامی خاص شما را ثبت و در این زمینه یاری گر شما باشند. همکاران ما در شرکت ثبت کاج پروسه ثبت شرکت سهامی خاص شما را تسهیل و در اسرع وقت به انجام می رسانند. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا پاسخ تمام پرسشهای خود را بیابید.