راهنمای ثبت شرکت تعاونی 1400【مراحل، مدارک و هزینه مورد نیاز】️️

هنگامی که ثبت شرکت تعاونی در مازندران و یا در شهرهای دیگر به انجام می رسد برای گروهی خاص مثل کارگران،دانشجویان،ایثارگران،زنان و…. حداقل 51 درصد از سرمایه در شرکت های تعاونی به وسیله اعضای شرکت فراهم می شود.اعضای شرکت می توانند به دلخواه خود همه سرمایه شرکت را هم متعهد شوند.ولی الزاما فراهم نمودن حداقل 51 درصد از سرمایه به عهده اعضا است. به منظور فراهم نمودن مابقی سرمایه ثبت تغییرات شرکت و یا افزایش آن می توانند از وزارتخانه ها، سازمان ها، شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی بدون اینکه عضو آن شرکت تعاونی باشند هم وام بدون بهره بگیرند. پس از ارائه مدارک مربوط به موسسین شرکت تعاونی به ثبت شرکت فردا، کلیه مراحل انجام شده و در نهایت پس از 1 هفته موافقت نامه اداره تعاون اعلام می گردد. سپس پس از مطلع شدن متقاضیان، اقدامات کلی و پایانی ثبت تعاونی توسط ثبت شرکت فردا انجام می گیرد.

ثبت شرکت تعاونی کشاورزی

اداره کل / اداره تعاون پس از انجام اقدامات اداره ثبت شرکتها و صدور آگهی تأسیس، نسبت به صدور پروانه تأسیس تعاونی (طبق فرم شماره 9) اقدام خواهد نمود. در هر حال نظارت، حسابرسی و رسیدگی به شکایات وسایر اقدامات پس از تأسیس تعاونی بعهده اداره کل / اداره تعاون خواهد بود. ز- انتشار آگهی دعوت اولین مجمع عمومی عادی (طبق فرم شماره 3) با رعایت فاصله زمانی حداقل 20 روز و حداکثر forty ثبت برند تجاری روز از تاریخ انتشار آگهی دعوت با تاریخ تشکیل مجمع عمومی عادی.

تبصره-اعضا مکلفند ظرف مدتی که مجمع عمومی عادی تعیین می کند و از دوسال تجاوز نخواهد کرد مبلغ پرداخت نشده سهام خودرا تأدیه نمایند. همانطور که از نام آنها مشخص است، شرکت های تعاونی عام و خاص بر اساس شرایط عضویت طبقه بندی می شوند، یعنی اگر عموم مردم بتوانند در آن عضو شوند، شرکت عام و در غیر ثبت شرکت در تهران اینصورت شرکت تعاونی خاص شناخته می شود. در هنگام ثبت شرکت تعاونی در مازندران باید به قوانین ثبت شرکت تعاونی و همچنین انتقال سهام در شرکت تعاونی توجه ویژه ای شود. علاوه بر ثبت شرکت تعاونی در مازندران اطلاع از شرایط و ضوابط انتقال سهام در شرکت تعاونی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرمایه ثبتی چیست

(حسب موضوع فعالیت تعاونی ممکن است لازم باشد تبصره یا تبصره‌های دیگری اضافه‌شود-به‌دفترچه راهنمای موضوع‌فعالیت‌ها مراجعه گردد و تبصره های اضافی نوشته شود ). جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر در رابطه با تغییرات شرکت تعاونی با کارشناسان تماس حاصل نمایید. طراحی و ثبت برند و علامت تجاری شما از صفر تا صد تا مرحله دریافت سند رسمی بصورت انحصاری و استعلام کاملا رایگان نام مورد نظر شما.

شرکت های تولیدی توزیعی عبارتند از تعاونی هایی که نیاز مشاغل تولیدی یا مصرف کنندگان عضو را در چارچوب مصالح عمومی و به منظور کاهش هزینه ها و قیمت ها، تامین می کند. شرکت های تعاونی موظف هستند هر سال قسمتی از سود ویژه خود را به حداکثر 5% به عنوان اندوخته احتیاطی و حداقل 5% به عنوان ذخیره قانونی و 4% حق تعاون و آموزش را کنار بگذارند. البته ذخیره قانونی تا میزان یک چهارم معدل سرمایه سه سال اخیر الزامی است و تعاونی ها می توانند تا حداکثر یک دوم ذخیره قانونی را برای افزایش سرمایه خود به کار گیرند. خوب با همین مثال به سادگی می توان به قسمت ها و جنبه های مختلف کار شرکت تعاونی پی برد. در نگاه اول شرکت تعاونی به منظور رفاه حال کشاورزان بذر را به روستاهای دور افتاده می برد. اما در نهایت این فروش بذر برای خود اعضاء شرکت هم سود مالی را به دنبال دارد.

برای ثبت شرکت پیمانکاری چه باید کرد؟ شرایط، هزینه و مراحلیکی از رایج‌ترین فعالیت شرکت‌های ثبت شده در کشور، پیمانکاری است. بسیاری از افراد قصد ثبت شرکت پیمانکاری دارند اما در ابتدای مسیر ذهن‌شان درگیر شده و دچار سردرگمی می‌شوند. مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها چگونه است؟مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها شامل چندین مرحله مختلف بوده که متقاضی به صورت اینترنتی می‌تواند آن را انجام دهد و نیازی به مراجعه حضوری نیست. در این مقاله به موضوع ثبت شرکت تعاونی پرداختیم و جوانب مورد نیاز آن را مورد بررسی قرار دادیم.

  • ی- سایر اقدامات مربوط به برگزاری اولین مجمع عمومی عادی (طبق فرم شماره 4) تا انتخاب هیات رئیسه مجمع (رئیس، منشی، و دو ناظر) از قبیل اخذ برگه ورود به جلسه مجمع از داوطلبان و تکمیل فهرست اسامی حاضرین همراه با امضای آنان که باید تحویل هیات رئیسه شود.
  • تبصره- موسسین تعاونی باید با قوانین و مقررات تعاونیها آشنائی کافی داشته باشند و در صورت نیاز در کلاسهای آموزشی یکروزه که اداره کل تعاون استان تعیین می‌کند و زمان تشکیل آن حداکثر یک هفته از تاریخ تسلیم تقاضا خواهد بود شرکت نمایند.
  • مطابق ماده ۱۳۳ قانون مالیات‌های مستقیم، ۱۰۰ درصد درآمد شرکت‌های تعاونی روستایی، عشایری، کشاورزی، صیادان،‌کارگری، کارمندی، دانشجویان و دانش‌آموزان و اتحادیه‌های آن‌ها از مالیات معاف هستند.

برای ثبت شرکت تعاونی حتما باید از اداره تعاون موافقت اصولی اخذ گردد. شرکت تعاونی تک منظوره می باشد و نمیتوان از چندین موضوع استفاده کرد. تعاونی های تولید شامل تعاونی های مربوط به کشاورزی دامداری دامپروری و پرورش و غیره تعاونی های توزیع شامل تعاونی هایی می شوند که نیاز مشاغل تولیدی یا مصرف کنندگان عضو خود را در چهار چوب مصالح عمومی و به منظور کاهش هزینه ها و قیمت ها تامین می نمایند. تکمیل صورت جلسه تشکیل مجمع موسس و اولین مجمع عمومی عادی و اسامی اعضاء و هیات مدیره منتخب و بازرسان و مدیر عامل شرکت. در اصل شرکت های تعاونی تا حدود زیادی پیرو مقررات شرکت های سهامی هستند اما در برخی از موارد با آنها اختلاف قانونی دارند.

تاسیس شرکت , راه اندازی شرکت , افتتاح شرکت , ایجاد شرکت , ثبت شرکت کرج

‌ماده ۷۶ – در شرکتهای تعاونی کشاورزی و یا روستایی که مجاز به انجام عملیات اعتباری باشند مازاد برگشتی حاصل از معاملات اعتباری عیناً به‌حساب ذخیره قانونی غیر قابل تقسیم شرکت منتقل می‌شود. تعاونی های روستایی معمولا از نوع خاص هستند چراکه به نام روستا و اهالی آن روستا معمولا مجوز خود را دریافت و اهداف انها رشد و توسعه تجاری و یا تامین نیازی از روستای ذکر شده است. بنابراین افرادی که در این روستا سکونت دارند و یا به هر نحوی به این روستا مربوط می شوند می توانند در این نوع تعاونی ها عضویت داشته باشند. مدیریت عامل و یا عضویت هیئت مدیره شرکت تعاونی دیگری را با موضوع و فعالیت مشابه قبول کند . ماده31– مراتب نقل و انتقال باید در صورتمجلسی منعکس و به امضای اکثریت اعضای هیئت مدیره سابق و اعضای هیئت مدیره جدید و بازرس / بازرسان / شرکت برسد. تبصره- تشخیص موارد فوق بنابه‌پیشنهادهریک از هیئت مدیره یا بازرسان و تصویب مجمع عمومی‌ عادی‌ خواهد ‌بود.

شما برای ایجاد و راه اندازی هر نوع شرکت یا فعالیت تجاری نیاز به سرمایه اولیه دارید که جامعه هدف به ضمانت آن سرمایه اولیه همراه شما شود. آورده مالی و سرمایه اولیه چه به صورت نقدی و چه به صورت غیر نقدی توسط هیئت مدیره برآورد می‌شود و مقدار آن در اساسنامه شرکت باید ذکر شود. زمانی شما به ثبت و تشکیل یک تعاونی می‌توانید اقدام کنید که حداقل یک سوم سرمایه آن تأدیه و چنانچه بصورت نقدی و غیر نقدی باشد تقویم و تسلیم شده باشد. برای شرکت‌های تعاونی سرمایه گذاری مبلغ 1،000،000،000ریال به عنوان حداقل سرمایه در نظر گرفته شده است. رسیدن به اهداف و تحقق کسب و کار‌های بزرگ به تنهایی بسیار سخت است و ایجاد یک مجموعه به صورت شرکت که در آن اهداف شرکاء مشترک باشد یک مسیر تسهیل کننده است.

حتی اگر برخی از سهامداران ، سهام بیشتری عملا خریداری کنند یا سرمایه بیشتری تادیه کنند، این باعث نمی شود که حق بیشتری از شرکت به نسبت رای داشته باشند و هر سهامدارن تنها یک حق رای دارد. در تعاونی‌ها اینطور نیست و تمام اعضاء حتی اگر دارای سرمایه و سهم یکسان از سود نباشند، به هر حال یک حق رای دارند و نسبت سهام به رای در این شرکت‌ها وجود ندارد. تمام اعضای تعاونی می‌بایست مبلغی را که در قرار داد متعهد شده‌اند تا مدت مشخص و کمتر از دو سال تادیه نمایند. همچنین هر عضو می تواند حداکثر صاحب ۳۰ درصد سهام کل سرمایه تعاونی باشد. اول از همه باید موضوع فعالیت شرکت را تعیین کنید که در این مرحله توجه به علاقه و توانمندیهای متقاضیان و نیاز منطقه ای امری ضروری میباشد. دعوت مجامع عمومی و تهیه گزارش های مالی و نظارت بر امور شرکت و عزل و نصب مدیر عامل از وظایف هیئت مدیره می باشد.