استعلام آخرین تغییرات شرکت

مرحله نهایی ثبت تغییرات شرکت ها و موسسات غیر تجاری در سامانه و الحاق اسکن سند امضا شده که سابقه ثبت الکترونیکی شخص حقوقی توسط اداره ثبت شرکتها در مرکز استان انجام خواهد شد. هر صورتجلسه ای بعد از تنظیم می بایست ثبت اینترنتی شود در اداره ثبت شرکتها و صورتجلسه و مدارک لازم با توجه به نوع تغییرات پست شود و در نهایت اگهی و روزنامه رسمی شود. برای اینکه بتوان آدرس شرکت را تغییر داد، باید مجمع عمومی نظر قطعی را اعلام کنند. البته لازم به ذکر است که بر طبق قانون هیئت مدیره شرکت های سهامی خاص و مسئولیت محدود به عنوان مسئول نهایی جابه جایی شرکت اعلام شده است.

سایت تغییرات شرکت

تغییر و تمدید اعضای هیئت مدیره و بازرسین از وظایف مجمع عمومی عادی می باشد. تغییرات شرکت در طول زمان امری بدیهی می باشد، اما هر نوع تغییری نیازمند ثبت نبوده و ثبت تغییرات مربوط به تغییرات اساسی شرکت می باشد. پس از تایید کارشناسان اداره ثبت شرکت‌ها، گواهی درج آگهی شما با کد مکانیزه هجده رقمی در بالای آن و مُهر برجسته این مرکز در پایین آن صادر می‌شود.

صورتجلسه ای تنظیم و همه سهامدارها و بازرسین امضا می کنند و ثبت اینترنتی می شود در سامانه ثبت شرکتها و در نهایت اگهی و روزنامه می گردد. افزایش یا کاهش مدیران یک شرکت از رایج ترین تغییرات شرکت به حساب می آید. فقط کافیست تا جلسه ای با حضور هیئت مدیره تشکیل شود و اعضا در مورد افزایش یا کاهش مدیران تصمیم گیری های لازم را انجام دهند. اداره ی کل شرکتها در صورت صحت صورتجلسه و رعایت ثبت برند کردن کلیه اصول و قواعد قانونی آن و مطابقت موارد آن با پرونده ی اصلی، آگهی تغییرات ثبتی را صادر نموده که در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار اطلاع رسانی شود. موسسه خدمات اداری کاج با شماره ثبت با علامت تجاری ثبت شده، یک استارتاپ مشاوره خدمات اداری است، مشاوره به مدیران و کارآفرینان عزیز در داخل و خارج از کشور برای اجرایی نمودن ایده های خود با بهترین کیفیت و طبق آخرین قوانین کشور.

مراحل ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسند، پس اگر سؤالی داشتید و یا احساس کردید که نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید می‌توانید از “مؤسسه ثبت کاف” کمک بگیرید. مدارک قابل ارائه برای اعمال تغییرات در شرکتها در شرایط خاص ممکن است متفاوت باشد، اما بصورت کلی مدارک زیر را باید تهیه کنید. صورتجلسات توسط اعضای ثبت تغییرات شرکت هیئت مدیره (و در صورت وجود ، بازرسین) امضا می گردد. شما افراد به عنوان سهامدار معرفی نموده اید اما اعضای هیئت مدیره را مشخص نکرده اید. هفته گذشته مدارک ثبت تاسیس شرکت را به اداره ثبت کردم الان در قسمت پیگیری درخواست نوشته (ثبت نواقص شده). می توانید پس از ثبت شرکت ، تغییرات مورد نظر را اعمال نمایید.

تغییر نام، محل، موضوع شرکت

پیگیری صورتجلسه تغییرات شرکت توسط سامانه ثبت انجام می شود. در واقع بعد از اقدام برای ثبت تغییرات شرکت، متقاضی نیاز به پیگیری مراحل انجام شده دارد. برای این کار شماره ای که سایت برای پیگیری به او داده را وارد می کند و پیشرفت پرونده خود را مشاهده می کند. در میان انواع تصمیم گیری های موجود برای ثبت تغییرات شرکت ها، مجمع عمومی عادی نسبت به مجامع عمومی دیگر از اهمیت بالاتری برخوردار است.

اگر تمامی مدارک آماده باشند بطور معمول 15 روز کاری طول خواهد کشید. تغییر اساسنامه شرکت در طولانی مدت و با گذشت زمان اجتناب ناپذیر و حتمی می باشد. چون در فرض اول این حقیقت نهفته است که گاهی قوانین تجاری کشور با صلاحدید مقامات عوض می شوند و به طبع آن، اگر در اساسنامه شرکت مورد متناقضی وجود داشته باشد، مجبور به عوض کردن آن می شوند. در مجمع فوق العاده و عادی در هر صورتجلسه ای یک فرمت اصلی وجود دارد و اینکه یک رئیس و دو ناظر و یک منشی می بایست داشته باشد.

به این نکته دقت شود که اگر یک شرکت چندین تغییر را در دستور کار خود داشته باشد مانند تغییر اسم یا آدرس و … لازم است برای هر کدام به صورت جداگانه یک صورتجلسه تنظیم شود، و برای هر کدام از این موضوعات به صورت جداگانه پذیرش صورت بگیرد. چنانچه صورتجلسه ای بدون پذیرش اینترنتی همراه با صورتجلساتی که در سامانه پذیرفته شده اند ارجاع شود صورتجلسه نیز رد می شود. ✔️ آدرس سایت ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir می باشد که لینک ورود به سایت در این مقاله ارائه شده است. در بخش اطلاعات عمومی شخصیت حقوقی، امکان دسترسی به اطلاعات و هویت های شخصیت های حقوقی فراهم شده است. در این بخش می توان با وارد کردن شناسه ملی و یا وارد کردن اطلاعات ثبتی مانند نوع شرکت، شماره ثبت و … اگر تغییر آدرس در یک حوزه ثبتی انجام شود شماره ثبت تغییر نخواهد کرد ولی اگر آدرس از یک حوزه ثبتی به حوزه دیگری تغییر کند شماره ثبت شرکت تغییر میکند.

آگهی تغییرات شرکت در روزنامه کثیرالانتشار

پیگیری آگهی تغییرات شرکت هم به وسیله سامانه مورد نظر یعنی سامانه روزنامه رسمی به انجام می رسد. صورت جلسه تغییرات برای انجام کامل ثبت تغییرات ثبت شرکت در تهران امری اساسی است. صورت جلسه با اطلاعات موسسه و هیئت مدیره حاضر در جلسه شروع می شود و توضیحی در مورد تصمیمی که در حین جلسه اتخاذ شده، می دهد.

اما اگر شرکت مورد نظر سهامی عام باشد، جهت فروش سهام میبایست آگهی در روزنامه های معتبر منتشر شود و از سهامداران بی نام خواسته شود تا در مدت زمان معین برای دریافت گواهینامه حق خرید سهام اقدام کنند. شرکت های سهامی که قصد تغییر محل شرکت را دارند، باید جلسه مجمع عمومی تشکیل دهند و در صورت موافقت هیئت رئیسه، صورتجلسه ای را تهیه و به امضای تمامی اعضا برسانند. در این مقاله ما به بررسی ثبت تغییرات شرکت ها، مدارک، هزینه ها و شرایط لازم برای آن خواهیم پرداخت.

و رئیس این هیئت از طریق سهامداران با تصمیم و رضایت خودشان حداقل به مدت دوسال انتخاب می‌شود. هیئت‌ مدیره وظیفه دارد که یک نفر رئیس و یک نفر نایب رئیس انتخاب کند. تنظیم صورتجلسه و امضای کلیه شرکا با قید نمودن میزان سهام خود در شرکت. تنظیم صورتجلسه و امضای آن توسط شرکا همگی با قید کردن میزان سهام‌شان در شرکت. برای اینکه بتوانید این تغییرات را به صورت قانونی اعمال کنید با این مطلب همراه باشید.

  • امور ثبتی خود را با اطمینان خاطر به متخصصان ثبت ایده بسپارید.
  • در این خصوص شرکت های سهامی خاص و عام نمی توانند چنین تغییری را انجام دهند و اعضای هیئت مدیره و رئیسه آن به هیچ عنوان مسئولیت تغییر تابعیت شرکت را ندارند اما در شرکت با مسئولیت محدود هر موقع اعضای هیئت مدیره شرکت صلاح دانستند می توانند برای تغییر تابعیت شرکت اقدام کنند.
  • به طور کلی مراحل به صورت آنلاین انجام می‌شود و بعد از تنظیم و تکمیل صورتجلسه تغییرات در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها و طی مراحل مورد نیاز، کد پیگیری به متقاضی داده می‌شود و او می‌تواند به صورت آنلاین پیگیر وضعیت باشد.
  • و مزایای بسیار دیگری که در این نوشته نمی گنجد (ولی با تماس با کارشناسان مجموعه به طور کامل می توانید به صورت رایگان مشاوره یگیرید) .
  • نحوه ثبت تغییرات شرکت دارای ظرافت‌هایی است که بی‌توجهی به آنها ممکن است مسیر انجام کار را طولانی کند.

در مجامع عمومی عادی، حضور همه سهام داران و مدیران الزامی بوده و بنابراین از چنین مجامعی می توان برای تبادل نظر و تصمیم گیری در مورد موضوعات مهم مربوط به امور داخلی شرکت، فرصت ها، اهداف و سیاست های کلی استفاده کرد. یعنی هنوز آگهی نشده است و آگهی تغییرات شرکت شما در روزنامه رسمی درج نشده، برای سلب مسئولیت باید آگهی در روزنامه رسمی درج و به اطلاع عموم برسد. با توجه به اساسنامه به همان تعداد باید از طرف مجمع عمومی بازرس انتخاب شود که وظیفه ی این بازرسان نظارت به عملیات هیئت مدیره بوده و وسیله ای برای انتقال اطلاعات به صاحبان سهام خواهد بود. حال گاهی بسته به موقعیت های مختلف ، مدیران شرکت برای استفاده از فرصت های بازار و یا عبور از بحران های پیش روی خود ، خواسته یا ناخواسته مجبور به ثبت تغییرات شرکت در ارکان اساسنامه ای می شوند. تغییرات شرکت یکی از مباحث مهم و ظریف قانونی است که پس از ثبت شرکت ، ذهن مدیران و سهام داران را به خود مشغول می کند و عدم اطلاع از قوانین و شرایط آن میتواند سهامداران و مدیران شرکت را با چالش های بیشماری در این حوزه درگیر نماید.

در این مقاله سعی بر این داشتیم تا همه موارد را برای شما یادآوری کرده و به شما آگاهی کامل بدهیم. شما در صورت وجود هر گونه ابهام و سوال در زمینه ثبتی می‌توانید با مشاورین خبره ما در این زمینه تماس بگیرید تا گام به گام در ثبت تغییرات شرکت، شما همراه شما باشند. تغییر در اساسنامه باشد مانند آدرس شرکت یا نام یا موضوع فعالیت یا بندی از اساسنامه ( این موارد جزو اختیارات مجمع عمومی به طور فوق العاده می باشد. تمام فرایند قانونی ثبت تغییرات شرکت به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری خواهد بود. در انتها، لازم به ذکر است متقاضیان عزیز می توانند از طریق همین سامانه ( قسمت پیگیری درخواست) روند ثبت تغییرات شرکت را پیگیری نمایند. تشکیل مجمع عمومی موسسین نیز در شرکت های سهامی خاص الزامی نیست اما در شرکت های سهامی عام باید تشکیل گردد .

یا اینکه شرکت سهامی را به شرکت تضامنی تبدیل نمایند همانطور که قبلا نیز گفتیم مسئولیت هر یک از شرکا برای شرکت تضامنی علاوه بر سرمایه آورنده، مسئول پرداخت قروض شرکت نیز می باشد. با توجه به ماده 200 قانون تجارت که در رابطه با تغییر اساسنامه بحث نموده ثبت این تغییرات را الزامی دانسته است بدین دلیل تنظیم و ارایه صورتجلسه متناسب با موضوع تغییرات و ارایه آن به مرجع ثبتی الزامی است. در صورتی که شرکت سرمایه ای بیش از اندازه دارد، می توان سرمایه را کاهش داد و به شرکاء برگرداند. دقت کنید که مجمع فوق العاده باید این تصمیم را تایید کند. در صورت کاهش در سرمایه، سرمایه نهایی شرکت باید به حداقل سرمایه مجاز باشد و نمی تواند به مقدار کمتر از آن برسد. این کار را می توان از طریق کاهش تعداد سهام یا کاهش قیمت اسمی سهام انجام داد.

راهنمای ثبت اینترنتی تغییرات شرکت

انتخاب و عنوان کردن نام اعضای هیئت نظارت در صورت‌جلسه‌ای که تعداد شرکا بیش از ۱۲ نفر باشد. نسخه اصلی روزنامه رسمی با آگهی انتشار شده در مدارک قرار می‌گیرد. ضایعات یا همان مواد دورریختنی، قابل‌استفاده مجدد و بازیافت هستند. از این مواد می‌توان در تولید اسباب‌بازی و برخی از فلزات و لوازم ساختمانی استفاده کرد.