ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

هیئت مدیره به فاصله شش ماه یک بار باید لیستی از دارایی و دیون شرکت را به بازرسان تحویل دهد. هر فردی که قصد ورود به بازار کار را دارد برای بدست آوردن سود و سرمایه بیش تر تلاش می کند . گاهی با تلاش و سودآوری چندین نفر سرمایه لازم برای شراکت آن ها و ثبت شرکت فراهم می شود . زمانی که انحلال شرکت رخ می دهد باید سریعا برای اموال شرکت تصمیم گیری به عمل آید . به این صورت که تمام اموال باید بین شرکا شرکت تقسیم بندی شوند .

اعضای تشکیل دهنده شرکت سهامی خاص

در نتیجه سهم الشرکه اعضا مانند اوراق تجاری قابل انتقال نیست. هر شخصی می­تواند به اندازه وسع خود سهام بخرد، در نتیجه با جمع شدن سرمایه ­های کوچک کنار هم، زمینه انجام امور تجاری فراهم میشود. مدارک مورد نیاز هر شرکت با هم متفاوت است که به آن اشاره می شود. با ما در ادامه این بخش از نوشتار همراه باشید تا با همه آنچه که برای ثبت یک شرکت صرفه نظر از نوع آن لازم است آشنا شوید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص

مثلاَ شرکت با مسئولیت محدود … و اگر این جمله ذکر نشود شرکت مزبور در برابر اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب و تابع مقررات آن خواهد بود. در این شرکتها سرمایه به صورت سهام به قطعات کوچک تقسیم نمی شود بلکه به صورت سهم الشرکه می باشد. ماده هر شركت با مسئولیت محدود كه برخلاف مواد 96 و 97 تشكیل شده باشد باطل و از درجه اعتبار ساقط است لیكن شركاء در مقابل‌اشخاص ثالث حق استناد به این بطلان ندارند.

در واقع ترکیبی از مجموعه شرکت های تضامینی و شرکت های با مسئولیت محدود می باشند. سهم، قسمتی از سرمایه شرکت سهامی است که میزان مشارکت، تعهدات و منافع صاحب آن در شرکت را مشخص می نماید. نكته قابل ذكر اینكه در صورتی كه شخص حقوقی عضو هیئت مدیره باشد به نماینده او سهمی از شرکت تعلق نمی گیرد.

از آنجا که درشرکت سهامیعام،تعدادسهامداران زیاد است و از سوی دیگر سهامداران کمتر در ادارهشرکتدخالت دارند و با … هرشرکت سهامیمی تواند یک یا چندبازرسداشته باشد کهتعدادآن را اساسنامه تعیین می کند.بازرسباید شخص حقیقی باشد.بازرسموظف است با توجه به اساسنامه … شرکت سهامی خاص نمی تواند سهام خود را برای پذیره نویسی یا فروش در بورس اوراق بهادار یا توسط بانک ها عرضه نماید یا با انتشار آگهی و اطلاعیه یا هر نوع اقدام تبلیغاتی برای فروش سهام خود مبادرت کند. 18_پیشنهاد هر نوع اندوخته علاوه بر پنج درصد اندوخته موضوع مواد one hundred forty و 238 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت. تبصره1 ـ انتخاب مجدد مدیران توسط مجمع عمومی عادی بلا مانع است. مجامع عمومی اعم از عادی و فوق العاده درمرکز اصلی شرکت یا در محیطی که در آگهی دعوت صاحبان سهام تعیین می شود منعقد خواهد شد.

  • جهت مشاوره رایگان مراحل، مدارک لازم، زمان و استعلام فوری هزینه ها و درخواست خدمات ثبتی و حقوقی ما فرم زیر را تکمیل و ارسال نمایید.
  • یکی از این بازرسین به عنوان بازرس اصلی قلمداد می شود و بازرس دوم که اصطلاحا علی البدل نام میگیرد جایگزین بازرس اول می باشد که در صورت سلب مقام یا استعفا و یا فوت بازرس نخست بر سر کار می آید.
  • در این گونه شرکت‌ها، هر یک از شرکا فقط به میزان سهام خود مسئول پرداخت بدهی‌ها و قرض‌های احتمالی خواهند بود.

تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده همواره با اکثریت دو سوم آراء حاضر در جلسه رسمی معتبر خواهد بود. تازمانی که اوراق سهام صادر نشده است شرکت به صاحبان سهام گواهینامه موقت سهم می دهد که معرف تعداد و نوع سهام ومبلغ پرداخت شده آن است. سهم ………………… ریالی که ………… سهم با نام و ………… سهم بی نام می باشد و مبلغ …………………………… ریال آن نقداً پرداخت و مبلغ …………………………… ریال بقیه از طرف صاحبان سهام تعهد شده است. و آخر اینکه، سهامداران جدید چطور می توانند مطمئن شوند مبلغی که به ازای خرید تعداد مشخصی سهام، پرداخت می کنند درست است؟ و اینکه مالکیت این تعداد سهام قانونا به ایشان منتقل شده است.

حدود و اختیارات و میزان استقلال یک شعبه با موافقت شرکت مادر تعیین می شود و مسئولیت حقوقی شعبه بر عهده شرکت اصلی (مادر) خواهد بود. موسسه ونک انواع شرکت های شما را در کمتر از 5 روز کاری پس از تحویل مدارکتان ، در تهران و دیگر نقاط ایران ثبت و آگهی تاسیس را به شما ارائه میدهد. اگر قصد خروج از شرکت و دریافت پول خود را داشته باشید باید با توافق شرکا صورت بگیرد و اگر با خروج شما مخالفت کردند باید از طریق دادگستری شکایت نمایید . برای اشخاص حقیقی شناسنامه ، کارت ملی و برای اشخاص حقوقی برگه ای که از سامانه استعلام اشخاص حقوقی صادر می گردد نشان دهنده مشخصات کلی اشخاص می باشد. 3- فتوکپی شناسنامه و کارت ثبت شرکت در تهران ملی مدیر تصفیه در صورتی که خارج از شرکاء انتخاب شده باشد ضمیمه صورتجلسه گردد. درصورتی که پرونده دارای صلاحیت نباشد رد می شود و مجدد می بایست اقدام گردد.

روش و مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

پرونده های اداری، در بسیاری مواقع پر از گره های مختلف می باشد. 2_در صورتی که هیأت مدیره شرکت به دعوت مجمع عمومی فوق العاده مبادرت ننماید و یا مجمعی که دعوت می شود نتواند مطابق مقررات قانونی منعقد گردد هر ذی نفع می تواند انحلال شرکت را از دادگاه صلاحیتدار درخواست کند. مجمع عمومی عادی هر سال نسبت معینی ازسود ویژه شرکت را به صورت پاداش برای اعضای هیأت مدیره تصویب خواهد نمود. مدت مأموریت مدیران دو سال است مدت مذکور تا وقتی که تشریفات راجع به ثبت و آگهی انتخاب مدیران بعدی انجام گیرد خود به خود ادامه پیدا می کند و بر اساس ماده 136 لایحه اصلاحی قانون تجارت انجام وظیفه می نمایند. اعضاء شرکت و بازرسین را به ترتیب با اطلاعات دقیق شناسنامه ای و سهام مورد نظر وارد می کنیم .رئیس هیات مدیره ،نائب رئیس هیات مدیره ، مدیرعامل ، عضو هیئت مدیره . شرکت های تجاری اشکال مختلفی دارند که از آن ها می توان به شرکت های سهامی ، مسئولیت محدود ، تضامنی ، مختلط سهامی و غیر سهامی و نسبی ، تعاونی اشاره داشت .

این صورتجلسه مربوط به مجمع عمومی فوق العاده بوده و پس از امضا حداقل دوسوم اعضا ی شرکت که دارای بیش از نیمی از سهم شرکت هستند اعتبار می یابد. درمجمع عمومی عادی تصمیمات همواره با اکثریت نصف بعلاوه یک آراء حاضر در جلسه رسمیت خواهد یافت ثبت شرکت در تهران مگر درمورد انتخاب مدیران و بازرسان که مطابق ذیل ماده 88 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت عمل خواهدشد. ثبت شرکت سهامی عام مشابه با شرکت سهامی خاص است با این تفاوت که عملکردهای این دو کاملا از یکدیگر مستقل و متفاوت است.

بعد از تاسیس شرکت، ممکن است موسسین (سهامداران) تصمیم به ایجاد تغییراتی در شرکت بگیرند که این تغییرات باید بطور رسمی و قانونی توسط سازمان ثبت شرکتها بررسی و تایید شود و در روزنامه رسمی کشور منتشر گردد. من میخواستم شرکت حمل و نقل درون شهری با مسئولیت محدود ثبت کنم آیا برای این کار باید مجوز بگیرم پیگیری ثبت تغییرات شرکت یا خیر ممنون میشم پاسخ بدین . اشخاصی که در نظر دارند سهام شرکت خود را در آینده به صورت خصوصی یا عمومی عرضه کنند یا تعداد شرکای زیادی مالک شرکت هستند، بیشتر متقاضی سهامی خاص هستند. کارت ملی هوشمند و شناسنامه عکس‌دار با تمام توضیحات ضروری آن اصلی‌ترین مدارک شناسایی برای ثبت شرکت هستند.

هر گاه مجمع عمومی به وسیله هیأت مدیره دعوت شده باشد دستور جلسه را هیأت مدیره و هرگاه به وسیله بازرس دعوت شده باشد بازرس معین می نماید وهر گاه مجمع عمومی توسط صاحبان سهام دعوت شود دستور جلسه توسط آنان تعیین خواهد شد. در این نوع شرکت مسئولیت هر یک از سهامداران به میزان درصد سهام بستگی دارد و هر سهامدار به میزان درصد سهامی که در شرکت دارد مسئول پرداخت بدهی شرکت می باشد. اسناد شرکت بدون نیاز به ثبت در دفتر اسناد رسمی قابل نقل و انتقال هستند.

16_تنظیم صورت دارایی و دیون شرکت پس از انقضای سال مالی و همچنین ترازنامه و حساب عملکرد و حساب سود و زیان شرکت طبق ماده 232 لایحه قانونی اصلاح قسمتی ازقانون تجارت. هیأت مدیره در مواقعی که خود به طور هفتگی یا ماهیانه معین می کند و یا به دعوت کتبی رئیس و یا نایب رئیس و یا دیگر اعضاء هیأت مدیره یا به دعوت مدیرعامل درهر موقع که ضرورت ایجاد کند تشکیل جلسه خواهد داد. چنانچه تاریخ تشکیل جلسه بعدی در صورت جلسه تعیین و ذکر گردد در این صورت ارسال دعوت نامه برای اعضایی که در جلسه مذکور حضور داشته ثبت برند اند ضروری نخواهد بود. دعوت صاحبان سهام برای تشکیل مجامع عمومی از طریق نشر آگهی درروزنامه کثیرالانتشار که آگهی های مربوط به شرکت در آن نشر می گردد به عمل خواهد آمد و دستور جلسه و تاریخ و محل تشکیل مجمع با قید ساعت و نشانی کامل در آگهی ذکر خواهد شد. نکته قابل ذکر اینکه در صورتیکه شخص حقوقی عضو هیئت مدیره باشد لازم نیست شخص حقیقی نماینده وی هم دارای سهم درشرکت مذکور باشد . با توجه به ماده فوق اولا شخص حقوقی عضو هیئت مدیره دارای همان مسئولیت مدنی است که شخص حقیقی عضو هیئت مدیره داراست.

2 ) حداقل سهامداران three نفر می باشند و حداکثری برای آن معین نشده است که می توان گفت جزء شرکت های بزرگ به حساب می آید . 2 – اظهارنامه مشعر بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی حاکی از تأدیه قسمت نقدی آن که نباید کمتر از سی و پنج درصد کل سهام باشد .‌ اظهارنامه مذکور باید به امضای کلیهسهامدارانرسیده باشد. هرگاه تمام یا قسمتی از سرمایه به صورت غیر نقد باشد باید تمام آن تأدیه گردیده و صورت‌ تقویم آن به تفکیک در اظهارنامه منعکس شده باشد و در صورتی کهسهامممتازه وجود داشته باشد باید شرح امتیازات و موجبات آن در اظهارنامه‌منعکس شده باشد . نام شرکت، آدرس شعبه مرکزی و دیگر شعبه ها، موضوع فعالیت و نیز مشخصات کامل مربوط به موسسین شرکت باید ذکر شود.

اعضاء هیئت مدیره شرکت های سهامی باید از بین سهامداران انتخاب شوند اما مدیر عامل شرکت سهامی خاص می تواند خارج از سهامداران شرکت نیز انتخاب شود. تعداد اعضا هیئت مدیره میبایست در شرکت با مسئولیت محدود یک نفر به بالا و در شرکت سهامی خاص دو نفر به بالا باشد . ،اعم شرکت سهامی عام و خاص،شرکت با مسئولیت محدود،شرکت تعاونی و شرکت تضامنی و همچنین ثبت برند در کرج و خرید و فروش شرکت به موسسه ما مراجعه نمایید و یا با کارشناسان ما در این زمینه مشورت نمایید. برای ثبت شرکت سهامی خاص در اداره ثبت شرکتها نیاز به مدرک تحصیلی و ارائه آن برای هیچکدام از اعضا نیست. شما برای ثبت شرکت ( اگر توسط شخص خودتان انجام گیرد و به موسسات ثبتی واگذار نگردد) برای پست و حق الثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها و درج آگهی در روزنامه رسمی و کثیر الانتشار، بایستی حداقل 500 هزار تومان هزینه پرداخت کنید. همچنین هزینه تمبر سرمایه شرکت با توجه به میزان سرمایه نیز متفاوت بوده و باید در ادامه پرداخت گردد.