نحوه انتخاب نام برای شرکت های تازه تاسیس

شرکت ها در حالت کلی به دو دسته شرکت های تجاری و شرکت های مدنی تقسیم بندی می شوند. شرکت های مدنی برخلاف شرکت های تجاری نیاز به ثبت در مرجع ثبت شرکت ها ندارند. این نوع از شرکت‌های ثبتی مناسب افرادیست که سرمایه‌ی چندانی ندارند و سرمایه‌ی آن‌ها تبدیل به سهام نمیشود و شرکا تنها به میزان سرمایه‌ای که در شرکت گذاشته‌اند در برابر ضرر و زیان‌های وارده بر شرکت متعهد هستند. اولین گام در تجارت اعتماد میباشد و نشان تجاری به وسیله برند سازی به روند این اعتماد و تعهد سرعت میدهد. البته ثبت برند فقط داشتن یک اسم یا علامت نیست بلکه معیاری است برای معرفی شما در بازارهای ایران و جهان.

سامانه تعیین نام شرکت

شرکاء باید از بین خود و یا از خارج حداقل یک نفر را به عنوان مدیر شرکت معین نمایند. جهت اخذ مشاوره حقوقی رایگان عدد ۴ را به ۰۲۱۴۳۹۰۲۰۰۰ پیامک پیامک کرده یا اینجا کلیک نمائید. جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را در فرم زیر وارد کرده و بر روی تایید کلیک نمایید.

هر گاه دو یا چند شخص بخواهند فعالیت‌های تجاری خود را تحت یک نام مشترک پیش ببرند، ساده‌ترین شکل شراکت قانونی ثبت شرکت تضامنی است. امروزه در بیشتر کشورها و نظام‌های حقوقی این نوع از شرکت‌ها تعریف شده‌اند و بسیار مورد توجه کارآفرینان قرار دارند. در شرکت‌های تضامنی، مسئولیت پرداخت قرض‌های احتمالی بر عهدۀ تمام شرکا خواهد بود. در صورت ورشکستگی، هیچ تغییرات شرکت یک از اعضا نمی‌توانند با استناد به اینکه میزان قرض‌ها از میزان سهم آنها در شرکت بیشتر است، از پرداخت آنها شانه خالی کنند. همین موضوع سبب شده است که این مجموعه‌ها معمولاً با سرمایه‌های اندک و در میان اعضای خانواده یا دوستان تشکیل شوند. نام شرکت نیز باید دربردارندۀ اسامی تمام شرکا یا یکی از شرکا و عبارت‌هایی از قبیل «و برادران» و «و شرکا» باشد.

قوانین و مقررات مرتبط با اسم شرکت

مراجعه حضوری متقاضیان ثبت شرکت و موسسه و ثبت تغییرات مربوط به آنها ، علاوه بر اینکه برای این متقاضیان وقت گیر و هزینه بر بود، با تجمع این افراد در ادارات ثبت شرکت ها و درخواست های متعدد آن ها موجب کندی انجام روند امور ثبت شرکتها و موسسات در این ادارات نیز بود. به همین دلیل، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که اداره ثبت شرکت ها از زیر مجموعه های آن می باشد، اقدام به راه اندازی سامانه ای نمود که امروزه تحت عنوان سامانه جامع ثبت شرکتها شناخته می شود. در صورتی که شرکت خود را ثبت کرده باشید می دانید که همه شرکتها بایستی هر سال پلمپ دفاتر انجام دهند. ثبت شرکت در تهران با ما در کمتر از ده روز و برای شهرستان ها حدود 15 روز است. اینکه چه شرکتی برای کارتان نیاز دارید، چه مدارکی نیاز دارید و چه کارهایی را باید بعد از ثبت شرکتها انجام دهید را ما به شما می گوییم.

در قسمت چهارم شما باید موضوع فعالیت را انتخاب نمایید سپس مدت زمانش که می توان محدود و یا نامحدود باشد را مشخص کنید. تماس بگیرید و انتخاب نمونه اسم برای شرکت به روش کاملا کارشناسی شده انتخاب میگردد. نام شرکت باید حداقل از سه کلمه‌ی خاص یا به اصطلاح سه سیلاب تشکیل شده باشد و ترکیب مشابه آن‌ در اسم سایر شرکت های ثبت شده وجود نداشته باشد. مشاوره ما در تمامی زمینه های کاری موسسه ، صد در صد رایگان می باشد و همچنین جهت رفاه حال شما کاربران عزیز ، راه ها متعددی برای ارائه این خدمات قرار داده شده است.

  • فرصت های خود را برای انتخاب نام شرکت بدون در گرفتن استعلام نام اتلاف نکنید چرا که حتی در صورتی که بهترین نام ها را انتخاب کرده باشید ، اگر تکراری باشد یا با نام شرکتی مشابهت داشته باشد امکان ثبت نخواهید داشت .
  • بطور كلی در قسمت تعیین نام های ارسالی از وزارتخانه ها و دادگاهها و سازمانها و ادارات و شركتها همگی بطور جداگانه تفكیك شده و مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد.
  • با مراجعه به دفاتر در صورتی که نام مورد نظر با فرهنگ انقلاب اسلامی مطابقت داشته باشد و نام انتخابی تشابه اسمی با نام شرکت های ثبت شده نداشته باشد و همچنین به شرط کسب اطمینان از مطلوب بودن نام موردنظر، این نام در دفتر مربوطه با توجه به نوع شرکت و تاریخ مربوطه وارد می شود.
  • مدت تصدی اعضاء هیئت مدیره در شرکت سهامی خاص دو سال و بازرسین آنها یک سال می باشد.
  • به طور مثال، اگر این شرکت ورشکسته شود، شرکا مجبور نیستند برای پرداخت بدهی های شرکت از حساب شخصی استفاده کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر نحوه انحلال شرکت رو مطالعه کنید یا با ما تماس بگیرید. در موضوع فعالیت نمی توانید از کلمه و خدمات حسابرسی استفاده کنید چون نیاز به مجوز از جامعه حسابرسان خواهید داشت. من هم چون FreeLancer کار میکنم نمیتونم یعنی صرفه اقتصادی برام نداره بخوام به نام شرکت جایی اجاره کنم…لپ کلام روی آدرسی که به دارایی باید اعلام ثبت شرکت بشه گیج شدم و نمیدونم چه راه حلی میتونه داشته باشه.. جهت دریافت مشاوره می توانید با همکاران ما در موسسه تماس داشته باشید. هزینه ای که از مناسبترین قیمت های ثبت شرکت در تهران، کرج، اصفهان و سایر شهرستان ها می باشد. یعنی هزینه درج آگهی تاسیس در روزنامه همشهری از روزنامه ابرار بیشتر بوده و متقاضی باید هزینه بالاتری را پرداخت نماید.

حق‌الوکاله ثبت شرکت

اینکه چه موضوعی برای شرکت خود انتخاب کنید تا فعالیت شما محدود نشود بسیار مهم است. قصد ما راهنمایی شما در چگونگی تعیین موضوع فعالیت شرکت است تا حداکثر حدود فعالیت را داشته باشید. در ادامه مطلب انواع موضوع فعالیت شرکت را به طور مفصل بیان می کنیم.

مدارک ثبت تضامنی

در قانون تجارت، هر شخص حقیقی یا حقوقی برای واردات و صادرات نیاز به اخذ کارت بازرگانی دارند. اگر در این زمینه سوالی دارید با مشاوره ما تماس بگیرید یا درخواست خود را از طریق فرم ها ارسال کنید. بطور مثال اگر تعدا شرکاء و سهامداران شرکت کمتر از 3 نفر باشد، طبیعتاً امکان ثبت شرکت سهامی خاص را نخواهید داشت و باید شرکت با ثبت برند تجاری مسئولیت محدود را انتخاب کنید. همچنین یکی از تفاوت های مهم شرکت سهامی خاص با شرکت با مسئولیت محدود در این است که سرمایه نقدی شرکت با مسئولیت محدود کاملا اظهاری است و نیازی به سپرده گذاری سرمایه شرکت در بانک وجود ندارد اما در شرکت سهامی خاص سپرده گذاری حداقل 35% از سرمایه شرکت در حسابی بنام شرکت در شرف تاسیس الزامی است.

خلاق باشید و برای انتخاب نام شرکت فکر کنید و تمام ایده ها و تفکرات خود را یادداشت نمایید. اگر بخواهید از کلماتی همچون بنیاد، بهزیستی، بهداشت، قرض الحسنه و … در نام شرکت استفاده نمایید باید مجوز استفاده از این کلمات را کسب نمایید. از انتخاب کلماتی که بصورت ترکیبی یا کلماتی که بصورت مخفف هستند در انتخاب نام شرکت پرهیز نمایید. مشخص کنید که چه نامی را برای شرکت انتخاب می کنید و همینطور باید تعیین کنید که چه افرادی به هیئت مدیره شرکت راه پیدا می کنند و امضای آن ها روی اسناد شرکت اعتبار دارد. شرکت‌های تضامنی در واقع همان شرکت‌های خصوصی هستند که توسط دو یا چند نفر دایر میشود.

طراحی و ثبت برند و علامت تجاری شما از صفر تا صد تا مرحله دریافت سند رسمی بصورت انحصاری و استعلام کاملا رایگان نام مورد نظر شما. اگر هنگام ثبت شرکت در تهران یا شهر های کشور و حتی در کشورهای دیگر اطلاعات کافی نداشته باشید ممکن است هنگام ثبت با مشکلاتی مواجه شوید. پس بهتر است قبل از اقدام با کارشناسان در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند. پس از تنظیم اسناد ثبت شرکت و ثبت در سامانه ثبت شرکت ها، کارشناس مربوطه اوراق شرکت و یا سازمان را بررسی کرده و در صورت عدم مغایرت با قوانین آن را به ثبت می رساند.