استعلام وضعیت ثبت نام شخص در سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی

بعضی از کارگزاری ها تصویر کاربر را به صورت ویدیویی ضبط می کنند. و اگر کارگزاری از شما امضا کرد، آن را در سامانه آپلود کنید. اکنون می‌توانید برنامه عدالت همراه را روی گوشی خود نصب کنید. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کمک حال می باشد.

برای دسترسی به خدمات آنلاین قضائی به احراز هویت نیاز دارید. پس اگر به خدمات قضائی زیر نیاز دارید، در ادامه با ما همراه باشید. در قدم اول وارد صفحه اصلی سامانه ثنا به نشانی sana.adliran.ir شوید و بر روی گزینه ثبت نام برخط که در وسط صفحه قرار دارد کلیک نمایید. در قسمت پرسش های متداول سامانه ثنا نیز به سوال‌های پر تکرار مردم درباره موارد قضایی مختلف پاسخ داده شده است که مطالعه این قسمت برای افرادی که پرسش‌های مختلف در حوزه قوه قضاییه دارند نیز خالی از لطف نیست. این که سامانه ثنا دریافت ابلاغیه ها را به صورت الکترونیکی فعال کرد توانست بسیار این روند مشاهده ابلاغیه ها را سریع تر کند و افراد خیلی ساده با استفاده از اینترنت می توانند این ابلاغیه الکترونیکی ثنا را مشاهده کنند. حال شما در صفحه درگاه خدمات قضایی ایران قرار دارید و می‌توانید تمام خدمات ارائه شده توسط این درگاه را که در منوی سمت راست صفحه قرار دارد را مشاهده نمایید و در صورتی که از قبل در این سامانه ثبت نام نموده‌اید از خدمات الکترونیک قضایی بهره‌مند شوید.

ثبت نام سنا

شما بعد از ورود به سامانه ثنا در قسمت دسترسی سریع می‌توانید با کلیک روی گزینه ارائه و پیگیری دادخواست ثبت و پیگیری شکایت اینترنتی خود به صورت اینترنتی از طریق سایت اقدام کنید. فرم سامانه ثنا، در واقع، فرمی است که افراد می توانند پس از ثبت نام در سامانه sana.adliran.ir دریافت نمایند. این فرم ثبت تغییرات به منزله درست انجام شدن مراحل ثبت نام افراد در این سامانه و تاییدیه ثبت نام افراد در سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی و یا سامانه ثنا قوه قضاییه می باشد. در این قسمت از کاربر خواسته می‌شود تا اطلاعات هویتی خود شامل کد ملی، تاریخ تولد و شماره سریال شناسنامه را در کادرهای مشخص شده وارد نماید.

نیازمندی های ثبت نام ثنا

تمامی موارد در سال ۱۳۹۵ با توجه به ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری برای راه‌اندازی سامانه ثنا اعمال شده است. هدف اصلی سامانه قضایی ثنا کاهش چشمگیر جمعیت مراجعه به شعبه دادگستری اعلام شده است. در صورتی که شماره تلفن اعلامی برای دریافت رمز یکبار مصرف ثنا را به هر دلیلی دیگر به آن دسترسی ندارید می‌توانید به دفتر خدمات قضایی مراجعه و شماره جدید خود را اطلاع دهید. بعد از وارد کردن کد ملی و رمز شخصی سامانه ثنا، یک رمز عبور موقت نیز به شماره تلفن همراه شما ارسال می شود که باید آن را نیز در اپلیکیشن وارد کنید.

اولین لینکی را که مشاهده کردید کلیک کنید تا به درگاه ملی قوه قضاییه ورود کنید. قابل ذکر است که برای اطلاع از روند پروند و یا بعبارتی پیگیری امور مربوطه باید در سامانه سایت عد ایران اطلاعاتی همچون کدملی، تاریخ تولید و غیره را وارد کرد. البته تمام این گام‌ها را به صورت مفصل برای شما در ابتدای مقاله ثبت شرکت توضیح دادیم. بعد از انجام مراحلی که گفته شد در هر بار استفاده از خدمات سامانه ثنا باید از رمز یکبار مصرف ثنا برای حفظ امنیت اطلاعات خود استفاده کنید؛ تنها ۲۴ ساعت این کد اعتبار دارد و شما نباید آن را به فرد دیگری بسپارید. شما می‌توانید از طریق دفتر پیشخوان دولت ثبت نام سامانه ثنا را انجام دهید.

  • تمامی کسانی که قصد آگاهی و یا اطلاع ‌رسانی در زمینه قضایی دادگستری و وکالت را دارند.
  • میخواستم بپرسم اگر در سامانه ثنا ثبت نام کنم میتونم بفهمم که شوهرم دادخواست طلاق داده یا نه؟ الان دو روز میشه که گفته دادخواست طلا …
  • مگر در موارد خاص که این امر توسط مدیر سیستم انجام می شود.
  • شما حتی می توانید به ویرایش اطلاعات خود در سامانه الکترونیک ثنا بپردازید.

در حال حاضر، با الکترونیکی شدن فرایند ابلاغیه‌ها، بسیاری از امور قضایی افراد خارج از کشور نیز با سرعت و سهولت بیشتری انجام می‌شود. افراد می‌توانند با مراجعه آنلاین به سامانه ثنا و با احراز هویت خود به صورت غیرحضوری، از این سامانه استفاده کنند. ایرانیان خارج از کشور همچنین می‌توانند با استفاده از این سامانه درخواست صدور گواهی سوء پیشینه ثبت برند تجاری خود را نیز ارائه دهند. ابتدا اتصال اینترنت خود را چک کنید و مروگر خود را باز نمایید، برای ورود به سامانه ثنا حتماً از مروگر‌های آپدیت کروم و یا فایرفاکس استفاده کنید. در قسمت آدرس مرورگر عبارت sana.adliran.ir را که سایت اصلی سامانه ثنا است را وارد نمایید و یا در قسمت سرچ گوگل عبارت ” سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی” را جستجو کنید.

در واقع، بدون تکمیل مراحل ثبت نام ثناو دریافت رمز شخصی (کد ثنا)، امکان دسترسی به ابلاغیه ها وجود ندارد. بعد از دریافت رمز شخصی از طریق یکی از 2 روش ذکر شده، می‌توانید با مراجعه به سایت سامانه ابلاغ الکترونیک قضاییوارد کارتابل شخصی خود شوید و به ابلاغیه‌ها و پیام‌های مربوط به پرونده قضایی خود دسترسی داشته باشید. برای این منظور بعد از ورود به سایت سامانه و وارد کردن کد ملی و رمز شخصی خود، که بعد از اتمام مراحل ثبت نام سامانه ثنا دریافت کرده‌اید، دکمه مرحله بعد را بزنید. با ثبت نام سامانه ثنا سامانه ابلاغ الکترونیکی قوه قضاییه نسبت به پیگیری وضعیت پرونده قضایی خود اقدام نمایید.

ابلاغیه جدید در سامانه ثنا

این اطلاعات شامل کد ملی، شماره شناسنامه، آدرس محل سکونت و … پس از اتمام مراحل اولیه ثبت نام، افراد می توانند برای مرحله دوم اقدام کنند. بله در حال حاضر ثبت نام سامانه ابلاغ ثنا در منزل نیز امکان پذیر بوده و برای انجام آن باید به سایت ثنا مراجعه نمود و جزئیات ثبت نام ثنا و نحوه احراز هویت آن در منزل در متن مقاله توضیح داده شده است. 1- ابتدا آدرس سایت سامانه ثبت نام الکترونیک به نشانی sana.adliran.ir را در مرورگر خود وارد کرده تا مطابق تصویر زیر، وارد صفحه اصلی سایت شوید.

سپس بر روی گزینه ثبت نام برخط ثبت نام شخص حقیقی کلیک نمایید. از جمله مهمترین موضوعاتی که در خصوص فرایند رسیدگی به یک دعوا باید رعایت شود، اطلاع یافتن طرفین دعوا از جزییات مربوط به رسیدگی به پرونده مورد بررسی در دادگاه می باشد. به همین دلیل، ابلاغیه و احکام مربوط به آن در قانون آیین دادرسی مورد پیش بینی قرار گرفته است. در حال حاضر ابلاغ اوراق قضایی بر خلاف گذشته از طریق سامانه ابلاغ الکترونیک انجام می شود . برای مراجعه به سایت ثنا می‌توان به واسطه مرورگر لپتاپ و یا اپلیکیشن‌های گوشی موبایل بهره‌مند شوید.

در صورتی که هزینه دادرسی به علت اشتباه دفتر درست محاسبه نشده باشد دفتر می بایست خود اقدام به جبران ضرر وارده نماید اما در سایر موارد در صورت اشتباه واریزی برگشت هزینه انجام می شود. در این موارد متقاضی می تواند به دادگستری مراجعه نماید تا بدون دریافت هزینه ثبت نام شود. ثبت نام در سامانه ثنا بسیار ساده است چنانچه در سه گام به صورت مفصل به آن می پردازیم . دریافت ابلاغیه های الکترونیک از طریق این سامانه در همه جا به راحتی در دسترس است و تاثیر به سزایی در تسریع و نظم دهی به این فرآیند دارد . متاسفانه بسیاری از دفاتر مذکور بدون داشتن هیچ گونه تخصصی اقدام به راهنمایی مراجعان در باب حرفه‌ی وکالت میکنند که معمولا شخص در آینده با مشکلات حقوقی دچار میشود.

برای انجام این امور راه‌های دیگری هم است به این صورت که فرد متقاضی گواهی انحصار وراثت در سامانه ثنا ثبت نام کرده و امور احراز هویت خود را انجام داده و به واسطه سامانه هزینه را پرداخت کرده و در آن سامانه درخواست خود را ثبت کند. یک پیامک به شماره تلفن همراه شما ارسال می شود که حاوی رمز جدید شما در سامانه ثنا می باشد. با توجه به اینکه کد تایید هنگام ثبت نام ثنا به شماره همراه ارسال می شود بنابراین درج شماره همراه الزامی است و در غیر اینصورت امکان ثبت ثنا نیست. ثبت نام از طریق سامانه درحال حاضر فقط برای اشخاص حقیقی امکان پذیر است و اطلاعات هویتی ، نشانی اقامتگاه شخصیت ، شماره تماس و سایر اطلاعات درخواستی باید در سامانه تکمیل گردد که در انتها به هر شخص کد رهگیری اختصاص داده می شود . سامانه ای است که توسط قوه قضاییه راه اندازی شده برای ابلاغ اوراق قضایی و ثبت شکایات و دادخواست ها. همچنین اگر رمز موقت خود را به هر دلیلی از یاد برده‌اید می‌توانید از امکان ارسال مجدد رمز استفاده کنید.

✔️ همان طور که دراین مقاله گفته شد، فرم سامانه ثنا، در واقع، فرمی است که افراد می توانند پس از ثبت نام در سامانه sana.adliran.ir دریافت نمایند. پس از پر کردن دیگر اطلاعات مانند محل اقامت (اقامتگاه) ، گروه بندی ابلاغیه و بارگذاری تصویر بایستی روی اتمام ثبت اطلاعات اولیه کلیک نمایید. دقت داشته باشید در این مرحله شماره تلفن ثابت و همراه خود را به درستی وارد نمایید تا در هنگام ارسال ابلاغ دچار مشکل نشوید. لیست آدرس و اطلاعات تماس این دفاتر در قسمت “ثبت نام شخص حقوقی” موجود میباشد. گواهی عدم سوء پیشینه که سابقا تنها از طریق سایت عدلیران امکان تهیه آن بود ، اخیرا با اپلیکشن مذکور امکان‌پذیر خواهد بود .