ثبت تغییرات شرکت و ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت ها از Zero تا A Hundred

آیا برای ثبت شرکت باید حق عضویت اتاق بازرگانی را پرداخت کرد . سوالم اینه که آیا نیاز به سوء پیشینه هست یا نه؟ و سوال بعدیم اینه که نیاز هست ما به اداره مراجعه کنیم یا کل کارها رو شما انجام میدین. بله به عنوان موسسه آموزشی یا موسسه حسابداری می تونید ثبتش کنید.

سامانه ثبت شرکتهای

ما باید درخواست مشتری را قبول کرده و قبل از اقدام استعلام بگیریم که آیا این شرکت قابل ثبت هست یا نه. قطعا برای شما این سوال پیش خواهد آمد که اصلا شرایط ثبت شرکت چیست؟ اینکه برای ثبت شرکت چه شرایطی باید داشته باشیم؟ خوب ما به صورت کلی به این سوالات پاسخ داده ایم اما در این بخش باز به این موضوع می پردازیم. خیلی از مراجعه کننده ها به ما در خصوص قوانین شرکت ها اطلاعات زیادی ندارند. این افراد ترجیه می دهند قبل از شروع کار خود اطلاعاتی در خصوص شرکت داری داشته باشند.

3- در شرکت های تضامنی حداقل دو نفر به عنوان شریک باید وجود داشته باشند و جالب است که حتما باید اسم یکی از افراد در نام شرکت وجود داشته باشد.شرکت نسبی1- شرکت های نسبی جزو یکی از انواع شرکت های تجاری به حساب می آید و در فعالیت های تجاری و بازرگانی فعالیت می کنند. ارکان اصلی که در شرکت های نسبی وجود ثبت برند تجاری دارد شرکا و مدیران شرکت هستند. در این فرم سوال های مهمی از شما پرسیده می شود و شما باید با دقت به آن ها پاسخ دهید، نیاز خود را هم به طور دقیق مشخص کنید. توجه داشته باشید که در صورت بروز اشتباه در این مرحله کار شما عقب می افتد، همین موضوع در ادامه می تواند مشکلاتی را برای شما به دنبال داشته باشد.

انحلال شرکت های سهامی خاص

موسسه غیر تجاری طور کلی با اهدافی غیر تجاری و برای فعالیت هایی این چنین به وجود آمده اند. فعالیت های غیر تجاری مانند رسیدگی به امور خیریه، علمی، ادبی و … می باشد.چون در این مؤسسات اهدافی غیر از اهداف اقتصادی و تجاری مدنظر است نیازی به سرمایه ی هنگفت نمی باشد و با همان حداقل سرمایه گفته شده می توان موسسه را بنا کرد. شركت تضامنی از جمله شركتهای شخصی محسوب می شود و شخصيت افراد شریک نقش بسيار مهمي در اين نوع شركت ايفا مي نمايد بدین صورت که تحت نام مخصوص برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود. اگر دارایی شرکت برای ادای تمام قروض کافی نباشد؛ هر یک از افراد شریک مسئول پرداخت تمام قروض شرکت خواهد بود.

به طور کلی، این‌گونه شرکت‌ها زمانی تاسیس می‌شوند که فردی برای فعالیت‌های مستقل کارآفرینی خود به سرمایه‌ای اولیه احتیاج دارد. سپس او سرمایه‌گذارانی پیدا می‌کند که در منافع آن کسب‌وکار شریک می‌شوند. همچنین کمترین میزان سرمایه برای تاسیس شرکت مختلط غیر سهامی مبلغ یک میلیون ریال در نظر گرفته می‌شود. گفتنی است که شرکای ضامن باید تمام سرمایه تغییرات شرکت نقدی مقرر را تأمین کنند، اما شرکای با مسئولیت محدود می‌توانند قسمتی از آن را بپردازند و برای پرداخت باقی آن صرفاً متعهد شوند. آن دسته از افرادی که متقاضی ثبت درخواست تاسیس شرکت می باشند، می توانند به صورت حضوری به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنند و از طریق این سایت، اقدام به ثبت درخواست برای تاسیس شرکت ها کنند.

در واقع، اتکای تعاونی‌ها به اعضایش است، نه به میزان سرمایۀ آنها. اشخاص باید سالانه برای پلمپ دفاتر قانونی شان به موقع اقدام کنند و پس از اتمام مراحل مربوطه ، دفتر کل و دفتر روزنامه دریافت کنند و موارد مربوطه را در آن یادداشت نمایند . پس از طی کردن مراحل لازم، کلیه مدارک مورد نیاز خود ازجمله برخی اسناد، مدارک مربوط به اساسنامه، شرکت نامه و مدارک مربوط به اعضای هیئت مدیره را ارائه می کنید.

  • حق امضاء اعضاء هیئت مدیره ، تکمیل مواد اساسنامه ، انتخاب روزنامه کثیر برای درج آگهی های شرکت از دیگر مواردی است که باید با دقت تمام در سامانه تکمیل شود تا بعدا مجبور به صرف هزینه مجدد برای ثبت تغییرات شرکت تان نباشید .
  • درصورتی که پرونده نقص داشته باشد می بایست نواقص پرونده برای اداره ارسال تا کار آگهی گردد.
  • نام شرکت نباید با شئونات و قوانین انقلاب اسلامی ایران در تضاد باشد، همچنین از به کار بردن نام های تکراری که قبلاً به ثبت رسیده اند خودداری نمایید.
  • ثبت موسسه غیر تجاریاین مؤسسات بر اساس نوع فعالیت به دو دسته تقسیم می شوند که در ادامه به شرح هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

پس از شرکت مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص نه تنها در ایران بلکه در دنیا جزو محبوب ترین شرکتهای ثبت شده است. نسبت به شرکت با مسئولیت محدود دارای اعتبار بیشتری بوده و اغلب برای افرای که امور عمرانی ، بازرگانی ، شرکت های بیمه ، تولیدی و … انجام می دهند مناسب است. علاوه بر آن اخذ وام و تسهیلات بانکی و همچنین نقل و انتقال سهام در آن آسان تر است.

درصورتی که پرونده فاقد ایراد و اشتباه باشد پرونده شما آگهی می شود و در صورتی که پرونده دارای نقص باشد پرونده می بایست رفع نقص شود و در نهایت درصورتی که پرونده دارای ایراد باشد پرونده تاسیس شما رد می شود و می بایست مجدد ثبت شخصیت حقوقی را انجام دهید. • کلیه شرکتهای تعاونی که با موضوع فعالیت مختلف تاسیس می شوند، ثبت شرکت به موجب قانون فوق می بایست برای تاسیس و تغییرات خود از تعاون شهرستان مربوط مجوز اخذ نمایند . مسیر ثبت شرکت در ایران دارای پیچیدگی‌هایی است که بی‌توجهی به آنها ممکن است طی کردن آن را بسیار طولانی و دشوار کند. با دنبال کردن راهنمای ثبت شرکت آسان‌ثبت می‌توانید به راحتی این روند قانونی را به انجام برسانید.

بسته ثبت شرکت 1

در مرحله نهایی، لازم است که شعبه و روزنامه کثیر الانتشار شرکت را مشخص کنید و در نهایت بر روی گزینه ثبت کلیک کنید تا تمامی مراحل ثبت شرکت از طریق این سامانه به انجام رسد. در مرحله سوم، فرمی به شما نمایش داده می شود که در این فرم می بایست که اطلاعات مربوط به شرکت خود مانند مدت فعالیت، شماره تلفن و ایمیل را وارد کنید و سپس، کد پستی محل شرکت را در قسمت مشخص شده وارد نمایید. پس از وارد کردن کد پستی، آدرس به طور خودکار نمایش داده خواهد شد. در این مرحله شما به سایت ثبت شرکت ها وارد می شوید و می توانید از طریق این سایت اقدام به استفاده از خدمات تاسیس شرکت ها کنید. ماده ۱۰) با توجه به ايجاد زير ساختها و ارتبـاط سيستمي با روزنامـه رسمي در تمام موارد، مـرجع ثبـت شركتها و مؤسسات غيرتجاری مركز استان نسخه اي از سنـد الكتـرونيكي ثبـت شده را از طريق سامانه به روزنامه رسمی ارسال و مـراتب به نحو الكترونيك به متقاضـی اعلام مي گردد.

بعد از رسید اوراق به اداره ثبت شرکت ها تقریباً ۵ روز کاری زمان بررسی پرونده پلمپ دفاتر می باشد. درصورتی که مدارک کامل و پرونده فاقد ایراد باشد حدوداً ۸ روز از زمان ارسال اوراق پرونده تائید می شود. بعد از رسید اوراق به اداره ثبت شرکت ها تقریباً ۱۵ روزکاری زمان بررسی پرونده تغییرات می باشد. درصورتی که پرونده فاقد ایراد و اشتباه باشد صورتجلسات بر اساس تاریخ و ساعت تشکیل آگهی می شود و آگهی ثبتی روی سامانه نمایش داده می شود. بعد از تکمیل سامانه و ارسال آنلاین صورتجلسات برای اداره ثبت شرکت ها می بایست اوراق فیزیکی ظرف مدت ۷ روزکاری توسط پست برای آن اداره محترم ارسال گردد. بعد از رسیدن اوراق به اداره ثبت شرکت ها تقریباً ۱۵ روزکاری بررسی روی پرونده انجام می شود.

بدیهی است تاریخ ثبت شخصیت حقوقی و درخواست پلمب مبنای شروع سال ،ماه و روز … بایستی بدانید که انتخاب نوع شرکت یکی از مهمترین عوامل موثر در موفقیت شما در روند کاریتان محسوب می شود. به عنوان مثال چنانچه با مشکل مالی روبرو شوید و شرکت مسئولیت محدود ثبت نموده باشید نمی توانید برای دریافت وام و تسهیلات بانکی اقدام کنید. اگر می خواهید بدانید که چرا شرکت مسئولیت محدود به یک انتخاب محبوب در ایران تبدیل شده با ما در این مقاله همراه باشید. یکی از ویژگیهای جذاب شرکت مسئولیت محدود این است که دارایی های شرکت از دارایی های شخصی صاحبان جداست.

ثبت نام غیرحضوری

یکی از انواع شرکتهای تجاری که در کشور های مختلف دنیا قابل تاسیس می باشد و به عنوان آسان ترین و پر طرفدار ترین روش تاسیس شرکت شناخته می شود، ثبت شرکت با مسئولیت محدود است. این نوع تاسیس شرکت با حداقل 2 نفر و سرمایه one hundred هزار تومان آغاز می شود. در شرکتهای مسئولیت محدود چیزی به عنوان سهم وجود ندارد و افراد به عنوان شریک شناخته می شوند. هر فرد بر اساس میزان سرمایه خود مسئولیت داشته و بصورت کلی این نوع ثبت شرکت، بسیار محبوب می باشد. در سال 1386 اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی برای سازماندهی دقیق و بهتر به دو اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری و اداره کل مالکیت صنعتی تقسیم شد. کارت ملی هوشمند و شناسنامه عکس‌دار با تمام توضیحات ضروری آن اصلی‌ترین مدارک شناسایی برای ثبت شرکت هستند.

لذا متقاضی پیش نویس را نزد مسئول دفتر برده و مسئول دفتر شروع به ثبت شرکتنامه و پیش نویس آگهی تاسیس شرکت در دفتر ثبت شرکت ها می نماید. کارت شناسایی متقاضیا ن را اخذ می کند و آن را با مشخصات مندرج در شرکتنامه تطبیق می دهد. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به منظور ارائه خدمات به طیف وسیعی از اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام به راه اندازی، سامانه های مختلفی نموده است. سامانه ثبت شرکت ها، از جمله سامانه های راه اندازی شده از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است که امکان استفاده از خدمات مختلفی را برای شخصیت های حقیقی و حقوقی را فراهم نموده است. 1- اولین نکته ای که باید بسیار به آن توجه داشته باشید انتخاب شریک برای تاسیس شرکتتان می باشد. زیرا طبق قوانین، شما به هیچ وجه نمی توانید تنهایی به تاسیس شرکت بپردازید.