مراحل ثبت شرکت

در مرحله بعد، مدیران شرکت باید اعضای هیئت مدیره و افراد کلیدی شرکت را تعیین کنند. درنظر داشته باشید در ثبت شرکت دانش بنیان شرکتهای دولتی- موسسات و نهادهای عمومی وغیردولتی و نیز شرکتها و موسساتی که بیش از 50 % مالکیت آنها برای بخش دولتی می باشد نمی توانند در شرکتهای دانش بنیان قرارداد و از مزایا وحمایت های قانون دانش بنیان استفاده کنند . برایثبت شرکتدر تهران و ایرانابتدا باید هدف و موضوع فعالیت خود را مشخص کنید تا ببینید چه شرکتی مناسب کسب و کار شما می باشد. پس از مراجعه به سامانه مذکور و انتخاب نوع شخصیت حقوقی ، اطلاعات هویتی نماینده ، وکیل ، حوزه ثبتی شرکت ، آدرس شرکت و تاریخ شروع سال مالی را درج نمایید .

  • ثبت شرکت بازرگانی برای انجام تجارت های مختلف انجام می شود و می تواند به عنوان هر کدام از شرکت های سهامی خاص، مسئولیت محدود، غیر سهامی و غیره به ثبت برسد.
  • اما باید این را در خاطر داشته باشید که شرکت بازرگانی می تواند هم سهامی باشد و هم مسئولیت محدودی داشته باشد.
  • در صورت وجود شعبه در سایر واحدهای ثبتی آدرس دقیق شعبه و نام مدیران آن در این قسمت ذکر گردد.
  • موسسه حقوقی تهران ثبت از معدود موسسات ثبت شرکت می باشد که در آن مشاوره و انجام امور تماما توسط مشاوران با تحصیلات حقوقی و وکلای زبده و متخصص در امور مختلف ثبتی مانند ثبت برند و ثبت شرکت و … انجام می گیرد.

اصلی ترین خدمت یعنی ثبت شرکت در این قسمت از سامانه صورت می پذیرد متقاضیان جهت ثبت انواع شرکت ها ( هفت نوع شرکتی که در قانون تجارت مشخص شده است ) ، ثبت شعبه و نمایندگی خارجی ، ثبت موسسه و صندوق سرمایه گذاری باید به این قسمت از سامانه مراجعه نمایند . بعد امضا اوراق آنها را باید به باجه های معتبر پستی ببرید و در پاکت مخصوص ثبت شرکتها قرار داده و پست پشتاز کنید به آدرس اداره ثبت شرکتهای شهرتان. سامانه ثبت شرکت میزان به صورت آنلاین تمامی هزینه ثبت شرکت و سایر نیازهای شما را از ابتدا به صورت شفاف به شما اعلام می کند و هیچگونه هزینه پنهانی در ادامه روند انجام پرونده به موکلان اعلام نخواهد شد. مهمترین هدف ما در سامانه ثبت شرکتهای میزان تعهد و صداقت توامان است. این تعهد در قبال مشتریانی است که ما می خواهیم همکاری بلند مدت و دوستانه ای با آنها داشته باشیم.

چرا شرکت مسئولیت محدود ؟

با توجه به نکات ذکر شده، انتخاب نام شرکت مورد نظر، مرحله مهمی است و در موفقیت آن کسب و کار تاثیر زیادی دارد. باید نامی مناسب و کوتاه انتخاب کنید تا همه بتوانند آن را تلفظ کرده و بخاطر بسپارند. پس از ثبت اطلاعات مربوط به متقاضیان، نوبت به انتخاب نام شرکت می رسد. در قدم اول اطلاعات عمومی شرکت ها مثل نوع شرکت، نام شهر و استان محل فعالیت، شماره و آدرس و سال مالی ثبت می شود. • ثبت تاسیس و تغییرات کلیه شرکتهای بیمه ای با موضوعات تصدی به هرگونه خدمات بیمه ای و نمایندگی بیمه و کارگزاری و….

۵-ارسال صورتجلسه به سازمان ثبت شرکتها جهت بررسی،تایید صلاحیت صورتجلسه و ثبت تغییرات مورد نظر. در این قسمت ، در شرکت های با مسئولیت محدود باید حداقل سرمایه ی مورد نظر و در شرکت های سهامی باید تعداد سهم وارزش اسمی آن وارد گردد. نکته مهم در سرمایه، مشخص کردن میزان سرمایه نقدی و غیرنقدی شرکت است. همچنین شرکت‌ها پس از مدتی فعالیت در صورتی که نیاز به سرمایه بیشتری داشته باشند می‌توانند اقدام به افزایش سرمایه کنند. به علاوه اگر ضررهای مالی شرکت زیاد باشد، بنا به شرایط قانونی امکان کاهش سرمایه هم وجود دارد. • کلیه شرکتهای تعاونی که با موضوع فعالیت مختلف تاسیس می شوند، به موجب قانون فوق می بایست برای تاسیس و تغییرات خود از تعاون شهرستان مربوط مجوز اخذ نمایند .

ثبت شرکت ها

مناطق آزاد دارای یکسری ویژگی های خاصی هستند که افراد ترغیب می شوند که شرکت خود را در این مناطق ثبت کنند. 2- اگر سهم مراکز علمی (دانشگاه) از پنچاه درصد پایین تر باشد ، شرکت دانش بنیان به عنوان یک شرکت خصوصی محسوب میشود که باید مطابق با قانون تجارت باشد . 3- سرمایه گذاران با توجه پیگیری ثبت تغییرات شرکت بهرتبه و توانایی مالی و تجربه کاری شرکت میتوانند مناسبترین شرکت را جهت اجرای پروژه خود انتخاب کنند. ۳-تحویل صورتجلسه به موکل جهت امضا توسط کلیه اعضاء(هیئت مدیره و بازرسان) و درج مهر شرکت در همه صفحات صورتجلسه. با انتخاب نام هر یک از شرکا میزان سهام یا سرمایه شان را مشخص کنید .

پس با این تفاسیر سازمان ثبت اسناد برای ثبت شرکت‌ها هم اقدامات الکترونیکی را مدنظر قرار داده است اینطور نیست؟

برای انتخاب نام شرکت باید حداقل سه کلمه وجود داشته باشد و لازم است که در زمان ثبت شرکت‌ در سامانه مربوطه 5 نام را به سازمان ثبت شرکت‌ها پیشنهاد دهید. اداره ثبت شرکت‌ها با توجه به امکان یا رد صلاحیت نام پیشنهادی متقاضیان یکی از پنج مورد انتخابی را تایید و برای ثبت شرکت نهایی می‌نمایند. ثبت شرکت بازرگانی برای انجام تجارت های مختلف انجام می شود و می تواند به عنوان هر کدام از شرکت های سهامی خاص، مسئولیت محدود، غیر سهامی و غیره به ثبت برسد.

شرکت‌های تعاونی عمدتاً بین اعضای یک صنف یا آشنایانی با منافعی مشترک تشکیل می‌شوند. زمینۀ فعالیت تعاونی‌های تولید بیشتر کشاورزی، دامداری و دامپروری، پرورش و صید ماهی، شیلات، معدن، صنعت و ساخت‌وساز در شهرها و روستاها و در میان عشایر است. شرکت‌های تعاونی توزیع بیشتر در حوزۀ تهیۀ کالا و خدمات مورد نیاز اعضا فعالیت دارند. به طور کلی، تأمین اجناس مصرفی زندگی از اهداف مهم این نوع شرکت‌ها است. حداقل تعداد شرکا برای ثبت شرکت تعاونی تولید و مصرف هفت نفر است که دو سوم آنها باید در حرفه‌ای مشغول باشند که در موضوع شرکت مشخص شده است. همچنین حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت تعاونی تولید و مصرف مبلغ صد میلیون ریال است.

چنانچه قصد دارید تا اقدام به استعلام اطلاعات هویتی یک شخص حقوقی اعم از شرکت یا موسسه نمایید، بخش اطلاعات عمومی شخصی حقوقی سامانه جامع ثبت شرکت ها به آدرس irsherkat.ssaa.ir این امکان را برای شما فراهم می کند تا با وارد کردن شناسه ملی شخص حقوقی مورد نظر به اطلاعات هویتی وی دست رسی یابید. در گذشته، متقاضیان ثبت شرکت و موسسه های غیر تجاری باید برای ثبت شرکت یا موسسه مورد نظر خود حضورا به اداره ثبت شرکت های حوزه آن شرکت یا موسسه مراجعه نموده که این امر علاوه بر اینکه عملی وقت گیر و هزینه بر بود، موجب کندی انجام روند امور ثبت شرکتها و موسسات در این ادارات نیز بود. شرکت سهامی‌عام، شرکتی است بازرگانی (‌ولو اینکه موضوع عملیات آن، امور بازرگانی نباشد) که سرمایه‌‌ی آن به سهام، تقسیم‌شده که بخشی از این سرمایه از طریق فروش سهام به مردم تأمین‌ می‌شود. در شرکت سهامی‌عام، تعداد سهام‌داران نباید از سه نفر کمتر باشد و مسئولیت سهام‌داران، محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست.

نکتۀ مهمی که باید در تنظیم این سند در نظر داشت، ثبت دقیق تاریخ برگزاری شامل ساعت آغاز و پایان آن است. این برگه باید دربردارندۀ خلاصه مذاکرات و تصمیمات نهایی هیئت‌مدیره باشد. بعد از انجام این مراحل باید منتظر باشید تا اداره ثبت شرکتها از شما بخواهد مدارک را برای آنها ارسال کنید. پس از تایید نام و ارسال تمامی مدارک به اداره از طریق پست ، پرونده توسط کارشناس مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که از همه جهت نقصی نداشته باشد ، در دفاتر ثبت شرکت یادداشت می شود و برای اطلاع سایرین در روزنامه رسمی و کثیر الانتشار نیز آگهی می شود .

پلمپ دفاتر شرکت برای مشخص نمودن فعالیت های سالیانه شرکت ضروری است. هر شرکت و سازمانی میبایست جهت بررسی كلیه فعالیت های مالی خود و پرداخت مالیات، دفاتر پلمپ مالیاتی که شامل یک دفتر روزنامه و یک دفتر کل می باشد را تهیه کند (کلیه شرکت ها اعم از فعال و غیر فعال موظف به اخذ دفاتر پلمپ می باشند). در این ایام که همه درگیر کرونا هستیم، مناسبترین نوع همکاری مشاوره ثبت برند تجاری یا دیگر خدمات ثبتی، از راه دور و آنلاین است. کافیست با ما تماس بگیرید و از طریق شبکه های ارتباطی آنلاین مثل واتسپ مدارک خود را برای ما ارسال کنید و بعد از چند روز بدون نیاز به حضور شما، شرکت خود را ثبت شده تحویل بگیرید.

در قانون تجارت، هر شخص حقیقی یا حقوقی برای واردات و صادرات نیاز به اخذ کارت بازرگانی دارند. صدور کارت بازرگانی از کانال اتاق بازرگانی با شرایط خاص خواهد بود. اگر در این زمینه سوالی دارید با مشاوره ما تماس بگیرید ثبت شرکت در تهران یا درخواست خود را از طریق فرم ها ارسال کنید. یکی از اقدامات اولیه و بسیار مهم برای ثبت شرکت، انتخاب موضوع فعالیت آن است. این موضوعات در بیست و هفت جدول تنظیم شده‌اند و در اختیار متقاضیان قرار گرفته‌اند.