عرضه خدمات ثبت شرکت‌ها براساس ثنا با هدف کاهش جعل و کلاهبرداری

سامانه ثنا، یکی از سامانه های اصلی قوه قضاییه می باشد که ثبت نام در آن برای استفاده از خدمات مختلف قوه قضاییه به صورت غیر حضوری اجباری است. در ادامه این مقاله، قصد داریم شما را با این سامانه کاربردی و نحوه ثبت نام در sana.adliran.ir آشنا کنیم. طراحی و تأسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور با هدف امکان طرح و پیگیری امور قضایی مراجعان به دستگاه قضا در فضای مجازی می باشد و این دفاتر فی الواقع مربوط به بخش خصوصی و تحت نظارت قوه قضاییه می‌باشند که مسئولیت پذیرش دادخواست ها و شکایات و …

ثبت ثنا

مرکز توسعه تجارت الکترونیک یکی از سازمان­های پیشرفته در کشور است. این سازمان سالانه امکان صدور بالای ۲ میلیون امضای الکترونیکی از طریق سامانه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی را دارد. به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در پرتال این مرکز برای کلیه افراد حقیقی یا حقوقی امکان ثبت­نام اینترنتی برای درخواست گواهی امضای الکترونیکی فراهم شده است. شما میتوانید با ارائه پرینت استعلام سامانه ثنای خود به بانک یا موسسه مورد نظر اقدام به دریافت وام کنید.

شما می توانید برای آشنایی با چگونگی بازیابی رمز عبور فراموش شده سامانه ثنا خود، مبحث آموزش بازیابی رمز ثنا برای مشاهده ابلاغیه های قضایی را مطالعه نمایید. قوه قضاییه برای راحتی مردم، اقدام به راه اندازی برنامه های مختلفی کرده است که مردم بتوانند به راحتی آن ها بر روی گوشی های هوشمند خود نصب کنند و از خدمات ثبت شرکت قوه قضاییه استفاده نمایند. یکی از برنامه هایی که توسط قوه قضاییه راه اندازی شده است، برنامه ورود به سامانه ثنا می باشد. معمولا مراحل احراز هویت شامل آپلود کردن عکس امضاء افراد و عکس زنده از افراد می باشد. پس از اینکه مراحل احراز هویت به طور کامل انجام شد، افراد نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت می کنند.

در این مرحله، شما باید اطلاعات فردی خود را به دقت وارد کنید و روی گزینه مرحله بعدی کلیک کنید. سامانه استعلام کد پستی همراه با تا بهت بگم چطوری میتونی این کارو انجام بدی. اما بسیاری از کاربران در زمان ثبت نام در ثنا با مشکل روبرو می‌شوند.

مشاهده ابلاغیه با گوشی Ios

یکی از این سامانه ها، سامانه ابلاغ ثنا می باشد.سامانه ابلاغ ثنا، سامانه ای اینترنتی است که امکان پیگیری روند پرونده و مشاهده ابلاغیه های آن را برای طرفین دعوا ، نماینده قانونی آنها ، دفاتر خدمات قضایی ، کارشناسان و دیگر افراد مرتبط با پرونده، فراهم کرده است . نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد، آن است که متقاضیان، برای ورود به سامانه ابلاغ، ابتدا، بایدبرای ثبت نام ثنا اقدام نمایند. در گذشته، برایثبت نام سامانه ابلاغ ثنا، تنها یک روش وجود داشت و آن هم، مراجعه حضوری بهمراکز ثبت نام سامانه ثنا یا همان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بود. اما از دی ماه ninety پیگیری ثبت تغییرات شرکت nine و با راه اندازیسامانهاحراز هویت برخط قوه قضاییه، متقاضیانثبت نام ثنا، می توانند در منزل و به صورت اینترنتی، اقدام بهثبت نام الکترونیک ثنا نمایند. ثبت نام به این صورت بود که افراد باید در ابتدا در سایت ثنا ثبت نام آنلاین خود را انجام می دادند و سپس برای احراز هویت خود به صورت حضوری مراجعه می کردند؛ اما خوشبختانه به تازگی سامانه احراز هویت الکترونیک قوه قضاییه و سامانه ثبت نام الکترونیک ثنا راه اندازی شده است.

سپس باید در سامانه به کمک کد ملی، شماره سریال شناسنامه و تاریخ تولد ثبت نام اولیه را انجام داد. در مرحله اول باید سایر اطلاعات هویتی خود مانند نام، نام پدر، دین، تابعیت و محل صدور شناسنامه و… را وارد کرد. از این پس شما با ثبت نام کد ثنا می توانید تمامی ابلاغیه های قوه قضاییه را با داشتن کد ملی و اطلاعات مرتبط مشاهده نمایید. بر همین صدور کد ثنا که مهمترین و سامانه احراز هویت ثبت برند تجاری برخط ارباب رجوع ( سامانه ثنا ) اولین اقدام جهت دریافت خدمات قضایی هوشمند می باشد که از تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳ و با همکاری اپراتور آی تی ساز بصورت عملیاتی دردسترس هموطنان قرار خواهد گرفت. در این مرحله از مراحل ثبت نام ثنا، لازم است که اقدام به پرداخت هزینه احراز هویت نمایید. بدین منظور، یکی از کارگزاران را از منوی موجود در تصویر، انتخاب کرده و سپس، دکمه پرداخت هزینه را بزنید.

  • از این پس تمامی اظهارنامه ها و سایر اوراق قضایی مربوط به بانک و مشتریان آن به صورت الکترونیکی در سامانه ابلاغ الکترونیک قوه قضاییه قرار می گیرد که به برگ ثنا در بانک ها معروف است.
  • همچنین در قسمت ماشین حساب قضایی هزینه ها به تفکیک محاسبه می شود.
  • اطلاعات خواسته شده، شامل شماره ملی، تاریخ تولد و شماره سریال شناسنامه و کد امنیتی را در کادرهای مشخص شده در تصویر، وارد کرده و بر روی دکمه ادامه کلیک نمایید.
  • جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را در فرم زیر وارد کرده و بر روی تایید کلیک نمایید.
  • بر روی لینکی که عبارت ( سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی ) در زیر آن دیده می شود و در تصویر با فلش قرمز مشخص گردیده، کلیک نمایید.

تنظیم دادخواست و شکایت‌نامه امری تخصصی محسوب می‌شود که رعایت اصول آن می‌تواند در نتیجه دعوا موثر باشد. بخش وکیل‌آنلاین در این قسمت نحوه نگارش دادخواست برای انواع دعاوی را آموزش می‌دهد. بنابراین ممکن است در یک موضوع واحد از فرم واحدی استفاده نشود و پس مطالب مندرج در این قسمت صرفاً جنبه ارشادی خواهد داشت. 4) متقاضی باید صحت اطلاعات ارایه شده و قبول شرایط استفاده را در دفاتر خدمات قضایی تصدیق و امضا كند.

این سامانه امکان ثبت نام غیر حضوری و برخط را برای کلیه افراد حقیقی فراهم کرده است و خوشبختانه مردم با وجود سامانه ​sana.adliran.ir نیازی به مراجعه به مراکز الکترونیک قوه قضاییه ندارند. همچنین با ثبت‌نام در سامانه‌ی ثنا ، شخص از کلیه اقدامات قانونی که در مراجع قضایی علیه وی صورت میگیرد ، مطلع میشود . با این کار هم امکان دفاع از خود در محاکم را شخص از دست نداده‌ است و هم در جریان روند پرونده‌های قضایی خود ، بدون نیاز به مراجعه مکرر به دادگاه‌ها قرار خواهد گرفت. کارت ملی هوشمند و شماره همراه فعال در ایران جزو اصلی‌ترین مدارکی هستند که برای ثبت نام در عدل ایران خارج از کشور نیاز دارید.

البته قابل ذکر است که تنها برخی از بانکها تقاضای شناسه قضایی میکنند. ابتدا آدرس سایت سامانه ثبت نام الکترونیک به نشانی sana.adliran.ir را در مرورگر خود تایپ کرده تا مطابق تصویر زیر، وارد صفحه اصلی سایت شوید. به خاطر داشته باشید در صورتی که برای شرکت یا موسسه خود ثبت نام می کنید گزینه “ثبت نام شخص حقوقی” را انتخاب نمایید.

احراز هویت آنلاین سامانه ثنا

سامانه ثبت ثنا چیست؟ در این مقاله به بررسی جامع سامانه ثنا می پردازیم و آموزش تصویری ثبت نام در ثنا را آورده ایم. یک پیامک به شماره تلفن همراه شما ارسال می شود که حاوی رمز جدید شما در سامانه ثنا می باشد. پس از تکمیل مراحل ثبت نام اولیه، افراد می توانند احراز هویت خود را به صورت غیر حضوری و برخط و از طریق سامانه های احراز هویت غیر حضوری انجام دهند.

در همین راستا در قانون ۱۷۵ آیین دادرسی کیفری مصوب شد که قوه قضایی باید اوراق و احکام قضایی را در قالب سامانه‌های الکترونیکی یا مخابراتی ثبت و ضبط نماید. بهتر است پس از مشاهده ابلاغیه ، با انتخاب گزینه ” خروج ” از نوار بالای صفحه ، از حساب کاربری خارج شوید تا از سوء استفاده های احتمالی از اطلاعات شخصی شما ، به خصوص در مکان های عمومی پیش گیری شود . در شهرستان‌هایی که دفتر خدمات قضایی ندارند باید به دادگستری حوزه قضایی مراجعه و شناسه کاربری و رمز عبور دریافت کنید. سامانه ی ثنا سامانه ایی طراحی شده توسط قوه قضاییه است که در آن تمامی ابلاغ های قضایی و تمامی شکواییه ها و دادخواست های شما به ثبت رسیده است و شما می توانید به راحتی از طریق این سامانه به آنها دسترسی داشته باشید.

پس از آن رمز عبور موقتی به تلفن همراه شما پیامک می شود که باید آن را در کادر مربوطه وارد نمایید . برگشت هزینه دادرسی در صورتی امکان پذیر است که دادخواست به شعبه ارجاع نشده باشد در این حالت ابتدا کد رهگیری غیر فعال می شود سپس متقاضی با تکمیل فرم های مربوطه در تهران به اداره کل خدمات و در استان ها به معاونت فناوری اطلاعات استان می بایست مراجعه نماید. در حال حاضر امکان ثبت نام ثنا برای اتباع خارجی وجود ندارد ولی می بایست دارای گذرنامه معتبر و شناسه فیدا و شناسه فراگیر اتباع باشند و با داشتن اطلاعات فوق می تواندد اقدام به ثبت دادخواست نمایند. لازم به ذکر است که برای دریافت وام ( مانند وام ازدواج ) نه تنها شخص وام گیرنده بلکه ضامن های وی نیز ملزم به ارائه شناسه قضایی دریافت شده خود از سامانه ثنا هستند در غیر این صورت شخص متقاضی مجاز به دریافت وام از این بانک ها و موسسات اعتباری نمی باشد.