نمونه اسم شرکت و نحوه ساخت نام شرکتها

حتی اگر در مراحل اولیه کار خود هستید باید همیشه به آینده نگاه کنید و به فکر کمپین‌های بالقوه بازاریابی باشید. پیشنهاد ما این است که اگر نام دامنه شما قبلا انتخاب شده و نمی‌توانید آن را خریداری کنید سعی کنید نام دیگری را برای تجارت خود پیدا کنید. مهم‌تر از همه اینکه انتخاب یک نام تجاری کوتاه باعث می‌شود مصرف‌کنندگان آن را راحت‌تر یادآوری کنند و به خاطر بسپارند. این امر به طرز شگفت‌انگیزی در مبارزات بازاریابی به شما کمک خواهد کرد. در حالیکه این موارد ظاهرا طولانی‌تر از نام‌هایی مانند اپل یا نایک هستند همچنان پایین‌تر از این برندها قرار دارند.

سایت انتخاب اسم برند

منظور از نام شرکت ، نامی است که با آن بتوان یک محصول را معرفی کرد و شناخت . این نام باید تنها مختص به یک محصول یا خدمات باشد و توسط دیگر افراد ثبت نشده باشد. نام برند به مانند نام هر شخص در جامعه می باشد که تنها مختص و متناسب با ویژگی های او می باشد . به موجب همین امر ما در این مقاله تلاش بر آن داریم تا دراین خصوص مطالبی را ارائه نماییم.ثبت شرکت ایلیااماده ارائه خدمات به متقاضیان محترم می باشد تا انتهای مقاله همراه ما باشید. اسم های هنری می تواند مشمول یک شکل یا نامی خاص باشد که نشان دهنده اجزایی از خدمات اشخاص شود . برای مثال نام کاراکو یا کامک را می توان از جمله اسامی هنری به حساب آورد .

این نام برند از ترکیب آی به معنی اینترنت و کشت که یکی از کلیدواژه‌های اصلی این کسب و کار بود به دست آمد، کوتاه، خوش آوا و بسیار در خاطرمان بود. اما برند معروف اتومبیل شاسی‌بلند کیا با نام اسپورتیج هم برگرفته از واژه اسپرت به معنی ورزشی که کاملاً با طراحی خاص این ماشین مرتبط است. آمازون استعاره از عظیم‌ترین رودخانه دنیا و امروز نام سایتی که بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان است. دقت کنید که نام‌های استعاره‌ای به صورت غیر مستقیم و گاه داستانی و ضرب‌المثلی با نوع کسب و کار ما ارتباط دارند. در ادامه چند اسم تصویری داریم که از تصاویر انیمیشنی صاحبان یا مالکان کسب و کار و برند استفاده شده است.

سیستم آمار سایت

اما مشتری به دلیل نام برند مشهور و قدرتمند کنوود است که آن‌ها را می‌خرد و این تولیدات بدون نام کنوود گمنام هستند. ارزش فوق‌العاده اسم برند باعث شده که برخی برندها هیچ کارخانه تولیدی نداشته باشند و فقط تولیدات کارخانه‌های دیگری را تحت نام برند خود عرضه کنند! در واقع آن‌ها دارند نانِ نام برند فوق‌العاده قدرتمندشان را می‌خورند. ثبت برند اگرنه مثل بسیاری از دیگر کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار به انتخاب یک نام معمولی بسنده می‌کردید و به سراغ جست‌وجو و خواندن مطلب در این باره نمی‌رفتید. با این وجود باید بگویم ارزش اسم برند بسیار بیش‌تر از چیزی است که حتی تصورش را بکنید. اغلب اوقات شرکت ­ها به دنبال نامی هستند که تمام فلسفه ­و ماهیت کسب وکار آنها را بیان کند.

برای اولین بار برای انتخاب دامنه ،روش جدیدی را امتحان کردم . نتیجه فراتر از انتظار من بود ، کاش زودتر با این سیستم آشنا می شدم قطعا خیلی در زمان و حتی هزینه ها صرفه جویی می شد. خرید یک اسم خوب با دامنه آزاد ، باعث شد در زمان بسیار صرفه جویی کنیم و قطعا اگر خودمان هم می خواستیم انجام دهیم احتمالا با این کیفیت انجام نمی شد. بلافاصله بعد از شروع مسابقه، صدها ایده به سمت شما سرازیر می شود. ما در برندیک بزرگنرین جامعه افراد خلاق را گرد هم آورده ایم. در صورتی که برند متمایز کننده کالا ، خدمات مربوطه نباشد ، امکان ثبت آن وجود نخواهد داشت .

اما در کشور ما این‌گونه نامگذار‌ی‌ها نیز مرسوم هست و می‌‌توان مثلاً به نام مپنا که مخفف نام شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران هست اشاره کرد. این‌گونه اسم‌ها با بازگرداندن معنی به اسم تجاری کار می‌کنند. اسم کسب‌وکار شما فقط به این معنا نیست که مردم، شرکت شما را چگونه تعریف می‌کنند.

پس از انتخاب اسم مناسب به مجوزی که تأییدکننده فعالیت شما در حوزه مورد‌نظر است نیاز دارید. اگر زمان و بودجه لازم برای انجام تحقیقات را داشته باشید می‌توانید در مورد اسامی کاندید شده تحقیقات وسیع انجام دهید. در بعضی موارد از اسامی مشهور یا افسانه‌های فرهنگ‌های مختلف استفاده می‌شود. ثبت تغییرات شرکت به عنوان مثال همه مردم علی بابا را به سفرهای زیادی که انجام می‌داد می‌شناسند. لذا سایت معروف فروش بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس هم اسم علی بابا را برای خود انتخاب کرده است. یک تصمیم اصلی در فرآیند نام‌گذاری این است که تعیین کنید آیا این برند به نام دامنه احتیاج دارد یا خیر.

  • یک نام صحیح شرکت، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند.
  • شما می‌توانید با ایده گرفتن از آن‌ها یک اسم ناب و خاص برای برند خود انتخاب نمایید.
  • بد نیست این را هم بدانید که fifty five درصد از مخاطبان در 15 ثانیه اول ورود، صفحه سایت را ترک می‌کنند.
  • سلام من یک نام برای شرکت آرایشی بهداشتی میخواستم که میخوام خیلی روان و بیانی داشته باشه که در ذهن ماندگار باشه.خیلی ممنون میشم اگه کمکم کنید.
  • در مقابل اسم برند ترکیبی از خواص و ویژگی‌های ملموس و ناملموس است که به بازار معرفی می‌شود و نیازی به ثبت کردن آن نیست.

انتخاب اسم برند امروزه برای فروشگاه، موسسات، وبسایت، مرکز، شرکت، برند تجاری و… به عنوان یک امر مهم تلقی می شود. در این زمینه باید دقت بالایی را به کار گرفت زیرا انتخاب یک اسم درصورتی که بعدها از انتخاب آن پشیمان شوید دردسرهایی را ایجاد می کند. به همین خاطر بهتر است در این زمینه آشنایی و اطلاعات لازم را کسب کرد. نام تجاری یا هماناسم فروشگاه اینترنتی شما، یکی از مراحل راه اندازی سایت فروشگاهی‌ تان است که اتفاقا در موفقیت کسب و کارتان بی تأثیر نیست.

کمک به ساخت برند محصولات مشاغل خانگی با طراحی لوگو و بسته بندی رایگان

در مورد اینکه چه چیزی باعث ایجاد نام خوب برای برند می‌شود، تئوری‌های زیاد و مطالعات کمی وجود دارد! اما بد نیست بدانید که یک مطالعه در دانشگاه آلبرتا در سال 2010 نشان داده که مصرف‌کنندگان ثبت شرکت واکنش مثبت‌تری نسبت به اسم‌هایی با ساختار تکراری، مانند کوکاکولا و کیت کت نشان می‌دهند. در ایران خودمان هم از این اسامی کم نداریم؛ مثلاً لُپ لُپ، یک و یک، شام شام، های بای و … .

این ویژگی ها شامل اشتباهات هدفمند، اضافه کردن پسوند یا پیشوند ها و همچنین ایجاد نام فانتزی بر اساس آنچه وارد کرده اید، هستند. با استفاده از این سایت سازنده نام تجاری رایگان می توانید بهترین نام را برای کسب و کار، وب سایت و یا حتی اپلیکیشن خود پیدا کنید. فقط باید در قسمت keywords یا همان کلمات کلیدی وارد شوید تا ایجاد نام های پیشنهادی را برای شما شروع کند. با توجه به اهمیت انتخاب نام تجاری، در این بخش قصد داریم 10 سازنده رایگان نام تجاری را برای کسب و کارها بیان نموده تا شما را در کنار تفکرات و خلاقیت های ذهنی تان برای انتخاب بهترین نام تجاری ممکن کمک کنند. قبل از گرفتن تصمیم نهایی، زمان لازم را صرف انتخاب بهترین نام تجاری کرده و تمامی جوانب را در این زمینه بسنجید.

می‌دونین که پیدا کردن اسم مناسب چقدر می‌تونه تو آینده برند تأثیرگذار باشه. متقاضیان به جهت ثبت برند تجاری شان ملزم به پیروی از شرایط انتخاب نام برند می باشند تا نام درخواستی قابلیت ثبت پیدا کند و مورد تایید قرار بگیرد . در ادامه راهنمای جامع انتخاب بهترین اسم برای فروشگاه اینترنتی شما آورده شده‌است و با رعایت این نکات می‌توانید آینده‌ی برند خود را بسازید. برخی اسامی خاص برای برند را می‌توان از زبان‌های خارجی گرفت.