راهنمای ثبت تغییرات شرکت و تنظیم صورتجلسات شرکت در سال 1400

قصد دارم یک کارگاه تولید مواد شوینده راه اندازی کنم چه نوع شرکتی به بنده پیشنهاد میدیم. در کل وظیفه مدیرعامل بسیار مهم و بار مسئولیت دارد و اگر به شرکای خود اطمینان کامل ندارید هرگز این کار را انجام ندهید. اینکه در چه حوزه ای فعالیت نمایید کاملا بستگی به خودتان دارد که می بایست خود آن را انتخاب نمایید.

  • واریز هزینه های مربوطه و منتظر ماندن برای انتشار آگهی نیز از مراحل آخر تغییر آدرس یک شرکت تجاری در ایران می باشد.
  • به عبارت دیگر بعد از ایجاد تغییر در شرکت، باید صورت‌جلسه‌ای در مورد آن تنظیم و تکمیل شود و در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها در قسمت صورت‌جلسه تغییرات بارگذاری شود و به اطلاع اداره ثبت شرکت‌ها برسد..
  • ارائه مدارک شرکا به همراه میزان سرمایه و سهام ان ها در شرکت.
  • در صورتی که شرکت مزبور سهامی خاص باشد، باید پس از توافق هیئت رئیسه آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار نشر پیدا کند.
  • _ مراجعه ی یکی از شرکا یا وکیل شرکت به واحد تعیین نام اداره بعد از یک ماه.

و صورتجلسه مربوط به موضوع را تنظیم می نماید که کلیه ی اعضای شرکت ( شرکا) با قید کردن مقدار سهام خود باید آن را به امضاء برسانند. می خواهید آن را به شرکت سهامی خاص و یا هر چیز دیگری تغییر ثبت برند تجاری دهید. ارائه مدرک تحصیلی برای مدیرعامل در صورتیکه مدیر عامل شرکت از اعضای هیئت مدیره انتخاب نشده باشد. پروسه ثبت شرکت و ثبت تغییرات ممکن است برای بسیاری از افراد دشوار به نظر برسد.

۴-تعیین روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی ها و اطلاعیه های شرکت تا مجمع عمومی عادی سال بعد در آن انتشار خواهد یافت. در صورتی که شرکت مزبور سهامی خاص باشد، باید پس از توافق هیئت رئیسه آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار نشر پیدا کند. اما در صورتی که شرکت مورد نظر از دسته سهامی عام باشد، باید به منظور فروش سهام آگهی در روزنامه های معتبر به چاپ برسد و در ادامه از سهامداران بی نام خواسته شود تا در بازه زمانی مشخص به منظور اخذ گواهینامه حق خرید سهام اقدام نمایند. پس از پذیرش اینترنتی از طریق سامانه و اخذ تأییدیه پذیرش، متقاضیان باید نسخه های اصلی صورتجلسات تنظیمی و ضمائم آن ها به همراه سایر مدارکی در که فوق ذکر شد، به اداره ثبت شرکت ها پست نمایند. مراحل ثبت تغییرات شرکت با توجه به نوع تغییر در شرکت ، متفاوت است. بعد از تصمیم گیری در مورد نوع تغییرات مورد نیاز جهت ثبت و برگزاری و تنظیم صورت جلسه مربوط به آن باید نسبت به ثبت درخواست تغییرات در اداره ثبت اقدام فرمایید.

اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت الی ثبت اخذ رتبه

کلیه ی خدمات ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت، در سریع ترین زمان ممکن به صورت ویژه در این مرکز ارائه می گردد. دقت داشته باشید که برای ثبت تغییرات شرکت شما باید با تمامی اعضا ابتدا به توافق رسیده و سپس اقدام به ثبت تغییرات نمایید. برای انجام هر گونه تغییرات شما ابتدا باید به طور کامل با مراحل ثبت تغییرات شرکت آشنا شوید. به طور کلی برای ثبت تغییرات شرکت باید مراحل زیر را طی نمایید. حداکثر مدت زمان اعتبار تصدی اعضا ی هیئت مدیره شرکت سهامی خاص ، ۲ سال خواهد بود.

سایت تغییرات شرکت

به طور معمول زمان لازم برای ثبت تغییرات شرکت از four روز الی 15 روز کاری متغییر است. ارائه مشاوره به شرکتها در حوزه ثبت شرکت و تغییرات آنها، ثبت برند، پیگیری امور اداری شرکتها و مشاوره مدیریت از مهترین خدمات ما می باشد. اما اگر از نوع شرکت‌های مسئولیت محدود باشد، مراحل زیر را باید دنبال کنید. این شرکت‌ها برای امور تجاری بین دو یا چند نفر تشکیل می‌شوند و شرکا تا میزان سرمایه خود در شرکت، مسئولیت تعهدات و قروض را عهده‌دار هستند. مراحل ثبت شرکت و ثبت تغییرات ممکن است برای بسیاری از افراد دشوار به نظر برسد. اگر به خوبی با روند و قوانین آن آشنا نباشید این کار می‌تواند شما را با موانع زیادی روبه‌رو کند و موجب تأخیر و هدر رفتن زمان و پول شود.

ابتدا باید به اداره ثبت شرکتها مراجعه و اصل آگهی را دریافت نمایید. من یک درخواست تاسیس شرکت سهامی خاص دادم و همه مراحل رو طی کردم ولی زمانیکه که میخوام ارسال نام جهت بررسی رو بزنم خطای زیر نمایش داده میشود در صورتیکه چندین بار اعضا هیئت مدیره رو بررسی کردم کاملا صحیح ثبت شرکت در تهران است و در صورتجلسات همه کامل هستن . _ تحویل اصل روزنامه حاوی آگهی دعوت و مجوز اخذ شده به اداره ثبت شرکتها. هزینه ثبت تغییرات شرکت ها بسته به نوع وتعداد صورت جلسات آن و در نهایت به مبلغ روزنامه مربوطه حدودا بین 350 الی 500 هزار تومان برای هر صورت جلسه تعیین می گردد.

برای این کار نیاز به یک شرکت برای جمع‌آوری و بازیافت است که شرکت ضایعات این امر را به عهده دارد. شرکت‌های ضایعات هزینه‌هایی مانند، داشتن انبار جهت نگهداری ضایعات، ماشین و لوازم حمل ضایعات، دستمزد کارکنان و دستگاه‌های بازیافت را پرداخت می‌کنند. در نهایت باید متقاضی نسخه اصلی صورتجلسه و ضمائم آن را حداکثر به مدت سه روز کاری به آدرس تعیین شده ارسال نمایند. تنظیم یک صورت‌جلسه و امضای آن به وسیله اعضای هیئت‌ رئیسه. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به موسسه حقوقی آگاه ثبت می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

نکته ای که باید به آن توجه کنید ارسال صورت جلسه و رسید توسط پست به اداره ثبت شرکت ها می باشد. در مراحل بعدی با تعیین صورت جلسه و تائید آن یک کد پیگیری به شما داده می شود که به همراه مدارک مورد نیاز ، به آدرس اعلام شده برای ثبت تغییرات شرکت ارسال کنید. گاهی ممکن است بعد از ثبت شرکت به صورت اختیاری یا اجباری تغییراتی در شرکت ایجاد شود. این تغییرات ممکن است تغییر در اساسنامه، تغییر در سرمایه شرکت و افزایش (یا کاهش آن)، انحلال شرکت ، تغییر حق امضا، انتقال سهام، تغییر اعضای هیات مدیره، ورود یا خروج هر یک از شرکا و یا تغییر در موضوع فعالیت شرکت باشد. هر یک از این تغییرات مجدد به اطلاع اداره ثبت شرکت‌ها می‌رسد و در آن‌جا ثبت می‌شود.

به ماده ی مربوطه مراجعه کنید و حق امضا را در سایت و اوراق یکسان ذکر نمایید. اسامی امضا داران طبق صورتجلسه در کادر مورد نظر وارد می گردد. از هنگام ثبت نام شرکت، سه ماه زمان برای ارسال مدارک وجود دارد.

هزینه تغییر اعضای هیئت مدیره

برای کسب اطلاعات بیشتر کافیست با کارشناسان ما در تماس باشید. به عبارتی برای ایجاد هرگونه تغییری در شرکت باید همه‌ی اعضا با این تغییرات موافقت خود را اعلام نمایند. اگر اعمال تغییر در شرکت‌ها با برنامه‌ریزی، فکر و مدریت شده انجام شود می‌تواند کمک شایانی برای ارتقاء و پیشرفت شرکت باشد. 11.چنانچه شرکت شعبات متفاوتی دارد باید در قسمت شعب شخصیت حقوقی، آن ها را وارد کنید.

همچنین گزارش سود و زیان سالیانه و ترازنامه نیز در همین نشست ارائه می‌شود. ثبت تغییرات شرکت از طریق تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده در شرایطی انجام می‌گیرد که بیش از نیمی از دارندگان سهام و اشخاصی که دارای حق رای هستند در جلسه حاضر باشند. این جلسه به دلایل گوناگونی برگزار می‌شود، اما بیشتر برای تغییر سرمایه شرکت است. البته وارد شدن شرکای جدید و تغییر در مفاد اساسنامه مثل موضوع شرکت نیز گاهی نیازمند چنین نشست‌هایی هستند. برای ایجاد سهام ممتاز و صدور اوراق قرضه نیز معمولاً چنین مجامعی تشکیل می‌شوند.

مسئولیت محدود کفایت می کند و در حالتی که شرکت تان را بخواهید به صورت مسئولیت محدود ثبت نمایید نیاز به 2 نفر جهت تاسیس شرکت دارید که دارای بودن مدرک تحصیلی ضروری نمی باشد. هزینه ها تا حدودی نزدیک به ثبت شرکت های عادی (مسئولیت محدود) می باشد و از لحاظ زمانی نیز مانند دیگر ثبت شرکت ها می باشد. ثبت شرکت با مسئولیت محدود نوعی از شرکت های تجاری است که حداقل با 2 شریک قابلیت ثبت دارد.

ممکن است با شرکای خود به اختلاف خورده و بخواهید شرکت را منحل کنید و یا یکی از اعضای هیئت مدیره خارج شده و دیگری جایگزین او شود. این مجمع عمومی طبق اساسنامه یکبار در سال تشکیل می‌شود و به دلیل حضور سهامداران حتما باید زمان برگزاری ثبت تغییرات آن در اساسنامه ذکر شود. لازم به ذکر است اگر شرکتی چندین تغییر نظیر تغییر اسم و تغییر آدرس و … را در دستور کار خود داشته باشد، باید برای هر تغییر به صورت مجزا یک صورت‌ جلسه تنظیم نماید و برای هر تغییر پذیرش جداگانه انجام شود.