مشاوره صادرات و واردات سفیر صنعت هزاره

توسعه ی اقتصادی گامی مهم و اساسی در پیشرت و رفاه کشورمان و مردمش بازی میکند. امروزه «صادرات ایران به روسیه» به عنوان تجارتی مطرح است که میتواند کمکرسان به رونق تولید در کشورمان باشد؛ زیرا اکنون که ایران در تحریم به سر میبرد، تورم هر روز رکورد جدیدی میزند و رکود اقتصادی گریبانگیر اقتصادمان است. مشوقی که البته به عقیده شورای نگهبان، شفاف نیست و باید شفاف شود. صادرات پیش از هر چیز نیاز به سرمایه دارد. یکی از رایج ترین شرکت ها، شرکت بامسئولیت محدود است که بیشتر بین دوست، آشنایان و خانواده تشکیل می شود در این نوع شرکت سرمایه به سهام تقسیم نشده و شرکا نسبت به مبلغ سهام دارای مسئولیت می باشد. ابتدا 35 درصد از سرمایه پرداخت شود. محمولههای سنگهای قیمتی و فلزات گرانبها در استرالیا سومین افزایش سریع ارزش صادراتی را به خود اختصاص دادهاند که 8.5 درصد نسبت به سال گذشته با فروش طلا و نقره رشد داشته است.

صادرات از ایران

با این حال متوسط قیمت واردات کالاهای تجاری ایران در بهار ۹۹ برابر با ۸۵۴ دلار به ازای هر تن بوده است که ۲۶.۲ درصد کمتر از مدت زمان مشابه سال ۹۸ است. میانگین قیمت هر تن کالای وارداتی ایران در سه ماهه نخست سال ۹۸ برابر با یک هزار و ۱۵۷ دلار بود. طبق ماده دوم قوانین صادرات و واردات، کالاها به سه قسمت کالای مجاز، مشروط و ممنوع تقسیم شده است که کالاهای مجاز به کالاهایی گفته می شود که نیاز به مجوز نخواهد داشت، کالاهای مشروط به کالاهایی گفته می شود که برای صادر و وارد کردن آن نیاز به مجوز دارد و کالاهای ممنوع به کالاهایی گفته می شود که به دلیل قوانین اسلامی وارد و یا صادر کردن آن ممنوع می باشد. همانطور که از واژه ی کارت بازرگانی مشخص است این کارت مرتبط با امور بازرگانی می باشد و هر نوع اقدامی در چارچوب قوانین کشور به یک نوع مجوز مشخصی از سوی سازمان مربوطه نیاز است پس کارت بازرگانی در واقع مجوزی است که هر شخص حقیقی و یا حقوقی ( بعد از ثبت شرکت بازرگانی صادرات و واردات ) با دریافت این نوع کارت می توانند طبق ماده 3 قانون مقررات در زمینه تجارت واردات و صادرات به فعالیت تجاری بپردازند.

کسب و کار

همانطور که مشاهده می کنیم افراد برای ادامه دادن زندگی به یکسری محصولات احتیاج دارند که شاید این محصول در کشورشان تولید نشود در نتیجه باید کالا را از کشور مورد نظر وارد کنند و یا اینکه در کشورشان محصول به دلیل شرایط مناسب بیشتر تولید شود. فروش از طریق صادرات کالا کمترین تخصیص امکانات و کمترین تغییرات بر روی برنامه های داخلی شرکت را می گذارد. زمانیکه شرکت در این قالب به ثبت رسد شرکت ثبت شده به امور تجاری می پردازد. برای ثبت شرکت صادرات و واردات بیشتر از شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود استفاده می شود که در اینجا به تعریف این دو نوع ثبت شرکت می پردازیم. این نوع شرکت با حداقل دو نفر تشکیل می شود. همچنین میزان واردات كشور در این مدت، با افزایشی 5.94 درصدی در وزن و كاهش 8.66 درصدي در ارزش دلاری در مقایسه با مدت مشابه سال 1397 ،به مقدار 8868 هزار تن و 10283 میلیون دلار رسیده است. بیشترین میزان واردات و ترخیص از گمرک های ” منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی ، بندر امام و فرودگاه امام ” صورت پذیرفته است .

  • انگلستان (4.9٪)
  • افتتاح حساب نزد کلیه بانکها
  • افزایش کیفیت محصول
  • شرکت مختلط سهامی
  • رقابت بیشتر در بازار های جهانی
  • و …
  • محصولات ساخته شده از فولاد و آهن

قرار گیری کالای مورد نظر در دسته بندی خاص خود و تعیین کد استاندارد بین المللی کالا امر مهمی است که باید با دقت هر چه بیشتر انجام شود تا در زمان حضور در گمرک و بررسی این کد به عنوان متخلف شناخته نشوید. اگر خروج کالا از کشور را در نظر بگیریم صادرات به دو دسته ی موقت و قطعی تقسیم شده است. استاندارد های تشویقی و یا اجباری دارای لیست هایی هستند که در صورت وجود کالای مورد نظر در آنها باید همه جوانب آن مورد بررسی قرار گیرد. هنگامی که افراد تصمیم به وارد کردن کالاهای دولتی و یا غیردولتی را گرفته باشند باید برای اخذ مجوز ورود کالا به وزارت بازرگانی مراجعه نمایند زمانی که فردی بعنوان مسافر وارد کشور شود علاوه بر بار خود می تواند کالاهای مورد نظر خود را که جنبه ی تجاری نداشته باشد با پرداخت گمرک و سود بازرگانی، می تواند کالای مورد نظر را ترخیص نماید. برخی از بازرگانان و یا تولید کنندگان بدون داشتن اطلاعات لازم برای انتخاب و یا تولید کالای مورد نظر اقدام به صرف زمان و هزینه زیادی می کنند غافل از این که این کالا شرایط و استاندارد لازم برای ورود و یا خروج را ندارد. Data was generated by GSA Content Generator DEMO.

دیدگاهتان را بنویسید