ثبت موسسه خیریه در نیروی انتظامی

برای اعضای هیات مدیره و مدیر عامل حداقل داشتن 23 سال سن لازم است. کلیه اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرسین موسسه باید فرم مشخصات فردی خود را تکمیل کنند. کلیه اعضای موسسه باید در مجمع عمومی شرکت کنند و با رای گیری، اعضای اصلی، اعضای علی البدل و بازرسین موسسه را مشخص کنند. پس از انتخاب این افرادباید نسبت به تکمیل فرم صورتجلسه مجمع اقدام کنند. ۱-لازم به ذکر است این هیئت موظف است در اسرع وقت نسبت به تهیه اساسنامه، انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرسین اقدام نمایند.۲- نظارت بر اجرای دقیق اساسنامه وعملکرد ارکان اجرایی به عهده این هیئت می باشد. مراجع صدور پروانه فعالیت موظفند به صورت سالیانه در خصوص طبقه بندی سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه از حیث شفافیت در امور مالی و اثربخشی فعالیت ها، اقدام نموده و نتیجه را به ترتیب زیر به اطلاع عموم برسانند.

تکمیل اظهارنامه موسسه غیر انتفاعی الزامی است و باید به امضای کلیه اعضا برسد. جهت مشاوره رایگان امور ثبتی و حقوقی خود فقط کافیست شماره تلفن خود را برای ما ارسال نمائید ، تا کارشناسان و وکلای مجرب ما در کمتر از ۶۰ ثانیه با شما تماس بگیرند . عدم پرداخت مالیات یکی از امتیازاتی است که موسسات غیرتجاری نسبت به موسسات تجاری دارند. میزان سرمایه شخصیت حقوقی در زمان تاسیس حداقل سرمایه یکصد هزار تومان می باشد. پرداخت روزنامه کثیر الانتشار تاسیس که حداقل ۲ کادر با هزینه های متغییر و اختیاری می باشد.

این موسسات از تاریخ ثبت شخصیت حقوقی پیدا می کنند و می توانند عنوان های انجمن ، بنگاه و یا کانون را برای خود انتخاب نمایند . فراموش نکنید که طی کردن مراحل مربوط به ثبت تغییرات شرکت نیاز به آگاهی و تجربه کافی در حوزه ثبت شرکت و موسسه دارد. در این مطلب از مجله حقوقی وینداد با مراحل، شرایط و مدارک ثبت موسسه خیریه آشنا و نکات ثبتی مهم آن می‌شویم.

ثبت موسسه خیریه

8 سال سابقه کار مرتبط باید داشته باشند بازنشسته‌ها یا بازخرید کرده‌های سازمان بهزیستی و مدرک تحصیلی دیپلم داشته باشن و four سال سابقه کار مرتبط برای کسانی که مدرک تحصیلیشون کارشناسیه و کارشون مرتبطه. ماده ۲۸- کارگروه ‏موضوع‏ ماده (۲۳) پس‏ از دریافت مدارک موضوع ماده (۲۷) نسبت ‏به بررسی درخواست اقدام و ضمن احراز غیردولتی، غیرانتفاعی و غیرسیاسی بودن درخواست‏دهنده و عدم مغایرت فعالیت‌ اعلام‏شده با قوانین و مقررات ایران تصمیم‏گیری می‏کند. در این مطلب از مجله حقوقی وینداد به موضوع مهم ثبت موسسات غیرتجاری و ثبت موسسات خیریه پرداختیم. برای ثبت انواع شرکت‌ها و موسسات تجاری و غیرتجاری، متقاضیان باید از مسیر اداره ثبت شرکت‌ها، فرآیند مورد نظر را پیگیری کنند. در پاسخ باید گفت که موسسات خیریه اگرچه فعالیتی عام‌المنفعه و غیرتجاری دارند اما اصولا برای اداره امور خود مانند هزینه اجاره‌بهای مکان خیریه، قبوض آب و برق و حقوق کارمندان و… اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی نیز می‌کنند. موسسه خیریه موسسه غیرانتفاعی و غیردولتی می باشد که با هدف خدمت رسانی به مردم و نه کسب سود و منفعت به ثبت می رسد.

در آخر لازم به ذکر است موسسات غیرتجاری طرفداران بسیاری دارد که آگاه ثبت برای تسریع شدن امر تاسیس آنها، مراحل ثبت موسسه ارزان را به طور کامل برای شما بررسی نموده که به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما مطالعه نمایید. ثبت نمودن موسسات غیرتجاری بسیار سودمند میباشند که در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد، ولی اگر نیاز دارید تا از این مراحل مطلع باشید، مقاله ثبت موسسه غیرتجاری را با دقت مطالعه نمایید، زیرا از بهترین مقالات ثبتی آگاه می‌باشند. حداقل هزینه ثبت موسسه غیرتجاری در سامانه آسان‌ثبت ۱.۳۰۰.۰۰۰ تومان (سیزده میلیون ریال) است. با افزایش تعداد شرکا و سرمایه اولیه، این مبلغ نیز افزایش می‌یابد.

هر چند وزارت کشور به‌عنوان تنها مرجع معرفی شده است اما در این مطلب به بررسی مراحل ثبت خیریه‌ها در سازمان بهزیستی نیز پرداخته می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی ثبت شرکت می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. برای بازرسین و اعضای هیات مدیره باید گواهی عدم اعتیاد و نیز گواهی عدم سوء پیشینه ارائه گردد. موسسه خیریه غیر دولتی که می تواند به شکل انتفاعی یا غیر انتفاعی ثبت شود. کیفیت واثربخشی فعالیت های موسسه به تایید مرجع صدور پروانه فعالیت برسد. ۲- استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس(بازرسان) در امور مالی و ترازنامه سالیانه موسسه و تصویب آن.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت موسسه

ادارات سکتوری مربوط از حکم مندرج فقره این ماده مستثنی اند. کمیسیون حل اختلافات مکلف است بعد از دریافت اعتراض و شکایات زمان معین را غرض حضور طرفین اختلاف تعین و در ظرف یک ماه تصمیم اتخاذ نماید. اعتراض کننده میتواند اعتراض خویشرا کتباً به کمیسیون حل اختلافات ارائه نماید. اعضای برای یک دوره دو ساله از طرف ادارات ذیربط معرفی و بیش از یک دوره تمدید شده نمیتواند.

  • ثبت شرکت هانا خدماتی مانند ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت ها ، ثبت برند و علامت تجاری، خرید و فروش شرکت و همچنین فروش برند آماده را در سریع‌ترین زمان ممکن و با هزینه مناسب به شما ارائه می‌دهد.
  • این‌گونه موسسات اصطلاحاً «موسسات غیر انتفاعی» نامیده می‌شوند.
  • فراموش نکنید که شفافیت مالی در موسسات خیریه یکی از اصول مهم موفقیت و محبوبیت موسسات خیریه محسوب می‌شود.
  • مشاور متخصص علاوه بر پیشنهاد نام، نام های مورد انتخاب را مورد استعلام سابقه ثبت قرار می دهد.
  • 6- فرم مشخصات فردی به وسیله اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و بازرسین موسسه کامل می گردد.

فاصله بین ابلاغ دعوت نامه و یا تلفن با تشکیل جلسه هیئت مدیره حداقل سه روز خواهد بود. فعالیت اعضاء اعم از هیئت موسس، هیئت امناء هیئت مدیره، وقائم مقام وی و بازرسان افتخاری بوده و اعطای هرگونه تسهیلات وحقوق از امکانات موسسه برای اعضاء ممنوع است. حداقل دارایی موسسه غیردولتی غیرانتفاعی و خیریه ای میلیون۳۰۰۰۰۰۰۰ ریال و موسسات غیردولتی انتفاعی ۶۰۰۰۰۰۰۰ ریال می باشد.

8- یک برگ تصویر تمام صفحات شناسنامه، تصویر کارت ملی، تصویر آخرین مدرک تحصیلی برابر اصل، تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت برابر اصل توسط اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرسین موسسه. مدیر عامل باید حداقل مدرک تحصیلی دیپلم داشته باشد و هم چنین دو نفر از اعضای هیات مدیره باید مدرک کارشناسی داشته باشند. مراجع صدور پروانه فعالیت موظفند فهرست سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه که دارای مجوز جمع آوری کمک های مردمی هستند را درمقاطع۶ ماهه یا سالیانه تهیه کرده وبرای اطلاع عموم مردم، در پایگاه اینترنتی و رسانه های جمعی منتشر نمایند. موسساتی که در خصوص جمع آوری کمک های مردمی اقدام می نمایند، موظفند منابع درآمدی موسسه را صرفاً در راستای اجرای اهداف مندرج در اساسنامه و همچنین کمک به گروه هدف هزینه کرده و گزارش میزان درآمد و نحوه هزینه نمودن آن را به مرجع صدور پروانه فعالیت اعلام کنند. پس از ارائه مدارک لازم و پرداخت حق الثبت مربوط آگهی تاسیس موسسه توسط ثبت شرکت ها صادر و جهت چاپ در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار توسط متقاضی ارسال می گردد.

ثبت موسسه خیریه نیاز به چه مجوزهایی دارد؟

ثبت شرکت هانا خدماتی مانند ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت ها ، ثبت برند و علامت تجاری، خرید و فروش شرکت و همچنین فروش برند آماده را در سریع‌ترین زمان ممکن و با هزینه مناسب به شما ارائه می‌دهد. در صورتیکه ثبت برند مراحل سامانه ثبت شرکت غیرتجاری را به وکیل واگذار کرده اید، لازم است وکالتنامه ارائه نمایید. سرمایه موسسه غیرتجاری حداقل باید صد هزار تومان باشد که باید در هنگام تاسیس، به مدیر عامل موسسه تسلیم شود.

سخن پایانی در مورد ثبت موسسات غیر تجاری

کمیسیون حل اختلافات دارای عضو بوده که سه عضوان به اساس پیشنهاد وزارت اقتصاد و منظوری رئیس جمهور و دو عضو آن از طرف اداره موسسات هماهنگی غیر دولتی معرفی و وظایف محوله را با بیطرفی و استقلالیت انجام میدهند. موسسه میتواند با موسسه یا موسسات دیگر که دارای اهداف مشابه باشند ، بعد از تفاهم با وزارت اقتصاد مدغم ، منفصل یا تغیر شکل دهد. موسسه مکلف است غرض بازید و نظارت هیئت های وزارت اقتصاد و ادارات ذیربط سکتوری از پروژه های منظور شده تسهیلات کاری را فراهم نماید. گزارش ششماهه به شکل نسخه اصلی ، سه نقل ترتیب و به دفتر مرکزی و دفاتر منطقوی وزارت اقتصاد در برار رسید سپرده میشود.