راهنمای قدم به قدم انتخاب نام برند

یک کسب‌وکار جدید آغاز نموده‌اید و نیاز به نام ؛ لوگو و وب‌سایت دارید. باید توجه داشت در انتخاب علامت تجاری از نشان ها و علائم دولتی ، نظامی ، نام های اختصاری و یا سایر موارد مندرج در قانون نباید استفاده گردد مگر در صورتی که از سازمان ها و نهاد ها جواز یا پروانه کسب مربوطه صادر گردد . برای انتخاب نام هایی که ریشه فارسی نداشته باشند و لاتین باشند ملزم به ارائه کارت عضویت یا کارت بازرگانی به همراه جواز مربوطه خواهید بود .

کارشناسان ما راهنمایی های لازم در این خصوص را به شما خواهند داد. مرحله آخر ثبت قانونی نامی است که با تحقیق و زحمت زیاد به دست آورده اید. چه بسا نام های زیبایی که به دلیل اهمال کاری در این مرحله از دست مالک آن خارج شدند و زحمات چندساله ایشان، پله ترقی اشخاص دیگر شده است. نام برند باید مانند بالن سبک باشد و برند یا کسب و کار شما را با خودش به بالا بکشد. نام های غیر کارشناسی و نام هایی که EXQ پایینی دارند، نام های سنگین تلقی می شوند و باید هزینه و انرژی زیاد آن ها را به دوش کشید. بزرگترین و وسیع ترین بانک اطلاعاتی قابل ثبت ایرانی را در اختیار داریم.

سایت انتخاب نام برند

حال اگر شما نماد و نام شرکت خود را مانند برند اپل، پوما، آدیداس و… تصویری را در ذهن مخاطب ایجاد کند به طبع تاثیر بیشتری در بیاد ماندن نام شرکت در ذهن افراد خواهد داشت. پسوندی برای نام شرکت خود در نظر بگیرید که رایج تر است و افراد هنگام ثبت شرکت سرچ کردن بیشتر از آن پسوند استفاده می کنند. به عنوان مثال پسوند استاندارد و رایج در بین مردم “.com” می باشد. حال اگر نام دامنه ی انتخابی شما در پسوند .com وجود نداشت بجای تغییر پسوند به “.net”, ”.info” , “.shop” نام جدیدی انتخاب کنید.

کمک برای انتخاب اسم مغازه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. اگر دوست دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، می‌توانید از تیم و شرکت دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا مشورت بگیرید. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نوین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. اسم قشنگی هست، فقط نکاتی که تو مقاله گفته شد رو چک کنید براش.

در واقع مردم برندهایی را ترجیح می‌دهند که تلفظ آنها سخت نیست. اگر ثبت برند خود را با یک نام تجاری کوتاه شروع کنید، سریع‌تر شناخته می‌شوید و فراموش شدن نامتان سخت‌تر است. چون معمولا خیلی از برندهایی که نام طولانی دارند، بعدا بخشی از نامشان را برمی‌دارند یا مخفف آن را انتخاب می‌کنند.

این کلمات یا تصاویر باید هوشمندانه انتخاب شوند و هر چقدر بهتر مفهوم مورد نظرتان را برساند نشان دهنده ی ذکاوت شما به عنوان مالک یک نام تجاری می باشد. از بارزترین این نام های تجاری می توان به موارد زیر اشاره کرد. سعی کنید نامی که انتخاب می کنید اطلاعاتی از کسب و کار خود را به صورت نهفته در خود داشته باشد و با شغل و کسب و کار شما مطابقت داشته باشد. قطعا تعداد زیادی از اسم‌هایی که انتخاب کرده‌اید قبلا رزرو شده‌اند. مجددا یادآوری می‌کنیم که اگر اسمی که انتخاب می‌کنید قبلا رزرو شده باشد همه‌ی تلاش‌های شما به هدر رفته است. پس سعی کنید به‌خوبی بین اسم‌های مشخص شده جستجو کنید و ۳ اسمی را که آزاد هستند انتخاب کنید.

برخی نام های تجاری هستند که مانند پوما کوتاه و ساده نبوده اما بسیار موفق هستند. البته می توان آن ها را به عنوان استثنا بیام کرد زیرا بیشتر برندهای ثبت برند تجاری موفق نام های کوتاه اما پر معنی دارند. اگر برند شما محدود به شهر یا جغرافیای خاصی نیست بهتر است برند خود را فراتر از مرز‌های جغرافیایی انتخاب کنید.

برای اولین بار برای انتخاب دامنه ،روش جدیدی را امتحان کردم . نتیجه فراتر از انتظار من بود ، کاش زودتر با این سیستم آشنا می شدم قطعا خیلی در زمان و حتی هزینه ها صرفه جویی می شد. با قیمت مناسب خدماتی در حد آژانس های تبلیغاتی حرفه ای دریافت کنید. بلافاصله بعد از شروع مسابقه، صدها ایده به سمت شما سرازیر می شود. ما در برندیک بزرگنرین جامعه افراد خلاق را گرد هم آورده ایم.

  • اغلب اوقات شرکت ­ها به دنبال نامی هستند که تمام فلسفه ­و ماهیت کسب وکار آنها را بیان کند.
  • به عنوان مثال پسوند استاندارد و رایج در بین مردم “.com” می باشد.
  • در نظر داشته باشید که اگر اسمی صرفا جذاب است لزوما نام مناسب شرکت برای برند شما نیست.

در اولین مرحله به سایت معرفی شده توسط سازمان ثبت و اسناد کشور وارد شوید و نام های مشابه را بررسی و استعلام بگیرید. پس از آن باید وارد سایت مالکیت معنوی سازمان املاک و اسناد کشور شوید و فرم های مربوطه را تکمیل می ثبت تغییرات کنید. توانایی ارتباط با مصرف کنندگان در انتخاب نام زیبا و شکیل برای برند بسیار حائز اهمیت است. اگر از اسامی واقعی یا حقیقی برای برند خود استفاده می کنید، حتما از منحصر به فرد و توصیفی بودن آن اطمینان حاصل کنید.

راهنمای انتخاب کلمه کلیدی کانونی در یواست سئو

در این میان وکلایی که نقش مدیر برند را به عهده می‌گیرند و نام برند پیشنهاد می‌نمایند و یا مشاوران که از روی ناچاری عملیات حقوقی ثبت برند را نیز بر عهده می‌گیرند را جای تاسف دارند. بهترین نام‌های تجاری توصیف‌کننده نیستند – برند نماینده یک ایده بزرگ است و کلمات را به‌درستی به عناصر احساسی تبدیل می‌شود. اغلب کارفرمایان در خصوص انتخاب نام برند بر اساس نام خودشان از ما سوال می‌کنند. اگر تجربه برند نامناسب باشد ، نام برند برای هر محصول یا خدمتی بد به نظر می‌آید. به توسعه کسب و کار آنلاین خود بیاندیشید؛ دلسوزانه از آن محافظت خواهیم کرد. برای این جلسه، ابتدا، افراد تیم یا دوستان خلاق‌تان (اگر تیم ندارید) را دور هم جمع کنید؛ سپس برای نزدیک شدن به موضوع، نام محصولات یا خدمات‌تان، احساس مشتری و تمایزهایتان با رقبا را روی بورد بنویسید.

میخواستم اگه امکانش هست بفرمایین بین این چند اسن کدوم بهتره و اصلا مناسب هستند یا نه.. بهت پیشنهاد می‌کنم اینستاگرام مارو دنبال کنی، حتماً تو شروع کار بهت کمک میکنه. در آخر هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را به‌عنوان اسم برند خود انتخاب کنید. احتمالاً بعد از مدتی متوجه می‌شوید یکی دوتا از این دسته‌ها بیشتر با سلایق شما جور درمی‌آیند، اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم تجاری پیدا کنید.

اسم برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکت‌تان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار کند. انتخاب اسم خوب که دامنه آنها هم قابل رزرو باشه کار راحتی نیست اما استفاده از پلتفرم برند یک نتیجه فراتر از انتظار من بود. بهترین پیشنهادها در مورد کسب و کار شما همان اسامی گلها و دختران فانتزی می باشد. برای انتخاب اسم مزون لباس و آرایشگاه زنانه و بوتیک زنانه استفاده از نام های فانتزی مانند اسامی دختران اسامی گلها یا حتی مناطق شهری که به شما در بالا پیشنهاد دادیم بسیار مناسب است. در ادامه برای چند کسب و کار پر طرفدار اسامی مناسبی را پیشنهاد میدهیم که بتوانید به راحتی از این مرحله آسان عبور نمایید و استارت کسب وکار خودتان را بزنید.

حالا فرض که نام یک برند “رهامان نادران” است که به‌صورت @rahamannaderan نوشته می‌شود. این نام به آن کارفرما صدمه مالی جبران‌ناپذیری زده بود و همواره خود را سرزنش می‌نمود، زیرا که تمام دارایی خود را صرفتبلیغاتوبرندسازینموده بود، اما درنهایت حتی هزینه تبلیغات این برند بازنگشته بود. غالب مردم بیان می‌کنند که با شنیدن یک باره یک نام در خصوص آن می‌توانند تصمیم گیرند ، که این کاملا نادر است.