تفاوت اسم تجاری با علامت تجاری

اما هر نشانه‌ای مثل حروف، اعداد، کلمات، نقوش و تصاویر یا ترکیبی از همۀ این‌ها که برای متمایز کردن کالاها و خدمات استفاده می‌شود، علامت تجاری گفته می‌شود. پس فقط کسانی مثل وکلا یا پزشکان به خاطر شرایط شغلی و افرادی که به اعتبار نوع فعالیتشان، بین نام و کارشان ارتباطی وجود دارد، دارای نام تجاری می‌شوند. ماده 31 همین قانون نیز بیان کرده حق استفادۀ انحصاری از یک علامت برای کسی است که آن علامت را طبق مقررات ثبت کرده باشد؛ یعنی حتماً باید علامت تجاری به ثبت رسیده باشد تا از امتیازهای قانونی بهره‌مند شود. پس با صراحت گفته شده که باید برای بهره‌مندی از امتیازات قانونی، این علامت تجاری به ثبت رسیده باشد. «تعیین نام شرکت» یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین انتخاب‌های افراد در فرایند ثبت شرکت است.

  • استفاده از اسامی ائمه و نامهای متبرکه در موسسات خیریه، فرهنگی و شرکتهای خدمات زیارتی پس از اخذ مجوز و در صورت رعایت سایر موارد ممکن می باشد.
  • باید افزود که کلماتی مانند بازرگانی-خدماتی-مهندسی گروه جز سیلاب خاص برای صورت عدد)قابلیت ثبت در نام شرکت ندارند مگر اینکه به صورت حروف قید گردند.
  • ما نظر شما رو تایید می‌کنیم تا اگر کسی پیشنهادی داشت به شما کمک کنه.
  • به شما پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه مقاله ثبت شرکت به یک متخصص امور ثبت شرکت تبدیل شوید و ثبت آنلاین شرکت را به خوبی پیش برید.

فرقی نمی‌کند که نوع شرکت شما چیست یا تعداد اعضا و سرمایه اولیه آن چقدر است. آگاهی به معیارها، قوانین و روند ارزیابی اسامی پیشنهادی شما احتمال تایید نام انتخابی شما را افزایش خواهد داد. همچنین چنانچه نام مورد نظر شما نیازمند اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح است، باید پیش از اقدام برای ثبت شرکت حتماً آنها را تهیه نمایید.

چند نمونه نام برای ثبت شرکت :

نمونه اسم برند زیبا و هنری , مشاوره اصول و روش های انتخاب نام برند , سایت انتخاب اسم برند , پیشنهاد و لیست اسامی خاص و زیبا برای ثبت برند , اسم برند ایرانی. در تعیین و انتخاب نام شرکت باید نهایت دقت انجام شود تا عنوان انتخابی مورد تایید کارشناسان قرار بگیرد. برای دریافت اطلاعات درباره نمونه اسم برند و شرکت می توانید با کارشناسان ثبت برند و ثبت شرکت گروه ما در ارتباط باشید. برای تایید نهایی نام شرکت بعد از انتخاب آن باید پس از تنظیم کلیه اوراق ثبت شرکت، ثبت سامانه ای شرکت در اداره ثبت شرکت ها انجام گیرد. پس از ثبت نام شرکت ها در سامانه ثبت شرکت ها، کارشناسان تعیین نام شرکت در اداره، نام های پیشنهادی شرکت را بررسی نموده و در صورت نداشتن تشابه، نام شرکت را مشخص می نمایند. علائم تمامی اشخاص حقیقی یا حقوقی در ادارۀ ثبت علائم تجاری که تابع ادارۀ کل مالکیت صنعتی است، طبق قوانین خاص خود در تهران ثبت می‌شود.

اسم های تجاری

اگر بخواهید از کلماتی همچون بنیاد، بهزیستی، بهداشت، قرض الحسنه و … در نام شرکت استفاده نمایید باید مجوز استفاده از این کلمات را کسب نمایید. سلام و عرض ادب ، میخواستم بپرسم امکانش هست نام و نام خانوادگی دونفر به عنوان نام شرکت باشه ، مثلا «علی حسینی و محمد محمدی» البته این به عنوان مثاله. سلام اگر بخواهبم اول نام با اتاق شروع شود چه شرایطی باید لحاظ گردد. ضرورت قید سهامی نیز از لحاظ اینست که محدود بودن مسئولیت شرکا به سهام آن ها برای معامله کنندگان و اشخاص ثالث معلوم باشد. هنگامی که در یک نام پیشنهادی دو واژه فارسی وجود داشته باشد که تداعی‌کننده یک واژه بیگانه شود، امکان ثبت آن وجود ندارد. به طور مثال، دو کلمه فارسی «تک» و «نو» می‌توانند تداعی‌کننده واژه بیگانه تکنو باشند.

همچنین تمایز اسم شرکتها باید در کلمات خاص باشند و افزودن کلماتی مثل نوین ، گستر ، تک و امثال اینها به اسم شرکت نمی‌تواند وجه تمایز اسم یک شرکت از سایر شرکتها باشد. مثلاً اگر شرکتی با نام “ابتکار پویا” ثبت شده باشد، ثبت شرکتی با نام”نوین ابتکار پویا” یا “ابتکارگستر پویا” مجاز نخواهد بود. برای به حداقل رساندن اینگونه مشابهت ها اسم شرکت باید حداقل شامل سه کلمه خاص ( غیر عام ) باشد که ترکیب مشابه آن در اسم سایر شرکتهای ثبت شده وجود نداشته باشد. البته درصورت سپری شدن زمانی بیش از three ماه از تاریخ تأیید نام و درصورت عدم ثبت شرکت به دلایل مختلف، و هم چنین تغییرنام ، متقاضی می بایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام نماید. درثبت شرکتهای مشارکتی، می توان از نام کامل شرکت خارجی یا قسمتی از نام شرکت خارجی به همراه نام کاملاً فارسی و دارای اصطلاح (به عنوان پسوند) با ارائه مدارک شرکت خارجی و ترجمه رسمی اوراق آن استفاده نمود. تاجرمی تواند پس از اتمام مدت مذکور با رجوع به اداره ثبت نسبت به تمدید آن اقدام نماید.

نمونه اسم شرکت و برند

با سلام دوست عزیز شما ظاهرا فرم استعلام برند را پر نکرده بودید، خیر دوست عزیز سورل در طبقه 32 ثبت نشده است. بنده مطالب مفید شما رو در مورد استعلام برند مطالعه کردم و چند تا سوال داشتم از خدمتتون که با تماس با شما و انتظار طولانی به هیچ مشاوری برای پاسخگویی وصل نشدم .لطفا رسیدگی بفرمایید. با سلام بله ثبت برند دوست عزیز برای ثبت برند نیاز به مدرک تحصیلی نیست. بابت تاخیر در پاسخگویی عذرخواهی می کنیم، شما برندتان را بفرمایید تا ابتدا استعلام بگیریم و در صورتی که قبلا ثبت نشده باشد برای ثبت آن اقدام کنیم، در صورتی که جواز نداشته باشید می توانیم در 7 روز برای شما اخذ کنیم و از این بابت نگرانی نخواهید داشت.

دنبال یه اسم خوب میگردیم که هم سایتشو طراحی کنیم هم پیج اینستاگرام. توی تمام ویدیوها و محصولات ثبت شرکت و اموزشهام اون کلمه آورده شده. سعی می‌کنیم در به‌روزرسانی مقاله این مورد هم در نظر بگیریم.

از نام خود یا شخص خاصی در اسم شرکت استفاده نکنید، چون اگر تصمیم به واگذاری یا فروش شرکت بگیرید برای مخاطبان خوشایند نخواهد بود. در اسم شرکت نباید از نام های دانشمندان، کاشفان، مخترعان، شاعران و اشخاص فرهیخته و بزرگان استفاده نمایید. نخستین گام برای ثبت شرکت که می تواند در آینده و موفقیت آن سهم بسزایی داشته باشد، انتخاب نام برای ثبت شرکت است. برای دریافت لیست اسامی پیشنهادی لطفا تماس بگیرید یا شماره تماس خود را ارسال نموده تا کارشناسان خدمتتان تماس بگیرند. با تغییراتی که در روند ثبت شرکت ها انجام شده است، شما می بایست نام های مدنظر خود را در هنگام مراحل ثبت اعلام نمایید.

در صورت وجود تعارض در نام با معیارهای فوق‌الذکر، مراتب رد نام با ذکر علت به اطلاع متقاضی خواهد رسید. در این شرایط، متقاضی موظف است مجدداً پنج اسم جدید را به ترتیب اولویت به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه دهد و روند انتخاب نام شرکت همانند بار اول انجام می‌پذیرد. البته چنانچه متقاضی نسبت به این کارشناسی و تایید نشدن نام انتخابی‌اش اعتراض داشته باشد، می‌تواند با ذکر دلایل در فرم مربوطه، درخواست کارشناسی مجدد نماید. در صورتی که پس از انجام اعتراض، رد مجدد اتفاق بیفتد، متقاضی می‌تواند دوباره با تکمیل فرم و اعلام دلایل مراتب اعتراض خود را اعلام نماید.

در جهت انتخاب اسم برند بهتر است برای اسم برند خود از اسامی ایرانی استفاده کنید زیرا اسم برند ایرانی ریشه فارسی دارد و تلفظی آسان خواهد داشت. نام تجاری، اسم بنگاه تجاری یا فعالیت تجاری است؛ حال آنکه علامت تجاری این محصولات و خدمات یک شرکت را از محصولات یا خدمات رقبا متمایز می کند. همچنین میان علامت تجارتی و نام تجاری از نظر هدف نیز تفاوت اساسی وجود دارد؛هدف نام تجاری شناساندن بنگاه، موسسه یا فعالیت تجارتی است در حالی که هدف علامت تجاری معرفی کالاها و خدمات خاص می باشد. انتخاب اسم برند (نام تجاری)- تجارت الکترونیک | کسب و کار … تعیین نام شرکتها و مؤسسات غیر تجاری خارجی که در کشورهای خارجی سابقه ثبت داشته و شعباتی از آنها در ایران تاسیس می … نمونه اسم شرکت ، انتخاب نام شرکت و تغییرات شرکت شیک …