راهنمای ثبت نام سامانه ثنا

بدین ترتیب انجام امور مختلف با سرعت و سهولت بیشتری انجام می پذیرد. قبل از هر کاری لازم به ذکر است که برای دریافت مجدد رمز شخصی به شناسنامه و کارت ملی و شماره موبایل (شماره موبایلی که با آن در سامانه ثنا ثبت نام کردید) نیاز خواهید داشت. ۳- در صورت هرگونه تغییر اطلاعات ثبت شده در سامانه ثنا از قبیل تغییر آدرس یا پیگیری ثبت تغییرات شرکت نام یا تلفن ھمراه و مانند آن، اشخاصموظف اند تغییرات ایجادشده را بلافاصله در سامانه ثنا ثبت نمایند. در غیر این صورت مطابق ماده ٧٩قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی اطلاعات سابق معیار ابلاغ و اقدامات قضایی خواھد بود. سامانه ثنا در سال ۱۳۹۵ و بنابر قانون دادرسی کیفری قوه قضائیه ایجاد شده است.

سامانه ثبت نام ثنا

مشکلی که ممکن است پیش بیاید این است که بسیاری از کاربران این رمز شخصی رو گم کرده یا از روی تلفن همراه پاک می شود و یا به هر نحوی به این رمز شخصی برای ورود به سامانه ثنا دسترسی ندارند. همچنین لازم به ذکر است که سامانه ثنا برای ابلاغ نامه الکترونیکی قضایی مورد استفاده قرار گرفته و برای رفاه حال عموم مردم خدمات مقرون به‌صرفه‌ای را به ارائه خواهد داد. همانطور که قبلا هم ذکر شد، باید این گزینه را مد نظر داشت که با استفاده از سامانه ثنا می‌توان با در نظر گرفتن حفظ حریم شخصی افراد، از هزینه‌های بسیاری مربوط به ابلاغیه نامه نیز جلوگیری کرد. سامانه ثنا که مخفف عبارت ثبت نام الکترونیک است، سامانه‎ای متعلق به قوه قضاییه بوده که به وسیله آن به افراد به پرونده‌‎های قضایی خود دسترسی دارند و ابلاغ‌های دادگاه به وسیله آن انجام خواهد شد. 1- ابتدا آدرس سایت سامانه ثبت نام الکترونیک به نشانی sana.adliran.ir را در مرورگر خود وارد کرده تا مطابق تصویر زیر، وارد صفحه اصلی سایت شوید.

اکنون شما با توجه به سیستم عامل گوشی همراه خود (اندروید یا IOS) می توانید برنامه موردنظر خود را دانلود کنید. پس از تکمیل تمامی موارد، برروی دکمه “مرحله‌ی بعدی” کلیک کنید. 4- در صورتیکه طلاعات خود را در مرحله قبلی بدرستی وارد کرده باشید، پیام زیر نشان داده می‌شود. 2- در صورتی که شخص حقیقی هستید، بر روی ثبت نام شخص حقیقی و در صورتی که شخص حقوقی هستید برروی ثبت نام شخص حقوقی کلیک کنید.

غرامت جنگ ایران و عراق

9- در این مرحله، لازم است که هزینه احراز هویت را بپردازید. بدین منظور، یکی از کارگزاران را از منوی موجود در تصویر انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه پرداخت هزینه کلیک نمایید. در شهرستان‌هایی که دفتر خدمات قضایی ندارند باید به دادگستری حوزه قضایی مراجعه و شناسه کاربری و رمز عبور دریافت کنید. نسخه نرم افزاری سامانه ثنا می باشد که با نصب روی گوشی همراهتان می توانید از تمام خدمات قضایی که در سایت ابلاغ الکترونیک ثنا در اختیارتان است استفاده کنید.

در داخل سایت سامانه ابلاغ و ثنا نوشته شده است که حتماً از آخرین نسخه مرورگر کروم استفاده کنیم تا در فرایندهای ثبت با مشکل روبرو نشوید. در صورتی که مرورگر کروم مشکل داشت می‌تواند از مرورگر hearth fox استفاده کنید. اشخاص حقوقی جهت ثبت نام میبایست با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنید. همچنین شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی فوری با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید. از این رو اگر سوالی در زمینه های مختلف داشته باشید، یا آنکه در مرحله ای از ثبت نام در سامانه عدل ایران با مشکل مواجه شدید، می توانید از آنها کمک بگیرید. مسلما دریافت مشاوره تلفنی از وکلای با تجربه می تواند بسیاری از مشکلات شما را برطرف نماید.

در واقع پیگیری پرونده قضایی با رمز شخصی و حقوقی از طریق سامانه ابلاغ قابل دسترسی است که مستقیما کاربر را از آخرین اخبار پرونده قضایی در دادگاه با خبر می‌سازد. و در مرحله آخر از آموزش ثبت‌نام در سامانه ثنا قوه قضاییه اطلاعات فردی خود نظیر (شفل، نام مستعار، مدرک تحصیلی و…) را از شما می‌خواهد. در صورتی که اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید صفحه دیگری از سامانه ثبت‌نام الکترونیک قضایی به شما نمایش داده میشود که از شما می‌خواهد قوانین آن را مطالعه کنید. در انتها که تمامی مراحل ثبت نام در سامانه ثنا را سپری کردید، می توانید گزینه ثبت اطلاعات اولیه را انتخاب نمایید. همانطور که در مقاله به آن اشاره شد، افرادی که دارای مشکل فراموشی رمز عبور سامانه ثنا می باشند، می توانند رمز عبور جدیدی را برای خود دریافت نمایند. سپس، یک کد فعال سازی موقت برای شما ارسال می شود که باید آن را در قسمت مرحله دوم وارد کنید و پس از وارد کردن عدد تصویر، بر روی گزینه «دریافت رمز شخصی جدید» کلیک نمایید.

  • رویکرد و هدف اصلی ما، گسترش فرهنگ استفاده از خدمات مشاوره حقوقی در عرصه های تجاری و مدنی و در راستای پیشگیری از هزینه های فردی واجتماعی گزافی است که صرف حل و فصل اختلافات حاصله در مراجع قضایی و غیر قضایی می گردد.
  • برای دریافت نکات تکمیلی این مطلب، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید.
  • لازم به ذکر است که برای احراز هویت غیر حضوری، حتما نیاز به گوشی تلفن همراه دارید.
  • سامانه «ثنا» سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی و جزء اقدامات قوه قضاییه در ارایه خدمات به مردم است که این روزها در مراحل مختلف ثبت‌نام الکترونیکی داوطلبان شورای اسلامی شهر مراجعه به آن بیشتر مطرح شده است.
  • من میخواهم از خارج از کشور در سامانه ثنا ثبت نام بکنم که احتیاج به شماره تلفن یا گوشی دارد.

بنابراین، این مراحل در هر دو روش ورود به سامانه ثنا با گوشی و ثبت نام آن در آن یکسان هستند. در سال ۱۳۹۲ قانون آیین دادرسی کیفری بار دیگر مورد بازنگری قرار گرفت. در همین راستا در قانون ۱۷۵ آیین دادرسی کیفری مصوب شد که قوه قضایی باید اوراق و احکام قضایی را در قالب سامانه‌های الکترونیکی یا مخابراتی ثبت و ضبط نماید.

در واقع، در گذشته افراد باید برای احراز هویت ثنا به صورت حضوری اقدام می کردند؛ اما خوشبختانه در حال حاضر امکان احراز هویت افراد حقیقی به صورت آنلاین نیز وجود دارد. ثبت نام سامانه ابلاغ ثنا​در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا ثبت شرکت عضو شوید. پس از پرداخت هزینه احراز هویت و بازگشت به سایت ثنا، دکمه شروع احراز هویت غیر حضوری را بزنید. در این مقاله به نحوه تغییر شماره و اطلاعات در سامانه ثنا پرداختیم و دیدیم که برای ورود به این سامانه چه مراحلی را باید طی کرد.

بر همین صدور کد ثنا که مهمترین و سامانه احراز هویت برخط ارباب رجوع ( سامانه ثنا ) اولین اقدام جهت دریافت خدمات قضایی هوشمند می باشد که از تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳ و با همکاری اپراتور آی تی ساز بصورت عملیاتی دردسترس هموطنان قرار خواهد گرفت. ۹_ در تکمیل ثبت نام سامانه ثنا با گوشی باید دکمه احراز هویت غیر حضوری را انتخاب کنید. برای وارد کردن اطلاعات می‌توانید به نزدیک ترین دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید یا از طریق سایت سامانه نسبت به تکمیل ثبت برند تجاری اطلاعات اقدام نماید. برای انجام این پیگیری‌ها لازم است ابتدا از طریق سامانه ثنا ثبت نام کرده و رمز ورود خود را دریافت نمایید. اگر قصد عضویت در سامانه ثنا را داشته باشید، برای دسترسی به سامانه برای شما یک رمز عبور (رمز شخصی) به تلفن همراهتان به صورت پیامک ارسال خواهد شد. ۷ـ خودداری از مراجعه به سامانه ابلاغ، به منزله استنکاف از قبول اوراق قضایی موضوع ماده ٧٠ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی محسوب میگردد.

آتش سوزی در پامنار تهران

زیرا با استفاده از دریافت این کد می توانند بدون مراجعه حضوری به مراکز قضایی، ابلاغیه های خود را دریافت کنند. لازم است این نکته را بدانید که کد ثنا ابلاغیه های دادگاه را برای هر دو طرف پرونده، کارشناسان، نماینده های قانونی آنها، دفاتر خدمات قضایی و دیگر افراد مرتبط به پرونده ارسال می کند. دقت داشته باشید که برای ورود به برنامه ورود به سامانه ثنا، نیاز است که شما دارای رمز عبور سامانه ثنا باشید. بنابراین، در صورتی که تا به حال در سامانه ثنا ثبت نام نکرده اید، می بایست که مراحل ثبت نام خود را انجام دهید و رمز عبور دریافت کنید. پس از تکمیل ثبت نام شما در سامانه ثنا توسط دفاتر خدمات قضایی ٬ رمز شخصی در اختیار شما قرار میدهند. سپس ازین پس شما میتوانید با مراجعه به سامانه ثنا به نشانی (eblagh.adliran.ir) ٬ با وارد کردن کدملی و رمز شخصی خود ٬ نسبت به رویت ابلاغیه های قضایی خود اقدام کنید.

با کلیک بر روی گزینه سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی، وارد سامانه ثبت ثنا ( باکلیک بر روی گزینه سامانه اصلی ثنا) خواهید شد. ۲- به کسانی که ایمیل ندارند، در آینده ایمیل ملی اختصاص داده خواهد شد. در حال حاضر با توجه به خدمات نوین تکنولوژی و دنیای فناوری، تمامی افراد می‌توانند با استفاده از سامانه ثنا، همه خدمات قضایی خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند. به گونه‌ای که خدمات ثنا تنها در گوشی همراه شخص رویت شده و به همین شکل است که حریم شخصی آن‎ها حفظ خواهد شد. برای ثبت نام در سامانه ثنا احتیاج به شماره موبایل ایرانی و بعد از آن باید برای کد شش رقمی به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجهه کرد. همچنین با ثبت‌نام در سامانه‌ی ثنا ، شخص از کلیه اقدامات قانونی که در مراجع قضایی علیه وی صورت میگیرد ، مطلع میشود .

گاهی مواقع ممکن است افراد به هر دلیلی نام کاربری و رمز سامانه ثنا خود را فراموش کنند. پس از نمایش صفحه باید شماره ملی و رمز دریافتی خود را وارد کنید. اما برای راه اندازی سامانه سنا نیاز به ثبت نام در آن دارید، تا بتوانید به ارتباط با دادگستری و قوه قضاییه بپردازید. ثبت نام از طریق سامانه درحال حاضر فقط برای اشخاص حقیقی امکان پذیر است و اطلاعات هویتی ، نشانی اقامتگاه شخصیت ، شماره تماس و سایر اطلاعات درخواستی باید در سامانه تکمیل گردد که در انتها به هر شخص کد رهگیری اختصاص داده می شود . همانطور که ذکر شد سامانه ثنا کاربرد های متعددی دارد که از جمله برخی از آن ها ارائه دادخواست ، رویت ابلاغیه در سامانه ثنا ، ارائه اظهارنامه ، ثبت شکایت ، احترام به حریم خصوصی اشخاص و … می باشد .