۷ ایده برای اسم شرکت بازرگانی؛ منحصر به فرد و خلاقانه

این بررسی می‌تواند شامل جزئیات مربوط به سن مشتری، جنسیت، عنوان شغلی و چالش‌های حرفه‌ای آن‌ها باشد. شما احتمالاً به خوبی با هویت برند و نام تجاری خود در داخل و خارج آشنا هستید، اما یک کارمند جدید یا یک مشتری جدید ممکن است با آن آشنا نباشد. در نتیجه به طور مداوم باید درباره‌ی نام تجاریتان برای نسل‌های جدید صحبت کنید. به عبارت دیگر می‌توان گفت نام تجاری آرم، شعار یا علامت قابل تشخیصی است که مردم با استفاده از آن شرکت‌ها را می‌شناسند. این ارتباط آنقدر قوی است که نام تجاری شرکت و خود شرکت یکی می‌شوند.

  • در شرکت سهامی که بطور معمول نام شرکت متاثر از نوع فعالیت یا محل جغرافیایی استقرار و یا ترکیبی از هر دو موضوع است موارد ذیل باید رعایت شود .
  • با تمرین ذهن، با مفاهیم جدید و ارتباطات زبانی روبرو خواهید شد.
  • مصرف کنندگان می‌خواهند با برندهایی ارتباط برقرار کنند که دقیقا رسالت، چشم انداز و ارزش‌های اصلی آن‌ها مشخص باشد.
  • نظریه مسئول تعیین نام اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری که معمولا با استعلام از فرهنگستان زبان و ادب فارسی اعلام نظر می نماید، نظر و تصمیم نهایی محسوب می شود.

از این که وقت خود را در اختیار ما قرار دادید تشکر می کنیم و امیدوارم که مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد. انتخاب یک نام مناسب برای شرکت مستلزم اطلاعات زیادی در این مورد می باشد. بهتر است در انتخاب نام شرکت و سازمان بسیار دقت شود تا بعد از ثبت اجبار به تغییر اسم بوجود نیاید. امروزه یکی از دغدغه هی ثبت شرکتها در اداره ثبت انتخاب بهترین و مناسب ترین نام برای شرکت می باشد که باید توسط موسسی شرکت ها اتخاذ شود . ثبت بهترین نام برای شرکت ملزم به داشتن تجربه و توانایی کافی در امر انتخاب نام بر طبق ویژگی های محصول می باشد . در ارتباط بودن با یک وکیل و کارشناس ثبتی مجرب و توانمند در امر ثبت شرکت هاشما را در راه پیشبرد اهدافتان راهنمایی کرده و باعث شناخت هرچه بیشتر افراد با محصول شما می شود .

پیوند های مرتبط با سایت

NameMesh ابزار قدرتمندی که به شما در انتخاب یک نام تجاری کمک می­کند. یکی از نام های تقریباً پیچیده با لوگوی عجیب و غریب می باشد که رتبه 64 را در بین 100 برند برتر دنیا دارا می باشد و درآمدی برابر با 19 میلیارد دلار را دارا می باشد. البته استارباکس نام شخصیت پری دریایی ثبت شرکت در تهران در رمان موبی دیک، نهنگ سفید می باشد که این نام در کنار لوگوی پری دریایی نیز بی تاثیر در موفقیت و به یاد ماندن نام این شرکت نمی باشد. حال اگر شما نماد و نام شرکت خود را مانند برند اپل، پوما، آدیداس و… تصویری را در ذهن مخاطب ایجاد کند به طبع تاثیر بیشتری در بیاد ماندن نام شرکت در ذهن افراد خواهد داشت.

سرویس عمومی – اگر به دنبال ایده برای اسم شرکت بازرگانی هستید، باید گفت که گزینه‌های بسیار متنوعی پیش روی شما قرار دارد. اگر چه نوع فعالیت شرکت بازرگانی، تا حدودی تعیین کننده و محدودکننده نامگذاری آن است و باید با توجه به نوع فعالیت آن، نامی بامعنی برای شرکت انتخاب کرد. به هر ترتیب فارغ از این که فعالیت شرکت بازرگانی مورد نظر چه باشد، باید در نامگذاری آن، اصول و قواعد انتخاب اسم مناسب برای شرکت در نظر گرفته شود. شرکت های سهامی به دلیل کثرت سرمایه ، تعدد شرکاء و تنوع و گستره فعالیت ، مهم ترین ، بزرگ ترین و فعال ترین نوع شرکت در میان شرکت های موجود به حساب می آیند. در این جا ضمن توضیح مختصری راجع به شرکت سهامی ، به شرح و بسط نام شرکت که هر شرکت جهت ثبت و تاسیس بلحاظ الزامات قانونی ملزم به رعایت آن است می پردازیم.

اسم شرکت بازرگانی

بعد از انتخاب نام شرکت برای استعلام نام شرکت اداره ثبت شرکت ها سامانه ای در نظر گرفته است.با استفاده از این سامانه به راحتی می توانید اسم انتخاب شده را استعلام نمایید تا مطمئن شوید که قبلا ثبت نشده باشد. استفاده از واژه‌های انجمن، بنیاد، کانون، تشکل، بانک، بهزیست، بهداشت، گمرک، ارشاد، تبلیغ، تبلیغات، فرهنگی هنری، صندوق قرض‌الحسنه، لیزینگ، هلدینگ و… در اسم شرکت‌های تجاری یا موسسه‌های غیرتجاری مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح است. همچنین برای راه‌اندازی مجموعه‌های تعاونی ابتدا باید تاییدیه نام پیشنهادی را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت کرد. چنانچه بعد از تعیین نام شرکت تصمیم گرفتید که نام شرکت را تغییر دهید که باید تصمیم با هماهنگی و نظر موافق اعضای هیئت مدیره و مجمع عمومی شرکت باشد.

فهرست شرکت‌های ایرانی

در صورت وجود تعارض با مقررات، مراتب رد نام با ذکر علت به اطلاع متقاضی خواهد رسید. در این شرایط، متقاضی موظف است دوباره پنج اسم جدید را به ترتیب اولویت به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه دهد و روند انتخاب نام شخصیت حقوقی همانند بار اول انجام می‌پذیرد. به همین دلیل ارائه ان به اداره ثبت شرکتها موجب رد شدن نام پیشنهادی می گردد. البته دقت داشته باشید که در انتخاب نام مناسب شرکت در نقاط مختلف جهان قوانین مختلفی وجود دارد. در هنگام انتخاب نام برند باید به همه‌ی آن قوانین دقت کنید تا در ادامه‌ی مسیر به مشکل نخورید.

از آنجایی که نام شرکت‌ها باید متفاوت از عنوان‌های موجود و ثبت‌شده باشد، در نتیجه اسم پیشنهادی بهتر است چند سیلاب داشته باشد تا امکان پذیرش آن بیشتر شود. گفتنی است که برخی کلمات در نام‌گذاری شرکت‌ها جزو سیلاب محسوب نمی‌شوند و باید توجه داشت که اسم انتخابی بدون این کلمات شامل حداقل سه سیلاب باشد. صفت‌ها، نام شهرها و رنگ‌ها و اعداد و نیز کلماتی که بیانگر موضوع فعالیت هستند از این جمله‌اند.

اما گروهی دیگر به هر دلیل اسم شرکت را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب می‌کنند و به همین دلیل هم معمولاً بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می‌گیرند. سامانه ثبت شرکت میزان زیر مجموعه هدلینگ مشاوره کسب و کار با نام موسسه خدمات اداری کـــاج می باشد. اگر هم هنوز مطمئن نیستید که از چه اسمی باید استفاده کنید، شرکت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند جهت انتخاب اسم برای کسب و کارتان به شما کمک کنند. علاوه بر این در بالای اوراق ارائه شده نیز نام شرکت را ثبت برند تجاری با توجه به نوع آن نوشته و امضاء می شود که باید مورد تایید و موافقت مدیر کل و یا معاون و یا رئیس اداره مربوطه واقع شود که در بالای اوراق نظر خود را اعلام می دارد. چون در قسمت تعیین نام کنترل اسامی کلیه شرکتها و موسسات غیر تجاری که در ایران به ثبت می رسند مورد بررسی است. اگر به نام مناسب برای محصولات، خدمات و یا انتخاب اسم شرکت نیاز دارید، باید به مسائلی توجه نمایید که بعدا بر بازاریابی، برندینگ و کمپین تبلیغاتی شما اثر مستقیم مثبت و یا منفی خواهد گذاشت.

سعی کنید برای این جلسه چهارچوب مشخصی تعریف کنید تا بهترین استفاده را ببرید. سپس سعی کنید این اسامی را در دسته‌های خاصی قرار دهید تا بتوانید بهتر به بررسی آن‌ها بپردازید. من میخوام شرکت بازرگانی،تجاری مهندسی ثبت کنم و خدمات فنی مهندسی و بازرگانی به شرکت های خارجی که می خوان تو ایران فعالیت کنن ارائه بدم.

از سوی دیگر علاوه بر انتخاب نام تجاری باید به آدرس دامنه وب‌سایت نیز توجه نمایید. ضروری است که تصمیم و برنامه‌ای وجود داشته باشد که اسم شرکت، اسم خدمت یا اسم محصول انتخاب‌شده، باید چه معنایی و یا چه خصوصیاتی را در ذهن مخاطب تداعی نماید. یک شرکت مشاوره برندسازی برای کمک به انتخاب نام باید اطلاعات کافی در مورد فرهنگ شما و آنچه شما را خاص می نماید، داشته باشد – همان چیزهایی که می خواهید با مصرف کنندگان به اشتراک گذارید. هنگامی که در یک نام پیشنهادی دو واژه فارسی وجود داشته باشد که تداعی‌کننده یک واژه بیگانه شود، امکان ثبت آن وجود ندارد. به طور مثال، دو کلمه فارسی «تک» و «نو» می‌توانند تداعی‌کننده واژه بیگانه تکنو باشند. چنانچه نام شخصیت حقوقی به صورت مقید ثبت شده باشد، امکان انتخاب نام جدید مشتق از آن به صورت مطلق برای شخصیت دیگری وجود ندارد.

داستان جایی جالب‌تر می‌شود که خریدار نام شرکت تولیدکننده را هم می‌داند و می‌‌گوید «دلستر عالیس» خریدم! همچنین میتوانید صفحه لیست اسامی خاص برای انتخاب اسم برند را برای دیدن نامهای اصیل و خاص بیشتر ، دنبال کنید. مخصوصا که امروزه به ثبت تغییرات شرکت دلیل زیاد شدن شرکت ها انتخاب اسم شرکت مناسب برای آنها بیش از پیش سخت شده و پر از نکات ریز و درشتی است که می تواند در انتخابمان، تأثیر گذار باشد. برای مشاوره انتخاب نام شرکت با کارشناسان انتخاب نام موسسه فرداد رسا در تماس باشید.