شرایط و مدارک لازم جهت ثبت موسسه خیریه

آنها به طور کلی ساده ­تر و مقرون به صرفه تر از ساختار شرکت هستند. یک آدرس دفتر ثبت شده و محل اصلی تجارت واقع در استرالیا داشته باشد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید. همه آنچه تا به اینجا گفته شد از جنس ارتباطات روزانه ما با دیگران است و به استعاره‌ی برند، یعنی یک شخص اشاره دارد. به‌ منظور شناخت واقعی هر شخص باید کاری بیش‌تر از مطالعه‌ی رزومه یا مصاحبه شفاهی انجام داد. یکبرند قوی می‌تواند به شما چهره‌ای بدهد که مخاطبانِ هدف را تشخیص دهید؛ صدای شما می‌تواند یک صدای رسا و پیامی باشد که آن‌ها را امیدوار کرده و باعث اقدام قاطع آن‌ها شود.

تنظیم نمود و ویژگیهای ساختاری را بر اساس نیازها و فرآیندهای داخلی موسسه و مدیر تغییر داد. پورتال آرشیت به گونه ای طراحی شده است تا کاربر بتواند تمامی فعالیت های خود را آنچنان که دوست دارد انجام داده و بالاترین کارایی را ایجاد نماید. زمانی که کار با پورتال آرشیت را آغاز می نمایید کمترین نیاز به آموزش شخص دیگری پیدا خواهید نمود.

6- داشتن مکان ثابت و مناسب که به تأیید بهزیستی استان رسیده باشد. جهت تماس با پشتیبانی و دریافت مشاوره رایگان، می توانید از پشتیبان زیر استفاده کنید. به منظور دسترسی آسوده تر در هنگام نظر دهی، نام، ایمیل و وبسایت مرا در این مرورگر ذخیره کن. استعلام قبلی باعث می شود نام هایی که مشابه آن ثبت شده است از طرف شما ارسال نشود.

حداقل شرایط سنی برای تمام اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرسین موسسات 23 سال تمام می باشد . داشتن توانمندی علمی، تخصصی و فنی اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل و تاییدیه آن قبل از اخذ مجوز. سپس مدارک به اداره ثبت شرکتها ارجاع گردیده و پس از دفترنویسی و تخصیص شماره ثبت به موسسه مراتب جهت آگهی در روزنامه رسمی قوه قضائیه پیگیری می گردد.

لازم به ذکر است ثبت این‌گونه موسسات نیاز به اخذ مجوز ار سازمان بهزیستی دارد، که شرایط خاصی برای ارائه مجوز دارند. ماده ۲۸- کارگروه ‏موضوع‏ ماده (۲۳) پس‏ از دریافت مدارک موضوع ماده (۲۷) نسبت ‏به بررسی درخواست اقدام و ضمن احراز غیردولتی، غیرانتفاعی و غیرسیاسی بودن درخواست‏دهنده و عدم مغایرت فعالیت‌ اعلام‏شده با قوانین و مقررات ایران تصمیم‏گیری می‏کند. جهت اخذ مجوز و ثبت موسسه غیرانتفاعی و خیریه ای داشتن مکان ثابت و مناسب که به تأیید سازمان بهزیستی استان مربوطه رسیده باشد، الزامی است. کپی مدارک شناسایی و تحصیلی مدیر عامل به همراه کارت پایان خدمت او برای اخذ مجوز لازم است. مجوزتوسط اداره ارشاد محل سکونت مدیر عامل و تنها به تقاضای او و به نام او به صدور می رسد. اگر موسسه غیرانتفاعی باشد ارائه مجوز از نیروی انتظامی اجباری می باشد.

ممکن است از هر ۱۰ موسسه خیریه، یکی از آنها تعطیل شود

هیئت مدیره موسسه می تواند مجمع عمومی عادی را از بین شركا یا خارج از آنان انتخاب کند و مدیران می توانند برای مدت محدود یا نامحدود تعیین سمت شوند ویا دارای اختیارات تام باشند مگر اینكه اساسنامه ترتیب دیگری را مقرر داشته باشد. برای ثبت موسسه خیریه در نیروی انتظامی نیاز است که شروط آن و نیز نحوه انجام آن را بدانید . از این رو ما در متن زیر به ارائه تمامی موارد و نکات مربوط به ثبت موسسات خیریه می پردازیم. فرم درخواست تاسیس موسسه، باید در ۲ نسخه توسط اعضای هیات مدیره تکمیل شود. یکی از مسائل و چالش‌هایی که افراد با آن مواجه هستند موضوع ثبت موسسه خیریه و سازمان مردم نهاد و بررسی اساسنامه در بهزیستی است. ثبت موسسه خیریه برای جامعه ی ایرانی و کمک به برنامه های دولت، سند تحول جامع ملی مفید می باشد.

در موسسات آموزشی مجوز اخذ شده دارای زمان می باشد و هر چند سال یک بار با توجه به اساسنامه تنظیم شده می بایست سمت ها و وضعیت امضاء تعیین و تکلیف گردد. مقصود از تشکیلات و موسسات غیرتجارتی مذکور در ماده ۵۸۴ قانون تجارت کلیه تشکیلات و موسساتی است که برای مقاصد غیرتجارتی از قبیل امور علمی یا ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شود اعم از آنکه موسسین و تشکیل‌ دهندگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند. تشکیلات و موسسات مزبور می‌ توانند عناوینی از قبیل انجمن، کانون یا بنگاه و امثال آن اختیار نمایند ولی اتخاذ ثبت تغییرات عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد برای موسسات مزبور ممکن نخواهد بود. در صورتی که در سایت موسسه خیریه ثبت نام انجام نداده اید ، می توانید از طریق گزینه های زیر ثبت نام انجام دهید و سپس در این نیازمندی مشارکت کنید . یک نرم افزار مدیریت خیریه باید به گونه ای باشد که بتواند نیکوکاران یک موسسه نیکوکاری را سازماندهی و مدیریت نماید. به زبان ساده تر یک نرم افزار مدیریت خیریه باید بتواند همزمان یک سیستم مدیریت نیکوکاران هم باشد تا بتواند نیاز موسسات را در مدیریت و سازماندهی نیکوکاران پوشش دهد.

از حمایت‌های بی دریغ شما از موسسه خیریه نیکان پیشاپیش تشکر می‌نماییم. ماده ۳۱- تشکل موظف است دریافت‏ها و پرداخت‏های خود را از طریق حساب بانکی صورت دهد و عملکرد مالی خود را در دفاتر مالی مربوط ثبت کند. ماده ۳۰- تشکل موظف است منابع تامین هزینه‌های خود را با رعایت ضوابط این آیین­نامه در اساسنامه تعیین کند. سازمان‏های بین‏المللی مورد تایید کارگروه ‏موضوع‏ ماده (۲۳) و سایر دستگاه‏های ذی‏ربط از طریق تفاهم یا عقد قرارداد با آنها. الف- مشاوره، اظهارنظر و ارایه پیشنهاد راهکارها به دستگاه‏های اجرایی متناسب با تخصص و موضوع فعالیت تشکل.

  • الیت برند اصلی شرکت آماده لذیذ است و از قدیمی ترین تولیدات این شرکت می باشد.
  • به دلیل آنکه سیستم های اطلاعاتی برای ذخیره سازی اطلاعات شخصی نیکوکاران، مددجویان و…
  • در موسسات آموزشی مجوز اخذ شده دارای زمان می باشد و هر چند سال یک بار با توجه به اساسنامه تنظیم شده می بایست سمت ها و وضعیت امضاء تعیین و تکلیف گردد.
  • شما نیز می‌توانید با تکمیل فرم داوطلبین عضوی از خانواده بزرگ موسسه خیریه نیکان ماموت باشید.
  • ما از افراد و اشخاصی که توانایی کمک به این ایتام را دارند تقاضا می کنیم در صورت امکان بخشی از درآمد ماهیانه یا هر مبالغی که در حد توان شان است ، حتی مقدار کم برای مثال ده هزار تومان را به موسسه اهدا کنند تا بتوانیم نیازِ نیازمندان بیشتری را برطرف کنیم.
  • روزنامه رسمی موسسات غیر تجاری شامل کلیه امور مربوط به تغییرات موسسه به ثبت رسیده و ثبت موسسه در یک نوبت چاپی می باشد.

این نوع از موسسات در قالب احزاب سیاسی، انجمن های اسلامی، موسسات خیریه، صندوق های قرض الحسنه، دیگر سازمان ها تشکیل می شوند. ثبت موسسه حسابداری که توسط اشخاص دارای صلاحیت امکانپذیر می باشد با حداقل مبلغ ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال سرمایه و حداقل دو شریک امکان ثبت دارد. صدور مجوز خیریه – صدور مجوز خیریه نیاز به فراهم کردن شرایط لازم و سپس ارائه مدارک جهت صدور مجوز هست. در ادامه به توضیح هر کدام از آنها می پردازیم تا شما به راحتی بتوانید پس از مطالعه این مقاله مراحل صدور مجوز خیریه را طی کنید. تبصره – روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران موظف است پس از اعلام دبیرخانه شوراهای ملی، استانی و شهرستانی، درخصوص انتشار آگهی ثبت و تغییرات تشکل‏ها اقدام کند. به این خاطر که این موسسات قادر به درآمدزایی به شکل وسیع و تجارت به معنای واقعی کلمه نخواهند بود.

پایگاه اطلاع رسانی خیریه ها و سمن های کشور

مرجع رسمی صدور مجوز ثبت برای سمن‌ها وزارت کشور و مسئول بررسی صلاحیت تأسیس خیریه‌ها با سازمان بهزیستی است. 8- یک برگ تصویر تمام صفحات شناسنامه، تصویر کارت ملی، تصویر آخرین مدرک تحصیلی برابر اصل، تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت برابر اصل توسط اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرسین موسسه. در مرحله اول انتخاب 5 نام برای موسسه، تعیین سرمایه موسسه برای شروع کار، تعیین اعضا و سمت آنها لازم است. سپس می توانید با مراجعه به پایگاه اینترنتی مرجع ثبت موسسات غیرتجاری و ثبت شرکتها نسبت به ثبت نام سامانه ای موسسه اقدام نمایید.

ثبت خیریه

ث- اعلام نظر و تصمیم‏گیری در مورد صدور پروانه فعالیت برای تشکل‌های ملی و منطقه‏ای و شبکه‏های موضوع ماده (۴). بنابراین می توان نتیجه گرفت که نوع فعالیت موسسات غیر انتفاعی و خیریه ای باید مرتبط با سازمان بهزیستی باشد. جلسات هیئت مدیره با حضور اكثریت اعضا موسسه رسمیت پیدا نموده و تصمیمات هیئت مدیره با اكثریت آرا دارای اعتبار خواهد بود.

لازم به ذکر است که شرکت سهامی خاص را می‌توان پس از طی مراحلی به شرکت سهامی عام تبدیل نمود. حداقل شركا موسسات فوق نباید كمتر از دو نفر باشد و قید سرمایه هرمیزان مجاز می باشد. حداقل سرمایه برای ثبت موسسه حسابداری ۱ میلیون ریال بوده و کپی مدارک کارت ملی و شناسنامه اعضا مورد نیاز اداره ثبت شرکت های قوه قضاییه ثبت برند خواهد بود. موسسات غیر تجاری به منظور انجام امور غیر تجاری مانند امور علمی و خیریه دایر شده است. به طور کلی اموری مانند امور علمی، اموزشی، کمک های انسانی در قالب افراد حقوقی، خدمات شهری و … در قالب موسسات غیر تجاری ارائه می شود. این مقاله در رابطه با نکات راهنمایی جهت ثبت موسسه حقوقی تهیه شده است.

4- مدیرعامل موسسه باید حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشد و حضور حداقل دو نفر دارای مدرک کارشناسی مرتبط با فعالیت موسسه در اعضای هیئت مدیره الزامی است. ما بر آنیم تا تجربیات حقوقی خود را در صدد تحقق اهداف بلند مدت شرکت ها و اشخاص، در اختیار آنها قرار دهیم. افتخار موسسه حقوقی دادمهر همکاری با بزرگترین هلدینگ ها و شرکت ها و برترین برندها در ایران و سایر کشورها می باشد. ثبت شرکت در تهران موسسات خیریه با مجوز وزارت کشور و تحت نظارت فرمانداری و استانداری زیر مجموعه آن خواهند بود. این موضوع منافاتی با اینکه باید بر اساس قانون تجارت ایران مانند سایر موسسات غیرتجاری در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسد، نخواهد داشت. بعد از آن یک نسخه از مدارک اساسنامه ، صورتجلسه و تقاضانامه ثبت موسسه که با مهر اداره ثبت شرکت ها مهر شده است را به متقاضی ثبت موسسه تحویل دهد .