اداره ثبت شرکتها

مسئولیت سهامداران در قبال سود و زیان شرکت مستقیماً وابسته به مبلغ اسمی سهام آنهاست. تمام اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی قادر به ثبت شرکت در ایران هستند. افراد خارجی می توانند با دریافت کد فراگیر از ثبت تغییرات شرکت، هویت پیدا کرده و عضوی از اعضای یک شرکت ایرانی شوند. بعد از تایید ، با ورود اطلاعات در سامانه ثبت شرکتها و دریافت کد رهگیری ، می توانید پیگیری های لازم ، در رابطه با روند پیشرفت پرونده و تصمیمات اخذ شده را انجام دهید . یکی از اقدامات اولیه و بسیار مهم برای ثبت شرکت، انتخاب موضوع فعالیت آن است. این موضوعات در بیست و هفت جدول تنظیم شده‌اند و در اختیار متقاضیان قرار گرفته‌اند.

سامانه ثبت شرکتها

برای انتخاب نام شرکت باید قوانین و مقررات مربوطه رعایت گردد چنانچه برای انتخاب به صفحه پیشنهاد نام مراجعه کنید و یا با مشاورین موسسه در تماس باشید . همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را دراینستاگرام راهنمای ثبت شرکت داراندنبال نمایید. متقاضیان ثبت شرکت ها می توانند از طریق این بخش از سامانه تمامی اطلاعات قانونی در نام شرکت ها را آگاهی پیدا کنند . پس از ارسال نواقص و رفع نواقص پرونده و تشخیص اداره ثبت پرونده به مرحله آگهی ثبتی و چاپ آگهی ارجاع داده می شود.

کارشناس ارشد دایره حقوقی که پس از بررسی کارشناسان اداره و ابراز نظر آن ها که به صورت سیستمی برای کارشناس ارشد ارجاع داده می شود نظر خود را اعلام و برای رئیس اداره ارسال می کند. کلیه فعاليت‌ها و خدمات سامانه ثبت آنلاین آسان ثبت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است. اطلاع‌رسانی عمومی شرکت‌های تازه‌تاسیس از طریق انتشار آگهی در روزنامه کثیرالانتشار انجام می‌گیرد. داشتن شناسه ملی شرکت برای درج آگهی ثبت شرکت در روزنامه کثیرالانتشار ضروری است. شماره ای که جهت ثبت شرکت در نظر گرفته شده و تاریخ ثبت آن و محل و اقامتگاه شرکت با تعیین نام و نوع آن و موضوع شرکت. مسئول ثبت دفتر، تشکیل پرونده داده و در روی آن از لحاظ تکمیل امضا گواهی می نماید.

بعد از اینکه تصمیم گرفتید چه نوع شرکتی ثبت کنید باید نام شرکت و موضوع فعالیت را انتخاب کنید. می توانید به مقالات راهنمای انتخاب نام و موضوع فعالیت شرکت مراجعه نمایید. سپس با مراجعه به پایگاه اینترنتی اداره ثبت شرکتها می توانید کلیه تقاضاهای مربوط به ثبت تاسیس را انجام دهید. برای انجام هر یک از مراحل نیاز به یک راهنمای کاربلد ثبتی دارید. ما در این سایت سعی داریم تا با جزییات کامل تمامی این مراحل را آموزش دهیم. برای اینکه بتوانید شخصا شرکت ثبت کنید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

نهایی کردن ثبت شرکت

به منظور پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی لازم است که اشخاص اطلاعات مختلفی از جمله هیئت مدیره شرکت، مشخصات شخصیت حقوقی، اطلاعات متقاضی پلمپ دفتر قانونی و … باید در نظر داشته باشید همانند شرکت با مسئولیت محدود، در موسسه غیر تجاری نیز سرمایه ثبتی موسسه کاملاً اظهاری خواهد بود و نیازی به واریز مبلغی از سرمایه موسسه به حساب بانکی وجود ندارد و همچنین مدت مدیریت اعضاء هیئت مدیره نیز اختیاری بوده و می تواند بصورت نامحدود باشد. ثبت شرکت سهامی خاص که در چارچوب فعالیت بازرگانی است پیشنهاد می گردد چناچه برای آگاهی از پروسه ثبت شرکت و اخذ کارت بازرگانی با کارشناسان ما در تماس باشید . آدرس سامانه جامع ثبت شرکتها یعنی irsherkat.ssaa.ir را در مرورگر دستگاه خود جستجو نموده تا وارد صفحه اصلی این سایت شوید. در این صفحه بر روی سربرگ تاسیس شخصیت حقوقی کلیک کرده و گزینه پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی را فعال نمایید.

  • این روزنامه متعلق به قوه قضائیه است و مهم‌ترین وظیفه آن، انتشار آگهی‌ ثبت شرکت و آگهی‌ تغییرات شرکت است.
  • البته محدودیت های خاصی برای انتخاب موضوع فعالیت شرکت برای اتباع خارجی وجود دارد که میتوانید برای اطلاع دقیق از این محدودیت ها با کارشناسان موسسه حقوقی مشهور تماس بگیرید.
  • انواع خدمات ثبت شرکت ، ثبت برند ، اخذ کارت بازرگانی و اخذ رتبه بندی در کمترین زمان با های ثبت برای مشاوره با شماره ۰۲۱۷۲۴۰۲ تماس بگیرید.
  • در آگهی ثبتی تمامی مواردی که برای اداره ارسال شده است در آگهی ثبتی ذکر و به چاپ می رسد.
  • در این بخش می توان با وارد کردن شناسه ملی و یا وارد کردن اطلاعات ثبتی مانند نوع شرکت، شماره ثبت و …

صدور کلیه گواهینامه های ایزو با کد قابل استعلام و حداقل زمان ممکن با توجه به فعالیت شما و ارسال مشاور و استقرار سیستم ایزوی مربوطه. مشاورین آگاه ثبت پس از عقد قرارداد تا زمان ثبت شرکت و چاپ در روزنامه رسمی پیگیر پرونده و پاسخگوی شما خواهند بود. در هنگام انتخاب نام و اسم برای شرکتهای تجاری در انواع مختلف، باید در نظر داشته باشید که قوانین خاصی برای آنها وضع شده است. به عنوان مثال این اسم نباید لاتین باشد و باید ریشه و اصل آن فارسی باشد. همچنین مطابق با قوانین کشور ایران بوده و در آن از 3 ثبت شرکت بخش بیشتر استفاده نشود.

نکات مهم درباره مدارک مورد نیاز

زیرا مهمترین اهداف شرکت ها دستیابی به سودآوری منابع مالی از طریق این شرکت ها و مبادلات آنها می باشد. در این گام باید صورتجلسه موسسین هر شرکت قید گردد که در آن هیئت مدیره شرکت مشخص می شود. در صورت وجود شعبه در سایر واحدهای ثبتی آدرس دقیق شعبه و نام مدیران آن در این قسمت ذکر گردد. چنانچه در حال حاضر قصد ثبت شعبه را ندارید، می توانید از این مرحله عبور کنید. در پایان این مرحله یک شماره پیگیری به شما داده می شود که بعداَ می توانید از طریق این شماره وضعیت کار خود را در سامانه پیگیری کنید. بعد از آنکه نام شرکتتان تایید شد شما باید از اوراقی که سایت به شما می دهد 2 نسخه پرینت بگیرید و به امضا تمامی سهامداران برسانید.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از سازمان های مهم می باشد که تحت نظر قوه قضائیه فعالیت خود را انجام می دهد. تعدادی از مهم ترین وظایف این سازمان شامل ثبت املاک، ثبت اسناد و اجرای آن ها، امور ثبتی مربوط به مالکیت معنوی، ثبت شرکت ها و دقاتر رسمی ازدواج و طلاق می شود. سایت مربوط به این سازمان یعنی سایت ثبت من my.ssaa.ir به گونه ای طراحی شده است که بتواند بخش زیادی از خدمات این سازمان که به آن ها اشاره کردیم را به صورت غیر حضوری و اینترنتی به کاربران ارائه دهد.

پلمپ دفاتر شرکت برای مشخص نمودن فعالیت های سالیانه شرکت ضروری است. هر شرکت و سازمانی میبایست جهت بررسی كلیه فعالیت های مالی خود و پرداخت مالیات، دفاتر پلمپ مالیاتی که شامل یک دفتر روزنامه و یک دفتر کل می باشد را تهیه کند (کلیه شرکت ها اعم از فعال و غیر فعال موظف به اخذ دفاتر پلمپ می باشند). اخذ کد اقتصادی کد اقتصادی برای شناساندن یک شخصیت در کسب و کار است که کاربرد هایی در اخذ کارت بازرگانی ، صدور فاکتور و … درصورتی که پلمپ دفاتر به آدرس شما ارسال گردد و شخصی آن را تحویل نگیرد و یا جهت تحویل دفاتر حضور نداشته باشد, دفاتر به پست مرکز برگشت زده می شود و متقاضی می بایست با مهر و معرفی نامه و مدارک شناسائی جهت دریافت دفاتر قانونی به اداره پست مراجعه کند.

با توجه به ارسال اوراق به اداره ثبت شرکتها رهگیری و پیگیری آن فقط از طریق سامانه امکان پذیر می باشد. بعد از ارسال اوراق به اداره و پس از اعلام نظر کارشناسان اداره ثبت تمامی موارد ارسال شده بررسی می گردد و طی شماره پیگیری که به متقاضی تحویل داده می شود قابلیت پیگیری دارد. کپی برابر اصل تمامی مدارک مورد نیاز برای تاسیس شرکت به همراه فرم‌های امضاشده باید به اداره ثبت شرکت‌ها فرستاده شود.

فارغ التحصیل رشته کشاورزی هستم و مکانی دارم که میخواهم شرکتی ثبت کنم که در زمینه کشاورزی (خدمات کشاورزی، فروشگاه و بسته بندی و ….) و هم در زمینه غیرکشاورزی ( کافی نت، تورگردشگری و زیارتی و …) فعالیت کنم. من میخواستم به جهت راه اندازی کسب و کار مجازی، یک شرکت ثبت کنم اما در آینده احتمال اینکه احتیاج به سرمایه گذار پیدا کنم برای توسعه بیشتر(و درصدی از شرکت را در اختیار او قرار دهم)، وجود دارد. بعد ارائه گواهی عدم سو پیشینه چرا از ثبت شرکت زنگ زدن گفتن مشکل قضایی داری آیا ممکنه؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنیدم. جهت مشاوره رایگان می توانید با مشاوران مجموعه تماس حاصل نمایید.

با پاسخ به چند سوال قادر می باشید به سامانه وارد شوید و از وضعیت ثبتی خود مطلع شوید. در دنیای امروز جهت پیشگیری از هدررفتن وقت و هزینه متقاضیان محترم ثبت شرکت با راه اندازی پایگاه اینترنتی ثبت شرکت ها دیگر اشخاص به صورت حضوری مراجعه نمی کنند بلکه به صورت غیر حضوری و از شیوه پایگاه اینترنتی امور خود را انجام و پیگیری می کنند. خیر برای ثبت شرکت اجباری نیست و اصلا نیازی نیست، اما اگر شرکت شما در زمینه بازرگانی هست و تصمیم به فعالیت دارید در ادامه برای شروع کار باید کارت بگیرید. بله امکان کارمندان رسمی امکان ثبت شرکت رو دارن ولی همونطور که فرمودین اجازه مدیرعامل شدن رو ندارن، در مورد سوال دوم هم بله شما می تونید جز three نفر اصلی باشید.

شما با ثبت‌نام در این سامانه، می‌توانید از بین مجموعه اقدامات حقوقی که لازم است برای کسب و کار خود انجام دهید انتخاب کرده و اطلاعات لازم را وارد نمایید. با ثبت درخواست خود، در سریع‌ترین زمان و بی‌دردسر خدمت حقوقی انتخابی خود را دریافت نمایید. اگر می خواهید بدانید که چرا شرکت مسئولیت محدود به یک انتخاب محبوب در ایران تبدیل ثبت برند شده با ما در این مقاله همراه باشید. یکی از ویژگیهای جذاب شرکت مسئولیت محدود این است که دارایی های شرکت از دارایی های شخصی صاحبان جداست. به طور مثال، اگر این شرکت ورشکسته شود، شرکا مجبور نیستند برای پرداخت بدهی های شرکت از حساب شخصی استفاده کنند. به همین دلیل اشخاص ثالث نمی توانند به دارایی های شخصی آنها نظر داشته باشند.