انتخاب اسم شرکت و فروشگاه نمونه اسم های شیک برای نام تجاری شرکت

لازم به ذکر است در دسته مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی انتخاب نام بسیار دشوار است و احتمال شباهت با برند های دیگر بسیار بالا است . انتخاب نام های چند سیلابی احتمال تایید برند را به طور قابل توجهی افزایش می دهد . اما اگر قصد راه اندازی قهوه فروشی و چایخانه سنتی را دارید بهترین پیشنهاد استفاده ثبت برند از نام های سنتی و به خصوص نام مناطق است. یک لیست از نام های مناسب (از نظر خودتان) تهیه کنید و از دیگران نظر بخواهید نامی که بیشترین امتیاز را آورد میتواند مناسب باشد. ما در کنار شماییم تا بتوانیم با قرار دادن مطالب و آموزش های مفید، گام کوچکی جهت افزایش دانش و کسب مهارت شما بردایم…

اسامی زیبا برای برند

بلکه این فرصتی است که بتوانید خود را از رقبا متمایز کنید، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و مراحل اولیه شناخته شدن برند خود را آغاز کنید. اسمی که برای برندتان انتخاب می‌کنید، تبدیل به قسمتی از مجموعه بزرگ‌تر می‌شود. یک نام ارزشی فراتر از برندینگ ابتدائی دارد و این پروسه پیچیده تر از انتخاب نامی است که از آن خوشتان می آید. رعایت قانون و تطبیق در موتورهای جستجو نیز باید در نظر گرفته شوند.

اولین گام در ثبت برند تجاری ، انتخاب طرح مناسب با رعایت قوانین و ضوابط مربوط به ثبت علامت تجاری می باشد . چنانچه دانستن این قوانین و نکات در انتخاب اسم برند به شما کمک شایانی می کند . بسیار عالی واقعا مقاله رو به موقع مطالعه کردم مدتی درگیر انتخاب اسم برای کسب ثبت شرکت و کار جدیدم هستم، مرسی تیم نوین که همیشه کامل مقاله را ارائه میدین. برای شروع، مراحل انتخاب اسم برند رو همونطوری که توی مقاله گفتیم انجام بدید. چه بسیار کسب و کارهایی که اسم عالی داشتن و شکست خوردن و چه بسیار برندهای موفقی در دنیا که هنوز هم اسم خوبی ندارند.

ما اینجا درباره انتخاب نام توضیح دادیم و اطلاعی از جزئیات قوانین نداریم. ببخشید من هر چقدر که از شیوه های مختلف استفاده می کنم برای اسم ….یا اسمم به ذهنم نمیرسه یا بعد از کلی وقت میبینم که اون اسم رو گرفتن به نظرتون چه کار کنم .. در کتاب «راه‌اندازی مطمئن کسب‌وکار اینترنتی» قدم به قدم به شما آموزش می‌دهیم که چگونه یک کسب‌و‌کار اینترنتی مطمئن راه‌اندازی کنید؛ کسب‌و‌کاری که موفقیتش حتمی باشد. لیست کاملی از نام های ایرانی، پارسی، زرتشتی و شاهنامه در برخی منابع ذکر می شود. به این لیست می توان نام اسطوره های ایرانی و یا شاهان و شاهزادگان را هم افزود. می بینید که بحث قابل ثبت بودن و یا نبودن یک برند تا حدودی پیچیده می باشد.

۲- از تکنیک‌های ذهنی برای پیدا کردن مفاهیم استفاده کنید. تعلام اولیه حدود ۴۵ روز می باشد تا آگهی اول و بعد از این ۴۵ روز ، ۳۰ روز برای آگهی دوم زمان می برد و برای آگهی سوم ، ۳۰ روز بعد از آگهی دوم یعنی حدود ۱۰۵ روز در مجموع. البته این زمان با توجه به قوانین روز اداره مالکیت صنعتی و علائم تجاری می تواند متغیر باشد . بله در صورت تماس شما با فرداد رسا این امکان وجود دارد . روی نام شرکت که چندسیلابی است زیاد وقت صرف نکنید چون خیلی مهم نیست. اعتقاد بر این است که نقش نام تجاری شبیه به به یک فانوس دریایی است که پرتوهای نور آن جهت حرکت مشخصی را برای کشتی ها تعیین می کند.

نام برند شما داستان برند شماست

بسیاری که عاشق یک برند هستند نه به خاطر معنی فنی ، ساختار، یا معیارهای زبان‌شناختی آن است. بلکه به خاطر تداعیات برند است که در اثر تجربه خویش در ذهنشان ایجاد شده است. یک کسب و کار جدید آغاز نموده‌اید و نیاز به نام ؛ لوگو و وب‌سایت دارید. همانطور که در ابتدا اشاره شد، اسم برند یا عبارت کمیپن برندینگ تنها بخش کوچکی از چیزی است که به ایجاد یک تصویر کامل از برند خواهد انجامید، اما این یک بخش از برند شما است که برای مدت بسیار طولانی باید با شما بماند.

به عبارتی دیگر اگر متمایز کننده محصول یا خدمت شما نباشد قابل ثبت نمی باشد . یکی از مهم ترین ویژگی های برند آن است که باید عامل تفاوت کالا یا خدمت شما از سایرین و رقبا باشد . استفاده نمایید؛ که در این حالت میتوانید از اسامی دلخواه که ممکن است مقداری هم طولانی تر باشد استفاده نمایید. و یا از اسامی ترکیبی مانند دکوراسیون داخلی خانه برتر، دکوراسیون داخی خانه نو و… استفاده نمایید.

  • به عنوان نمونه برند هایی مانند اپل ، سامسونگ ، مک دونالد ، دیزنی ، گوگل و مایکروسافت جزو ده برند برتر و ارزشمند در دنیا می باشند که قیمت های قابل توجهی داشته و حتی مالکین برند های مذکور تمایلی به فروش آن ها ندارند .
  • در صورتی که شما به نحوه کارشناسی و رد نام شرکت خود اعتراض دارید می توانید اعتراض خود را در قالب یک فرم اعتراضی به سازمان ثبت شرکت­ها ارسال کنید.
  • طبق اطلاعاتی که من دارم، مثلا در مورد محصول روغن نباتی، سهم اعظم تولید محصولات عرضه‌شده تحت نام این برند را یکی از کارخانه‌های دیگر ایران انجام می‌دهد.
  • سپس، یک تصویر کلی از تصاویر بصری مربوط به شرکت خود را ایجاد کنید.

ممکن است انتخاب اسم برند یک فرآیند طولانی و سخت باشد، اما قطعاً ارزشش را دارد؛ چون شما قرار است برای سالیان دراز تمام زمان و پول خود را برای برند کردن این اسم هزینه کنید. اسم برند شما باید هم به‌صورت قانونی و هم دامنه‌های اینترنتی قابل ثبت باشد. اگر نتوانید تغییرات شرکت به‌صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه برای ثبت نام تجاری خود وقت گذاشته‌اید، به هدر رفته‌ است. پس قبل از هر چیز از آخرین تغییرات قوانین انتخاب اسم برند مطلع شوید (ما در آخر همین مقاله چند نکته راجع به قوانین ثبت اسم شرکت در ایران را آورده‌ایم).

در زمان انتخاب اسم برند حتما چک کنید که دامین آن هم آزاد باشد جهت راهنمایی کامل اینجا کلیک کنید  اسم برند ریشه فارسی داشته باشد

این نام نه‌چندان بلند، خوش آوا و بسیار موفق و ماندگار است. هم در ایران و هم در خارج از ایران، این روشی بسیار کارآمد و حرفه‌‌ای است. در این دسته از نام برندها، همان‌طور که از اسمش هم مشخص است ما از قابلیت ترکیب دو یا چند قسمت واژه کامل یا نیم واژه استفاده می‌نماییم.

و اینکه من خودم اسم 《D.N》را در نظر دارم که مخفف دستبند نخی است. نظر شما رو تایید می‌کنم تا اگر کسی نظری داشت به شما کمک کنه. با سلام و تشکر از زحمات تیم نویسنده این مقاله عالی… بسیار مقاله جامع، کامل، جذاب و آموزنده ای بود…. این مقاله به کوشش محمد حسین عراقی، سمیرا سرباز، حامد رضوی، سعید رهبری، صفیه منتظری، حسین بابائی، مینا شهانی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. البته الآن لازم نیست برای هر اسم یک لوگو طراحی کنید؛ چون هدف ما در این مرحله تنها بررسی اسم است نه لوگو؛ اما انجام آن دید بهتری به شما می‌دهد.

آیا مشتریان شما قشر خاصی از جامعه هستند؟ با دقت به این موضوع فکر کنید. سن، جنس، تحصیلات و قهوه‌های مورد علاقه آنها را در نظر بگیرید. هنگام فکر کردن روی اسم کافه‌ها، این نکته را بخاطر بسپارید. جوانان احتمالاً به کافه‌ای به اسم «Old Geezer’s Coffee» نمی‌آیند. می توانید با کلمات بازی امتحان کنید و به ایده خوبی برای اسم کافه خود دست یابید.

به‌ کمک مشاوران دکتر ویز می‌توانید ویژگی‌های نام مناسب شرکت را مشخص کنید. البته دقت داشته باشید که در انتخاب نام مناسب شرکت در نقاط مختلف جهان قوانین مختلفی وجود دارد. در هنگام انتخاب نام برند باید به همه‌ی آن قوانین دقت کنید تا در ادامه‌ی مسیر به مشکل نخورید. اسم برند و شرکت شما باید انتقال دهنده‌ی تجربه، ارزش و همچنین برتری کسب و کار شما باشد.

یعنی بتوان آن را از طریق المان‌های گرافیکی و طراحی به شکل مناسبی بیان کرد. برندهایی مثل اپل، جگوار، عقاب، ردبول مثال‌های خوبی برای یک اسم بصری هستند؛ چون هم‌زمان یک تصویر واضح از آن‌ها در ذهن شکل می‌گیرد، بنابراین دست طراح برای مانور روی ویژگی‌های بصری باز است. برای «ثبت دامنه» هم کافی است همین عبارت را در گوگل سرچ کنید تا شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سرور را پیدا کرده و به‌صورت آنلاین دامنه‌ی موردنظرتان را بررسی و خریداری کنید. مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خود را Victoria’s Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و توانست از آن‌ها غرامتی چند میلیون دلاری دریافت کند. اینگونه با دریافت اظهارنامه ثبت علامت خیال شما از بابت لو نرفتن اسم راحت می شود. مجدداً بحث تشابه تنها در قسمت خاص عبارت مفروض پیش می آید.