مدیر کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری منصوب شد

آنچه در این موسسات قابل توجه است موضوع فعالیت آن ها است اعم از آن که قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند. ۹- چنانچه صورتجلسه شما مورد پذیرش قرار گرفت،مسئول اداره ،دستور ثبت در دفتر ثبت برند تجاری ثبت شرکت ها را صادر می نماید و مشخصات محتویات در دفاتر مخصوص ثبت می شود. ۵-در موسسات غیر تجاری که هدفشان جلب منافع مادی است موسسین باید نسبت به اخذ مجوز فعالیت اقدام کنند.

سایت ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری

موسسه ثبتی ذهن ناب برای ثبت کلیه امور مرتبط با اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری شما از هرکجا آمادگی همراهی را دارد. باتوجه به شماره پیگیری درخواست پلمپ وارد سامانه ثبت شرکت ها می شوید و نظر کارشناس را چک می کنید و درصورتی که نظر کارشناس مثبت بوده باشد برای شما لینک پرداخت پلمپ دفاتر ظاهر می شود و شما می بایست پرداخت هزینه دفاتر پلمپ را انجام دهید. بعد از رسیدن اوراق به اداره ثبت شرکت ها تقریباً ۱۵ روزکاری بررسی روی پرونده انجام می شود. درصورتی که پرونده فاقد ایراد و اشتباه باشد پرونده شما آگهی می شود و در صورتی که پرونده دارای نقص باشد پرونده می بایست رفع نقص شود و در نهایت درصورتی که پرونده دارای ایراد باشد پرونده تاسیس شما رد می شود و می بایست مجدد ثبت شخصیت حقوقی را انجام دهید.

اکثرا افراد جهت ثبت شرکت با مشکلات فراوانی مواجهه می‌شوند چه در زمان حضوری بودن ثبت شرکت‌ها و چه در زمان الکترونیکی ثبت شرکت‌ها. دغدغه تهیه یک کتاب جامع و کامل در ارتباط با ثبت شرکت‌ها که بتواند راهنمای عملی کامل و کاربردی همراه با نمونه اساسنامه‌ها و صورت جلسات باشد ذهن همه‌ را مشغول کرده است. متقاضیان ثبت شرکت ها می توانند از طریق این بخش از سامانه تمامی اطلاعات قانونی در نام شرکت ها را آگاهی پیدا کنند . شرکت‌های تجاری معمولاً در امور تجارتی فعال هستند و هدف آنها سود هر چه بیشتر شرکا است.

گام ششم : تامین و تعیین سرمایه شرکت

در نتیجه زمان ایجاد شخصیت حقوقی در اشخاص حقوقی غیر تجاری با اشخاص حقوقی تجاری متفاوت است و باید جداگانه بررسی شود. شرکت های تجاری راه حلی نسبتاً جدید است برای پیشبردن امور تجاری به شکلی آسان، که از همیاری چند شخص بهره می گیرد تحت عنوان شریک، که این شرکا با خود آورده های کوچکی می آورند و با روی هم گذاشتن این آورده ها سرمایه بزرگی برای به اجرا در آوردن طرح های بازرگانی فراهم می کنند. از ویژگی های شرکت تجاری این است که مرز روشنی میان زندگی خصوصی و مسئولیت های سرمایه گذاران و همچنین مدیران با تعهدات و مسئولیت های شرکت تجاری، به عنوان یک شخصیت حقوقی، ترسیم می کند. هزینه های تغییرات نسبت به ثبت کمتر است اما به تعداد تغییراتی که ایجاد می کنید نیز بستگی دارد، شما برای ثبت تغییرات هزینه هایی که باید پرداخت کنید هزینه ثبت، هزینه تمبر، هزینه وکیل، هزینه روزنامه رسمی، هزینه روزنامه کثیرالانتشار و هزینه پست می باشد. در صورت مجوزی بودن موضوع موسسه باید نسخه صورت جلسه به مهر ارگان صادر کننده مجوز رسیده باشد و بعد از آن برای ثبت تغییرات آن اقدام شود.

افرادی که قبلا اقدام به ثبت درخواست تاسیس شرکت، تاسیس شخصیت حقوقی، صورت جلسه تغییرات و … نموده اند، می توانند از طریق بخش پیگیری اقدام به پیگیری درخواست خود کنند. همچنین، از طریق بخش انصراف از درخواست، امکان ثبت درخواست انصراف وجود دارد. برای انجام هر دوی این موارد لازم است که اشخاص حتما دارای کد پیگیری درخواست باشند.

در مرحله سوم، فرمی به شما نمایش داده می شود که در این فرم می بایست که اطلاعات مربوط به شرکت خود مانند مدت فعالیت، شماره تلفن و ایمیل را وارد کنید و سپس، کد پستی محل شرکت را در قسمت مشخص شده وارد نمایید. پس از وارد کردن کد پستی، آدرس به طور خودکار نمایش داده خواهد شد. در مرحله بعدی لازم است که شخصیت حقوقی و یا شرکت مد نظر خود را که قصد ثبت آن را دارید، را انتخاب کنید و بر روی گزینه ادامه کلیک کنید. پس از ورود به این سایت، به بخش تاسیس شخصی حقوقی وارد شوید و گزینه «پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی« را فعال نموده و بر روی گزینه «ادامه» کلیک نمایید. برای مشاهده مدارک لازم جهت تاسیس شرکت سهامی خاص روی این لینک … حداقل هزینه ثبت موسسه غیرتجاری در سامانه آسان‌ثبت ۱.۳۰۰.۰۰۰ تومان (سیزده میلیون ریال) است.

ﺟﻬﺖ درﯾﺎﻓﺖ اﯾﻦ ﻓﺎﯾﻞ راﻫﻨﻤﺎ ﺑﻪ آدرس اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ اداره ﮐﻞ ﺛﺒﺖ اﺳﻨﺎد و اﻣﻼك اﺳﺘﺎن ﯾﺰد در … © کلیه حقوق و محتوای این وب‌سایت برای نقشه و مسیریاب نشان محفوظ می‌باشد. تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری میزان است و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است. تنظیم دادخواست و شکایت‌نامه امری تخصصی محسوب می‌شود که رعایت اصول آن می‌تواند در نتیجه دعوا موثر باشد.

در مرحله هفتم؛ می بایست که میزان و نوع سرمایه شرکت مد نظر که شامل سرمایه غیر نقدی و نقدی می باشد را وارد کنید و در نهایت به مرحله بعدی وارد شوید. نظارت بر اجراي صحيح قوانين ومقررات مربوط به ثبت شركتها و موسسات غير تجاري در سطح كشور ( موضوع آئين نامه سازمان اداري و وظايف ثبت شركتها ومالکیت صنعتی … با کلیک بر روی لینک زیر ( راهنمای جامع ثبت تغییرات ) می توانید … د ) ثبت شعبه یا نمایندگی شرکتهای خارجی در ایران و تغییرات بعدی آن.

انواع موسسات قابل ثبت در ایران کدامند

متقاضیان می‌توانند جهت اطلاع از متن کامل این دستورالعمل به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به آدرس مراجعه کنند. تهیه و تنظیم مدارک و گرفتن مجوزهای لازم برای فعالیت جزو مهم‌ترین مراحل ثبت موسسات غیر تجاری در ایران هستند. این تشکیلات و موسسات می‌توانند عناوینی از قبیل انجمن، کانون یا بنگاه و امثال آن اختیار نمایند ولی اتخاذ ثبت شرکت در تهران عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف موسسات مزبور ممکن نخواهد بود. اشخاص حقیقی با شماره ملی شان شناخته می شوند و اتباع خارجه که در ایران قصد ثبت شرکت را دارند باید اقدام به اخذ کد فراگیر نمایند که در این قسمت از سامانه می توانند با وارد کردن اطلاعات پاسپورت خود شناسه اختصاصی ( کد فراگیر ) دریافت کنند .

  • همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را در اینستاگرام ثبت نیک دنبال نمایید .
  • در صورتی که اعضای هیئت مدیره و یا بازرسین اشخاص حقوقی باشند ، باید کپی آخرین روزنامه رسمی شخص حقوقیی و همچنین نامه مربوط به معرفی نماینده و کپی شماسنامه و کارت ملی که کپی برابر اصل شده باشد ارائه گردد .
  • در این گام باید تقاضانامه موسسه را وارد فرم مربوطه کنید پس از تکمیل تقاضانامه حالا می‌توانید با کلیک روی دکمه گام بعدی وارد گام بعد شوید.
  • مدت فعالیت شرکت را باید انتخاب کنید و یکی از 2گزینه «محدود»یا «نامحدود» را برگزینید.
  • طبق تصویر پایین، برای عدم مغایرت اطلاعات بهتر است اطلاعات هر شخص را از روی مدارک شناسایی آن فرد وارد کنید چون در صورت مغایرت با اطلاعات هویتی امکان رد کردن این گام وجود ندارد.
  • در گذشته، متقاضیان ثبت شرکت و موسسه های غیر تجاری باید برای ثبت شرکت یا موسسه مورد نظر خود حضورا به اداره ثبت شرکت های حوزه آن شرکت یا موسسه مراجعه نموده که این امر علاوه بر اینکه عملی وقت گیر و هزینه بر بود، موجب کندی انجام روند امور ثبت شرکتها و موسسات در این ادارات نیز بود.

افرادی که متقاضی پلمپ یک دفتر قانونی می باشند، می توانند با ورود به این بخش از سامانه، درخواست خود را برای پلمپ یک دفتر قانونی ثبت کنند. به منظور پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی لازم است که اشخاص اطلاعات مختلفی از جمله هیئت مدیره شرکت، مشخصات شخصیت حقوقی، اطلاعات متقاضی پلمپ دفتر قانونی و … به راحتی متقاضیان می توانند امور ثبتی خود اعم از ثبت شرکت, ثبت برند,ثبت لوگو, ثبت تغییرات شرکت ها, تنظیم درخواست ها و مدارک مورد نیاز بخشنامه ها و ….

موسسان این مجموعه‌ها باید پس از ثبت قانونی تشکیلات خود، برای اخذ مجوز فعالیت نیز اقدام نمایند. «موسسات غیر تجاری» تشکیلاتی هستند که برای مقاصد غیر تجارتی تاسیس می‌شوند. در نوع اول، موسسان قصد تغییرات شرکت انتفاع از فعالیت‌های مجموعۀ خود را ندارند و اصطلاحاً غیر انتفاعی هستند مانند انجمن‌های خیریه. اما در نوع دوم، امکان کسب منافع مادی و تقسیم آن بین اعضا وجود دارد مانند آموزشگاه‌های زبان خارجی.

به عنوان مثال در وقف بخصوص از نوع عام، اشخاص از عناصر تشکیل دهنده وقف محسوب نمی شوند. در صورتی که در موسسات با اهداف فرهنگی، خیریه و… امکان دارد فقط از اشخاص تشکیل شود بدون آن که سرمایه داشته باشند. ماده۱۴) بـه منظوراستاندارد سازي فرآيندهاي ثبت شركتها و مؤسسات غيرتجاري، كارگروهي به رياسـت معاون امور اسناد و عضويت مديركل ثبت شركتها و مؤسسات غيرتجاري و مديـران دفتر حقوقي و امـور مجلس و دفتـر توسعـه فن آوري و اطلاعات سازمان تشكيل مي گردد. دبيرخانه اين كار گروه در اداره كل ثبت شـركتها و مـؤسسات غيـرتجـاري مي باشد. حتما نوع و اسم موسسه غیر تجاری باید در ابتدا همراه با شماره ثبت و شناسه ملی موسسه غیر تجاری در صورت جلسه تغییرات ذکر شود. موسسات غیر تجاری در تمام مفاد اساسنامه و سایر تغییرات شرکت بعد از ثبت نیز می توانند تغییرات را اعمال کنند.

سلام من سال 93 به عنوان مدیر عامل وارد شرکت جهان بنای کیهان شدم به عنوان امتیاز آور شرکت .بعد از گذشت 6سال هنوز اسم من به عنوان مدیر عامل داخل آن شرکت میباشد در صورتی که با این شرکت 2ساله قرارداد داشتم. الان میخواهم اسم من از این شرکت خارج شود .لطفا راهنمایی فرمایید. برای رسیدگی به امور ثبتی شرکت ها و مراجعه به این ادارات الزامی است پس بهتر است در ادامه همراه ما باشید. در این مرحله باید آگهی شرکت را برای اطلاع رسانی در یک روزنامه کثیرالانتشار به چاپ برسانید. سامانه در این مرحله چند حوزه پیشنهادی را ارائه می کند که از بین آن ها باید یکی را انتخاب کنید.