سامانه ثبت شرکت

یکی تحت عنوان اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری و دیگری اداره مالکیت معنوی که هرکدام وظایف جداگانه‌ای دارند. اما در رویه موجود اداره ثبت شرکتها حداقل سرمایه ثبتی مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیز همان یک میلیون ریال مورد نیاز است. در ایران 7 نوع شرکت داریم که در این بین بیشتر شرکتهایی که اداره ثبت اسناد در املاک کشور به ثبت می رسند شرکت سهامی عام و خاص و مسئولیت محدود و تضامنی می باشند. انحلال اختیاری موسسات غیر تجاری به دست مدیر یا مدیران تصفیه انجام می‌گیرد. این فرد یا افراد وظیفه دارند طبق آنچه در اساسنامه پیش‌بینی شده است، ابتدا انحلال مجموعه را به طور رسمی اعلام کنند و بعد از گذشت شش ماه از تاریخ انحلال و پیگیری کارهای ناتمام، برای اعلام ختم تصفیه اقدام نمایند. در صورتی که در اساسنامه متصدی امر تصفیه و ترتیب آن معین نشده باشد، مجمع عمومی هنگام تصمیم‌گیری برای انحلال باید یک نفر را برای فرایند تصفیه انتخاب کند و حدود اختیارات او را معین نماید.

سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری

3-آیا با وجود ساخت بازی ویدیویی سطح بالا و کاملا جرفه ای میتوانم یک شرکت دانش بنیان ثبت بنمایم ؟ بخاطر اینکه ساخت بازی تنها جنبه هنری ندارد و قسمت اعظم آن برنامه نویسیهای پیچیده و دشواری دارد. شرکت قراردادی است که اشخاص حقیقی حقوقی بین خود به امضا می رسانند تا در چهارچوب خاصی از قوانین تعریف شده ( اساسنامه ) عمل نمایند. این قرارداد ( شرکت ) می تواند شامل قوانین بین خود اعضا و همچنین نحوه تعامل با افراد و یا شرکت های دیگر باشد.

اما در نوع دوم، امکان کسب منافع مادی و تقسیم آن بین اعضا وجود دارد مانند آموزشگاه‌های زبان خارجی. نکته بسیار مهمی که در هر دو مورد باید به آن توجه داشت این است که موسسه‌های غیرتجاری برای فعالیت رسمی باید به ثبت قانونی برسند. در این مقاله به شیوه ثبت موسسات غیر تجاری در ایران می‌پردازیم. امکان انتشار آگهی های ثبتی موضوعه ادارات ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری در چارچوب الزامات قانونی و نظام تحولی سازمان …

اساسنامه اصلی ترین سند حقوقی موسسه است که اهداف و مقررات لازم برای اداره موسسه در آن مشخص شده است. از جمله مواردی که در اساسنامه ذکر می‌شود، حداقل اعضاست که در موسسه ۲ نفر در نظر گرفته شده است. همچنین موسسه مانند شرکت‌های تجاری، دارای مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق‌العاده است.

اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری

همچنین چنانچه نمی خواهید که سرمایه نقدی شرکت را در بانک سپرده گذاری کنید باید شرکت مسئولیت محدود را انتخاب نمایید. زیرا برای ثبت شرکت سهامی خاص بایستی حداقل ۳۵ درصد از سرمایه شرکت را در حسابی به نام شرکت در حال تاسیس سپرده گذاری کنید. بعد از اینکه شرکت خود را ثبت و یا فعالیت خود را آغاز کردید ممکن است تغییراتی در شرکت مانند خروج شرکا، تغییر نام و تغییر آدرس شرکت، انحلال شرکت، تغییر مدیر یا مدیران شرکت، تغییر حق امضا، تغییر اساسنامه، تمدید مدت شرکت و … اتفاق بیفتد. شما بایستی تمامی این تغییرات را در سامانه اداره ثبت شرکتها ثبت کنید تا تغییرات شرکت اعمال شود. ما در ادامه مطلب سعی داریم که به شما کمک کنیم تا بتوانید شخصا ثبت تغییرات را در سامانه انجام دهید. مواردی مثل هزینه‌های تأییدیه وکالت، نسبت به هر کشور و برای هر فعالیتی متفاوت است.

نحوه ی پیگیری درخواست ثبت شرکت – 5.0 از 5 بر اساس 1 رای … برای ثبت آگهی در روزنامه رسمی، می بایست از طریق پورتال روزنامه رسمی کشور به آدرس … متقاضیان می‌توانند جهت اطلاع از متن کامل این دستورالعمل به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به آدرس مراجعه کنند. طبق قانون از سالهای گذشته قانون ثبت شرکت بر این اساس است که شما به صورت سامانه ای باید شرکت خود را به ثبت برسانید باید از طریق مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت شرکت خود اقدامات لازم را انجام دهید.

من تصمیم داشتم کارهای املاک و دفترفنی و مهندسی رو باهم در یک مکان انجام بدم .ک اماکن شهرمون بخاطر ادغام صنف بهم اجازه این کار رو نداد. من مدرک لیسانسم را هنوز نگرفته ام ولی داری سابقه طولانی کار (بالای ده سال) در این زمینه و انیمیشن در شرکتی هستم .در حال حاضر آخرین مدرک تحصیلی من دیپلم است. قصد دارم یک شرکت تاسیس کنم .کار من تولید بازیهای کامپیوتری هست. فعالیت شعبه در ایران تحت نام و با مسؤولیت شركت اصلی (مادر) خواهد بود. به جهت اینکه مقاله فعلی با مقاله قبلی از نظر کیفی قابل تشخیص باشد، مقاله قبلی را نیز در انتهای صفحه مجدد قرار داده ایم و تشخیص کیفیت نوشته فعلی را با نوشته های پیشین یا سایر نوشته های موجود در اینترنت بر عهده کاربران گرامی گذاشته ایم.

  • پس از ورود به صفحه اصلی سایت ثبت شرکت ها، از طریق بخش خدمات الکترونیک بر روی گزینه «ثبت شرکت ها» کلیک نمایید و سپس بر روی گزینه تاسیس شخصیت حقوقی کلیک نمایید.
  • در زمان ثبت اگر موضوع فعالیت شما از جمله موضوعاتی باشد که نیاز به در یافت مجوز دارد اخذ مجوز ضروری می باشد.
  • که معمولا نصف مبلغ را قبل و مابقی را بعد از ثبت از شما دریافت می کنند.
  • اهداف شرکت دانش بنیان جذب و تبدیل ایده ها به محصول و مشاغل پایدار، تجاری سازی یافته های پژوهشی و تحقیقاتی، حمایت و هدایت در جهت سودآوری و تولید فناوری های برتر است.
  • افراد پس از انتخاب شرکا و نوع شرکت، برای انجام ادامه مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها به این سامانه مراجعه کرده و گزینه «ثبت شخصیت حقوقی» را انتخاب کنند.

در ضمن از این لحظه ، قسمت امتیازدهی (5 ستاره بیشترین امتیاز است) قسمت پرسش و پاسخ و درج نظرات در زیر این برگه فعال شده است و شما خوانندگان گرامی، پس از خواندن این مطلب می توانید به آن امتیاز دهید یا نظر خود را درج نمایید. ثبت یار این فرآیند را برای شما عزیزان ساده کرده است، کافی‌ست سری به سایت ثبت یار بزنید یا با مشاورین ما تماس بگیرید. اصل وکالتنامه وکيل دادگستري در صورتي که ثبت شرکت توسط وکيل صورت پذيرد. ب- اسم و اقامتگاه و شهرت اشخاصي كه براي اداره كردن مؤسسات و تشكيلات معين شده اند.

در کشورهای خارجی برای امور بازرگانی و عمومی اکثرا شرکت با مسئولیت محدود را انتخاب می کنند. در صفحه ی مربوط به شعب، در صورتی که شرکت یا موسسه نیاز به تاسیس شعبه داشته باشد اطلاعات آن را در این صفحه وارد نمایید و در قسمت مربوط به سمت ها در شعب سمت شخص و مدت تصدی را تعیین کنید. با ورود به صفحه ی روزنامه، “روز شروع سال مالی” و “ماه شروع سال مالی” را در کادر مربوطه پر کنید. همچنین در این صفحه اطلاعات روزنامه ی شرکت با انتخاب از فهرست روزنامه ی شرکت مشخص می گردد. موسسات غیرتجاری از نظر اهداف و نوع فعالیت به دو نوع موسسه انتفاعی یا موسسه غیرانتفاعی تقسیم می‌شوند. هدف موسسات انتفاعی کسب سود است و تفاوت آن با شرکت‌‌ها، در امور تجاری‌ست.

اسم اشخاصی که در جلسه مجمعد حاضر شدند به همراه کلیه اشخاص دارای حق رای در مجمع باید در صورت جلسه به همراه میزان سهم الشرکه ای که دارند آورده شود. ب- متقاضي پس از ملاحظۀ مفاد پيش نويس سند،‌ به منظور پرداخت حقوق دولتي و امضاي نسخه چاپي آن به مرجع ثبت شركتها مراجعه مي نمايد. موسسه‌ای که هدف از تشکیل آن کسب سود و ثبت تغییرات شرکت منافع و تقسیم آن بین اعضاء موسسه نباشد. چنانچه این موضوع در اساس‌نامه روشن نشده باشد، اعضا به نسبت سهمی که در موسسه دارند دارای رای خواهند بود. منظور تشکیلاتی است که برای مقاصد غیر تجارتی از قبیل امور علمی یا ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می‌شود، اعم از آنکه موسسان آن قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند.

نحوه ثبت شرکت ها در سامانه ثبت شرکت ها Irsherkat Ssaair

از این جا به بعد شما همواره می توانید با ورود اطلاعات در سامانه ی اینترنتی و دریافت کد رهگیری از طریق همین سامانه، تصمیمات اخذ شده را دنبال نموده و از محتوای آن مطلع شوید. لذا از قابلیت های سودمندی که با ثبت نام کردن اینترنتی به دست می آید استفاده از همین فهرست پیگیری است که می توان به راحتی بدون مراجعه ی حضوری، پیگیر پاسخ درخواست خود شد. در قانون تجارت و در ماده ۵ لایحه اصلاحی آن، ثبت شرکت قانونگذار فقط در مورد مقدار سرمایه شرکت سهامی خاص تعیین تکلیف کرده و آن را ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال تعیین نموده است. به عنوان مثال ، هزینه ثبت شرکت تعاونی از هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود بیشتر است. موسسه غیرتجاری نیز مانند شرکت‌ تجاری دارای ساختار و ارکان خاصی‌ست تا بتواند امور خود را مدیریت و اهداف موسسین را محقق کند. نحوه فعالیت و اداره موسسه غیرتجاری مانند شرکت‌های بامسئولیت محدود است.

در مرحله ششم مشخصات کامل شناسنامه ای و آدرس و شماره تماس دقیق کلیه اشخاص شرکت قید می گردد. شایان ذکر است، جهت مشاوره انتخاب نام شرکت می توانید با مشاورین ما در ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل فرمایید تا یاری دهنده شما در این انتخاب باشند. در گام بعد می بایست نوع شرکت را تعیین و اسامی مورد نظر خود را وارد کنید. در این قسمت می توانید 5 نام را به ترتیب اولویت درخواست نمایید. مجدد به سایت اعلام شده مراجعه می کنید در قسمت منوی افقی وارد میز خدمات الکترونیک می شوید و وارد قسمت پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی می شوید. زمانی که به سایت اعلام شده مراجعه می کنید در قسمت منوی افقی وارد میز خدمات الکترونیک می شوید و وارد قسمت تاسیس شخصیت حقوقی می شوید.

از جمله موضوعات مهم در توسعه صنعتی، اقتصادی و اجتماعی ثابت کردن مالکیت و حقوق افراد است . انتخاب نام برای هر شرکت یا موسسه غیرتجاری ضروری است؛ اما امروزه با افزایش ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری ممکن است انتخاب نام با سختی‌هایی همراه باشد. اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری با ارائه دستورالعملی، الزامات انتخاب نام را تعیین کرده است.

از نظر مفهوم حقوقی با توجه به مندرجات مواد قانون مدنی و تجارت ایران ؛ شرکت از اجتماع 2 یا چند نفر که به صورت شریک , سهامدار یا موسس ( عضو ) در غالب یک قرارداد رسمی تشکیل می شود که این افراد در راستای رسیدن به اهداف مشترکشان ( تقسیم سود حاصل از سرمایه گذاری ) به فعالیت می پردازند. در آخر لازم به ذکر است ثبت برند تجاری که استعلام، ارزیابی و بررسی اطلاعات شما و تخمین هزینه ثبتی شرکت تان کاملا رایگان انجام خواهد شد و هیچ هزینه های در این مورد از شما دریافت نخواهد شد. چرا ؟ چون به زمانی که می گذارید و آزمون و خطا هایی که انجام می دهید و هزینه های قانونی که به خاطر آزمون و خطاهایتان چندباره پرداخت می کنید نمی ارزد.