ثبت اینترنتی تغییرات شرکت 【صورتجلسه،آگهی و 】

اگر شرکت به قدری خسارت ببیند که نیمی از سرمایه آن از بین برود؛ مجمع فوق العاده باید در رابطه با انحلال یا بقای شرکت تصمیم بگیرد. افرادی که از شرکت طلب دارند تا دو ماه پس از انتشار آکهی می­توانند به تصمیم کاهش سرمایه اعتراض کنند. در مرحله ی هشتم متقاضی با توجه به نوع صورتجلسه و تصمیمات گرفته شده باید مدارک را در این قسمت بارگزاری نمایند. در مرحله ی هفتم باید ارتباط اشخاص جلسه ( وکیل سهامدار بودن و یا نماینده سهامدار بودن) را تعیین نمایید.

آگهی تغییرات شرکت به دو روش به دست نماینده شرکت خواهد رسید. شما می توانید آن را شخصا و به صورت کاغذی دریافت کنید و یا ثبت برند تجاری پی دی اف آن را به دست آورید. پیگیری آگهی تغییرات ثبت به صورت الکترونیکی است و با ورود به سامانه روزنامه انجام می شود.

تمامی کارهای تغییرات شرکت می بایست بر اساس صورتجلسات مجمع عمومی عادی و یا فوق العاده صورت بگیرد و هم چنین کلیه مدارک در انجام تغییرات پیوست گردد و به مراجع قانونی هم چون اداره ثبت شرکت ها تحویل داده شود. تا پس از بررسی موضوع تایید و یا عدم تایید این تغییرات صورت بگیرد. ثبت صورتجلسه تغییرات به این صورت است که طی جلسه سهامداران یا مجمع عمومی، برای ثبت تغییرات شرکت، تمام تصمیمات مهمی که به تغییر روند کاری شرکت منتهی می شود را به ثبت رسانده و بعدا به عنوان یکی از اسناد مهم در ثبت تغییرات در سامانه مورد نظر بارگزاری کنیم. در صورتی که تعداد شرکا زیاد باشد مطابق با ماده 109 قانون تجارت، هیأت نظار انتخاب شده و اسامی اعضای هیأت نظارت در صورتجلسه تنظیمی درج می گردد و آنها باید صورتجلسه را امضا کنند.

به همین منظور صاحبان شرکت‌ها بعد از اینکه تغییری در وضعیت شرکت رخ داد، باید به اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه کنند و با پرداخت هزینه‌های آگهی تغییرات و هزینه روزنامه رسمی به صدور آگهی تغییرات مبادرت کنند. سلام،من تغییرات آدرس رو با تنظیم صورت جلسهمجمع عمومی فوق العاده تنظیم کردم و داخل سایت اطلاعات رو کامل کردم اما در انتها که پذیرش نهایی رو میزنم پیام ” خطا در ذخیره اطلاعات ” میگه و انجام نمیشه.چیکار باید بکنم؟ممنون از راهنمایی تون. همانطور که گفتیم برای اتخاذ هر تصمیمی باید در مجمع خاصی صورتجلسه تنظیم نمایید چنانچه کلیه تغییرات مربوط به مواد اساسنامه به جز در مواردی خاص در مجمع عمومی فوق العاده صورت می گیرد . لذا برای ثبت تغییرات شرکت باید صورتجلسه ای مبنی بر دستور مورد نظر تهیه و تنظیم گردد و صورتجلسه مربوطه به امضاء اعضاء و سهامداران برسد که در اینجا بیشتر به آن ها می پردازیم . ثبت تغییرات شرکت نیز دارای شرایط و مراحل خاص به خود می باشد که باید از طریق سامانه ثبت شرکت های کشور اقدام به ثبت آن نمود .

ثبت تغییرات

اگر سمت شخص در جلسه «نماینده سهام دار» یا «وکیل سهام دار» باشد در این صفحه وارد می شود. سپس «نوع نمایندگی» مانند وکیل، وصی، قیم یا غیره را از فهرست انتخاب می کنیم. پس از آن «نماینده شده/موکل» یعنی کسی که این شخص وکیل او شده است انتخاب می شود. اگر بخواهیم اطلاعات وارد شده را پاک کنیم از کلید «حذف ارتباط شخص» استفاده می نماییم.

مجمع عمومی عادی

در صورتی که شخصی وکیل شخص دیگری نباشد نیاز به ورود اطلاعات در این گام وجود ندارد. تمامی صورتجلسات باید به صورت جداگانه و با یک شماره پی گیری مجزا ، پذیرش شوند. می توانید تاریخ وساعت پذیرش قبلی را تغییر دهید و یا می توانید از همان پذیرش قبلی کار را ادامه دهید.

شرکت سهامی خاص یکی از انواع هشت‌گانه‌ی شرکت در قانون تجارت ایران است که ویژگی مهم آن، ارائه‌ی تمامی سرمایه‌ی شرکت توسط شرکا و تقسیم سرمایه به سهام است. هر شرکتی پس از ثبت شدن در اداره‌ی پیگیری ثبت تغییرات شرکت ثبت شرکت‌ها و در طول فعالیت خود می‌تواند تغییراتی در ساختار، نام، میزان سرمایه، تعداد شرکا و … داشته باشد که برای این کار، لازم است مراحلی طی و تغییرات اعمال شده، ثبت شوند.

آگهی اصلاحی بابت چه موردی می باشد؟ لطفا با موسسه تماس حاصل فرمائید. بله می توانید صورتجلسه بعدی را به تاریخ و ساعت جدید ارجاع نمایید. به طور معمول ۱۰ تا ۱۵ روز برای تغییرات زمان مورد نیاز می باشد. پس از تائید نام، امکان پرینت گرفتن مدارک از روی سایت وجود دارد و نیازی به مدارکی که قبلا ذخیره نموده بودید نیست. شما به تناسب حق امضا و میزان سهام خود مسئول امور جاری شرکت می باشید. از طریق مراجع قضائی می توانید بابت خروج خود از شرکت اقدام نمایید.

ضمن اینکه اعضای شرکت های تضامنی و نسبی باید به ذکر نام یکی از اعضا در کنار عنوان شرکت نیز توجه داشته باشند. در مرحله پنجم باید ذکر اسامی اعضای حاضر در جلسه به همراه سمت آن ها، وارد نمودن شماره ملی متقاضی و اگر غیر ایرانی باشد وارد نمودن شماره گذرنامه، وارد کردن اطلاعات شخصی، اگر شخص حقوقی باشد وارد کردن اطلاعات شماره ثبت، نام شخص شناسه ملی انجام شود. می خواهید آن را به شرکت سهامی خاص و یا هر چیز دیگری تغییر دهید. تغییر در میزان سرمایه شرکت که هم می تواند شامل افزایش سرمایه شرکت و هم کاهش سرمایه شرکت باشد، و به هر حال از جمله تغییراتی محسوب می شود که ثبت آن الزامی است.

  • اگر شرکت بخواهد شهرستان محل فعالیت خود را عوض کند، پرونده به شهرستان مقصد ارسال می گردد.
  • پس از انجام دادن این کار، صورتجلسه به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده می شود تا در رابطه با صحت و یا عدم صحت تغییرات شرکت تصمیم گیری کند.
  • خیر ، اعداد به صورت رندوم انتخاب می شوند و قاعده خاصی ندارند.
  • شاید در نظر افرادی که مسائل حقوقی ثبت شرکت ها را نمی دانند مهم نباشد ولی اگر در صورتجلسه مشخص نکرده باشید که صورتجلسه مربوط به کدام جلسه است( با عدد مشخص کنید)؛ اشکالی بزرگ در کار شما است و باید صورتجلسه را دوباره تنظیم کنید.
  • مثلا برای تغییر در اساسنامه نمی توانید از صورتجلسه هیئت مدیره استفاده کنید.

۱۰ـ نمونه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده در خصوص تبدیل نوع شرکت. ۸ـ نمونه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده در خصوص تغییر نام. تاسیس شعبه در شهرستان ، تبدیل شرکت، کاهش و افزایش تعداد اعضای هیئت مدیره. تمامی سهامداران و شرکاء باید صورتجلسات را امضا کنند در صورت غایب بودن هر کدام از اعضا یا سهامداران ثبت تغییرات از طریق آگهی دعوت نمی شود.

مدارک تغییرات شرکت

بر اساس قانون تنها از طریق مجمع عمومی فوق العاده امکان تغییر نام شرکت امکان پذیر است. برای تغییر نام شرکت مدارکی همچون صورتجلسه تغییر نام، مدارک شناسایی اعضای شرکت، کپی تصویر آگهی تاسیس و روزنامه رسمی و تصویر آخرین تغییرات اعمال شده در شرکت لازم است. هزینه ای که متقاضی برای ثبت شرکت در تهران شرکت باید بپردازد بستگی به تعداد صورتجلسات خواهد داشت چون هر صورتجلسه باید در روزنامه رسمی منتشر و ثبت جداگانه شود. برخی از موسسات تعرفه منصفانه را برای انجام مراحل ثبت تغییرات در نظر خواهند گرفت که مجموعه ثبت شرکت نیک ارائه کار با کیفیت و هزینه منصفانه را برای انجام کارها در نظر گرفته است. طی یک صورتجلسه باید اعضای هیئت مدیره تمدید شده و به اداره ثبت شرکتها اعلام گردند. باید طی یک صورتجلسه تغییر آدرس، آدرس شرکت به همراه کدپستی معتبر به اداره ثبت شرکتها ارسال گردد و بعد از آن اقدام به خرید دفاتر پلمپ نمایید.

موارد مورد بررسی در مجامع عمومی فوق العاده

جلسه درباره ی چه موضوعی تشکیل شده است و اعضا چه تصمیمی در این باره گرفته اند. بهتر است برای درک بهتر آن مشاوره ای با متخصص داشته باشید. این قسمت مرحله نهایی است و شما باید متن صورتجلسه خود را عینا در این قسمت وارد کنید و گزینه ثبت نهایی را بزنید تا به شما کد رهگیری داده شود. مثلا مراحل تغییر نام شرکت با ورود و خروج اعضا متفاوت میباشد.