سامانه ثبت شرکت

افرادی که قصد ثبت شرکت بازرگانی را دارند شرکت مسئولیت محدود را انتخاب می کنند. حداقل سرمایه برای ثبت این نوع شرکت ها یک میلیون ریال در نظر گرفته شده است. مدت مسئولیت هیات مدیره در شرکت مسئولیت محدود، نامحدود است مگر اینکه ثبت برند در اساسنامه به ترتیب دیگری در نظر گرفته شده باشد. مسئولیت و ضمانت شرکاء در شرکت با مسئولیت محدود تا سقف میزان سرمایه است. در کشورهای خارجی برای امور بازرگانی و عمومی اکثرا شرکت با مسئولیت محدود را انتخاب می کنند.

در این مقاله قصد داریم به خدمات ، بخش ها ، مراحل تاسیس شرکت در سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkatssaair و هر آنچه که باید در مورد ثبت شرکت بدانید ، بپردازیم . ثبت شرکت در سامانه irsherkat ssaa ir که تنها مرجع اصلی جهت ثبت شرکت ، ثبت تغییرات شرکت و کلیه امور وابسته ثبتی از این قبیل است ، دارای پیگیری ثبت تغییرات شرکت قواعد و ضوابطی است که به تمامی آن باید توجه نمایید . شرکت‌های تعاونی عمدتاً بین اعضای یک صنف یا آشنایانی با منافعی مشترک تشکیل می‌شوند. زمینۀ فعالیت تعاونی‌های تولید بیشتر کشاورزی، دامداری و دامپروری، پرورش و صید ماهی، شیلات، معدن، صنعت و ساخت‌وساز در شهرها و روستاها و در میان عشایر است.

سامانه تاسیس شرکت

گفتنی است که در شرکت‌های تعاونی ممکن است اعضا سرمایه‌های یکسانی نداشته باشند، اما در تصمیم‌گیری‌ها هر یک از آنها یک رای با ارزش برابر دارند. در واقع، اتکای تعاونی‌ها به اعضایش است، نه به میزان سرمایۀ آنها. در گذشته ، ثبت اسم تاجر در دفتر ثبت تجارتی تنها با مراجعه حضوری به مرجع ثبت شرکت ها امکان پذیر بود، اما امروزه کلیه تجار و شرکت های تجاری می توانند با مراجعه به سایت جامع ثبت شرکتها و با ورود به بخش اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی، برای ثبت نام خود در دفتر ثبت تجارتی اقدام نمایند. کاربران برای ورود به سامانه جامع ثبت شرکتها باید به سایت irsherkat.ssaa.ir مراجعه کنند. درخواست ثبت صورت جلسه تغییرات شرکت نیز تنها از طریق این سامانه انجام می گیرد.

ثبت شرکتهای تضامنی

کارشناسان دایره حقوقی اصولاً افراد تحت آموزش می باشند و در مرحله اول آموزش در داده آماری دوره ای را سپری کرده اند. کارشناسان دایره حقوقی ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به تحلیل موارد قانونی امور ثبتی می پردازند و با اطمینان به این موضوع که مدارک در داده آماری مورد بررسی قرار گرفته است اصل موارد قانونی را مورد بررسی قرار می دهند. با گسترش فعالیت اینترنتی اکثر شرکت ها و سازمان های دولتی اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری نیز بر آن شده است تا خدمات خود را بیشتر در سمت فضای مجازی انجام دهد تا از تردد بیش از اندازه درخواست کننده ها کم کند.

  • از جمله اینکه شرکت های دارای بنیان علمی و تکنولوژی خاص مستلزم پرداخت مالیات نیستند.
  • بنده میخواهم یک شرکت راهبری قطار نوع فعالیت خدماتی میباشد یعنی از صفر تا صد کار اعزام قطار را انجام بدهم چه نوع شرکتی ثبت کنم و آیا با ثبت شرکت در گذر زمان میتوانم وام درخواست بدهم.
  • در گام بعد باید وارد سامانه ی ثبت شوند و در آنجا ثبتنام کنند و از اطلاعات پرونده پرینت بگیرند و به همراه رسید پذیرش به اداره ی ثبت ارسال کنندو سپس برای آگهی انحلال در روزنامه اقدام کنند.
  • نکات ثبت شرکت سهامی خاص جهت ثبت شرکت سهامی خاص، حضور حداقل 3 عضو به عنوان هیئت مدیره و ۲ نفر به عنوان بازرس (یکی اصلی و دیگری ذخیره) الزامی است که همگی باید به سن قانونی رسیده باشند.
  • اگر بخواهیم بهترین موسسه حقوقی برای ثبت شرکت را بشناسیم باید به این توجه داشته باشیم که جایی را انتخاب کنیم که با کمترین هزینه و ارزانترین روش ثبت شرکت را پیش روی شما بگذارد.

من و برادرم تصمیم داریم شرکتی در خصوص امور روابط عمومی تاسیس کنیم و نمیخواهیم کسی دیگه شریکمون باشه. چه نوع شرکتی مناسب ما است؟ و سوال بعدی اینکه حتما برای ثبت شرکت باید اجاره نامه یا مکانی را داشت؟ چون کار کاملا از منزل انجام میشود و ابدا نیازی به اجاره جایی نداریم و فقط برای ما هزینه دارد. بنده قصد دارم با ینفر شریک بشم که ثبت شرکت اون شخص قبلا شرکت ثبت کرده و میخواد تغییرات بده و اسم من رو بعنوان یکی از اعضاء هیئت مدیره بذاره.. همچنین سهام دار شرکت هم هستم… آیا تو این تغییرات نیاز به امضاء من بعنوان شریک و اعضا هیئت مدیره هست؟ در کجای این شرکت آمده که من سهام دار هستم و اینکه حق امضاء دارم و چگونگی تقسیم سهام وظایف و اختیارات اینا رو کجا ثبت میکنن..

ورود به سایت ثبت شرکت Www Irsherkatssaair, سامانه ثبت شرکتها سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

است که پس از شرکت های با مسئولیت محدود و سهامی خاص در رتبه سوم بیشترین تعداد شرکت های ثبت شده در ایران قرار دارد. برای ثبت شرکت تعاونی با هر موضوع فعالیتی که باشد، اخذ مجوز از اداره تعاون شهری که تصمیم به ثبت شرکت تعاونی در آن شهر را دارید، قبل از ثبت ضروری است. برای شرکت تعاونی مقررات متعددی وجود دارد که به ترتیب شامل قانون تجارت مصوب سال 1311، قانون شرکتهای تعاونی مصوب 1350 و قانون بخش تعاون جمهوری اسلامی ایران مصوب 1370 می شود و برای یافتن احکام مربوطه باید به قوانین مذکور مراجعه نمود. در شرکت های تعاونی همانند شرکت سهامی خاص، سرمایه شرکت به قطعات مساوی بنام سهام تقسیم می شود. همانند دیگر شرکت هایی که در اداره ثبت شرکتها به ثبت می رسند، ثبت شرکت لازمه دارا شدن شخصیت حقوقی نیست و شخصیت حقوقی شرکت تعاونی زمانی شکل می گیرد که تاسیس شده باشد.

پیش از شروع ثبت نام فایل راهنما و دستورالعمل ایجاد و بهره برداری دفاتر خدمات سلامت را مطالعه فرمایید. درخواست پذیرش جهت بررسی نام به کارشناس ارجاع شده و ظرف یک روز کاری تایید یا عدم تایید نام شرکت می آید. در گام دوم مشخصات متقاضی و شخصی که جهت گرفتن اسناد به اداره معرفی میکنیم را قید مینماییم. حدود اختیارات افراد، نوع شرکت، سمت افراد از جمله نکات اصلی شرکت هستند. حق و تکلیف چون از موضوعات حقوقی است آن وضعیت موجود در شخص را شخص حقوقی گویند. از دیرباز تا کنون افراد برای فعالیت های اقتصادی به صورت گروه کنار هم جمع میشدند و با استفاده از مزایای گروه ( شرکت ها ) به تجارت می پرداختند.

در نتیجه دیگر نیازی به مراجعه حضوری نداشته و می توانند در زمان کم تری کارهای خود در این زمینه را انجام دهند. برای استفاده از خدمات این سامانه باید وارد سایت my.ssaa.ir شده و ثبت نام ثبت من را انجام دهید. البته این سایت در ابتدا که اجرا شد، قابلیت های کمی داشته و تعداد اندکی از خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را به صورت انلاین در اختیار کاربران قرار می داد. اما این سازمان روز به روز در جهت به روز رسانی سامانه ثبت من تلاش کرده و اکنون بخش زیادی از خدمات خود را از این طریق ارائه می دهد. اکنون به راحتی می توان گفت که درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به یک سامانه جامع تبدیل شده است.

لازم به ذکر است پس از ارسال مدارک از طریق پست باید به سامانه مراجعه نمایید و شماره بارکد پستی و تاریخ تحویل مدارک به پست را در قسمت مربوطه وارد نمایید ، در غیر اینصورت پرونده شما در واحد ثبتی موردبررسی قرار نخواهد گرفت . از آنجایی که در هر مرحله از فرایند ثبت شرکت باید مبالغی را به حساب‌های گوناگون واریز کرد، وجود سامانه‌ای که تمام این پرداختی‌ها را یکجا انجام دهد بسیار مفید خواهد بود. سامانه هوشمند ثبت شرکت آسان‌ثبت با فراهم کردن امکان پرداخت یکپارچه تمامی این هزینه‌ها گامی مهم در مسیر آسان کردن ثبت شرکت در ایران برداشته است.

باید ان کد را وارد کرده و یک رمز عبور برای حساب کاربری تان انتخاب نمایید. کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از ایرانی و خارجی می توانند در ایران شرکت ثبت نمایند. نابتدا با تنظیم صورت جلسه و سپس با صدور آگهی تغییرات در روزنامه رسی کشور باید اقدام به ثبت تغییرات کرد.

باید براساس هدف شرکت و اعضا نوع شرکت را برگزینید تا دچار مشکل نشوید..همانطور که گفته شد هفت نوع شرکت برای ثبت وجود دارد که برای اطلاع دقیق از ضوابط ه کدام نیازمند کسب اطلاعاتی از مشاورین حقوقی خواهید داشت موسسهی حقوقی تکسفیر در این راه همراه شما خواهد بود. در شرکتهای تضامنی از جهت آنکه شرکاء در قبال اشخاص ثالث دارای مسئولیت ویژه ای هستند بنابراین در اسم شرکت های تضامنی باید حتما کلمه تضامنی آورده شود . ۵۰۰,۰۰۰ تومان میباشد ولی یک نکته وجود دارد که اگر سرمایه شرکت بنا به دلایلی از حداقل سرمایه کمتر شود سهامداران تا ظرف مدت ۱ سال مهلت دارند تا سرمایه شرکت را زیاد کنند یا در نهایت نوع شرکت را تغییر دهند.